خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 2.70 (5 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

«مونا نصیری» کارآفرین جوانی است که پس از سالها کار در مراکز اداری تصمیم گرفته برای خود کسب و کاری راه انداخته تا بتواند علاوه بر استقلال کاری تعدادی از بانوان سرپرست خانواده را نیز به کار بگیرد.


این بانوی جوان که در رشته حسابداری تحصیل کرده با کمک برادرش کارگاهی را راه اندازی کره و با تولید جعبه های فانتزی چوبی و جعبه های شکلات برای مصرف گل فروشی ها، قنادی ها و فروشگاه ها برای 15 نفر اشتغالزایی کرده است.

نصیری که به تازگی در این راه قدم گذاشته با چالش های زیادی مواجه است و برای ادامه راه به حمایت مسئولان نیاز دارد و تلاش می کند تا با حفظ و توسعه کاری که راه انداخته برای تعداد بیشتری بتواند اشتغالزایی کند.


- چطور شد به فکر کارآفرینی افتادید؟
همیشه دوست داشتم برای خودم به طور مستقل کارکنم. سالها در رشته تخصصی ام که حسابداری است در جاهای مختلف کار کردم. اما به دلیل نبود ثبات کاری و مشکلاتی که در این زمینه وجود داشت تصمیم گرفتم کاری راه بیندازم. از طرفی با آگاهی از شرایط زنان سرپرست دوست داشتم با به کار گرفتن آنها باری از دوش حداقل تعدادی از آنها بردارم.


- چطور شد ساخت جعبه های فانتزی را انتخاب کردید؟
نیاز روز بازار و تقاضای مردم در این مورد مهمترین دلیل انتخابم بود. استفاده از جعبه های فانتزی سالهاست که در جامعه ما جا افتاده و در مراسم های مختلف کاربرد دارد.


- آیا برای راه اندازی این کار حمایتی هم داشتید؟
بله، نه تنها حمایت بلکه ایده راه اندازی این کار با برادرم بود. از ابتدای کار همراهم بود و اکنون در طراحی جعبه ها، بازاریابی و کارهایی که مربوط به بیرون از کارگاه است فعالیت می کند.

در مورد محل کارگاه هم «مجید زنجانی» فرمانده ناحیه امام سجاد و «زهرا اسکندری» رییس حوزه خواهران با هدف حمایت از زنان سرپرست محلی را در اختیارم قرار دادند. این حمایت آنها کمک بزرگی برایم بود و امیدوارم با توسعه فضای کارگاه بتوانیم شرایط کار را بهتر کنیم.

 


- روند کلی کار مجموعه تان را تشریح کنید.
کارکنان داخل کارگاه همه زنان سرپرست خانوار و دارای تحصیلات لیسانس و فوق لیسانس هستند. تخته های سه میل را با دستگاه برش می زنیم و مونتاژ می شود. در هفته مطابق بازار حدود 10 طرح جدید می زنیم که کار طراحی بر عهده برادرم است. بازاریابی و فروش که بیرون از کارگاه انجام می شود هم بر عهده اوست. برای این کار چند نفر هم بیرون از کارگاه مشغول به کار هستند. زنان داخل کارگاه 6 نفر و با افرادی که بیرون از مجموعه و در کار بازاریابی و فروش و توزیع فعالیت می کنند 15 نفر مشغول به کارند. ما به طور دوره ای جعبه های کادو و باکس های تزئینی برای فروشگاه ها و همچنین جعبه های شکلات برای قنادی ها تولید می کنیم اما فعلا به دلیل تقاضای بیشتر، تمرکزمان روی جعبه های گل فروشی هاست.


- چه مشکلات و سختیهایی سر راه داشتید؟
ابتدای کار دستگاهی که برای شروع نیاز داشتیم را 60 میلیون تومان خریداری کردم. مواد اولیه و وسایل جانبی زیادی هم نیاز داشتیم. تا این مرحله از کار را با سرمایه خود پیش بردیم. این دستگاه چند کاربرد و تنوع زیادی دارد و می توان روی سنگ، شیشه، آینه و چرم هم کار کرد اما ما به دلیل محدودیت در جذب بازار و مواد اولیه فعلا فقط بر روی چوب 3 میل کار می کنیم.

گرانی مواد اولیه مثل چسب که 3 برابر افزایش قیمت داشته و موارد مورد نیاز دیگر کار را برایمان سخت کرده است و اکنون نیاز به حمایت و دریافت تسهیلات داریم.

برای گرفتن تسهیلات به بانک کارآفرینی امید مراجعه کردم اما طبق مقررات آنها، باید 6 ماه پول در حساب بگذارم تا یک و نیم برابر آن بتوانم وام بگیرم. متاسفانه حمایت خوب و مناسبی در زمینه تهسیلات برای کارآفرینان وجود ندارد.


- بازار شما فقط استانی است یا خارج از استان هم سفارش دارید؟
بله با چند استان دیگر هم کار می کنیم و با بازاریابی در آنها سفارش می گیریم اما مشکل بزرگی که داریم وجود جعبه های خارجی و چینی است که مردم ترجیح می دهند آنها را خریداری کنند. با وجود اینکه کیفیت کارهای ایرانی بهتر است اما فقط به دلیل اسم خارجی که روی کالاست مردم بیشتر ترجیح می دهند آنها را خریداری کنند. به همین دلیل و برای جذب بازار و سفارش با قیمت خیلی پایین محصولاتمان را می فروشیم.


- آیا در این کار به لذت دلخواهتان رسیدید؟
با توجه به اینکه چندماه بیشتر از شروع کار ما نگذشته و هنوز با چالش و مشکلات زیادی درگیر هستیم به لذت و آنچه هدفم بوده نرسیدم. در تلاش هستم که بتوانم با گرفتن وام و توسعه کارگاه و خریداری یک دستگاه دیگر افراد بیشتری را به کار بگیرم. زنان سرپرست خانوار یا بدسرپرست زیادی با بیان مشکلاتشان مراجعه می کنند و متقاضی کار هستند. دوست دارم با توسعه کار بتوانم تعداد بیشتری از این زنان را به کار بگیرم. تا کنون تنها لذتی که از این کار بردم روزهایی بوده که آنها حقوق می گیرند. دیدن خوشحالی آنها برای گرفتن دستمزد بعد از یک ماه تلاش باعث خوشحالی ام می شود.


- صحبت پایانی؟
سالهاست به دلیل تحریم ها با شرایط اقتصادی و مشکل بیکاری جوان ها مواجه هستیم. برای حل این مشکلات همه باید تلاش کنیم. مسئولان باید با حمایت کارآفرینی در زمینه وام و تسهیلات و... در این راه اقدام کنند و مردم نیز با درنظر گرفتن اینکه خرید کالاهای خارجی باعث بیکاری جوان های خودمان می شود با خرید اقلام ایرانی هم برای کمک به اشتغال و هم در توسعه اقتصادی می توانند اقدام کنند. البته این اواخر نگاه مردم کمی بهتر شده اما باید برای درست کردن شرایط هر کس از خودش شروع و تلاش کند.



گزارش از خدیجه ستارزاده
منبع: تیتریک


* انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی در «ماهنامه کارآفرین ناب» لزوماً به معنای تایید یا رد محتوای آن نیست و صرفاً به قصد اطلاع کاربران بازنشر می‌شود.
ن نیست و صرفاً به قصد اطلاع کاربران بازنشر می‌شود.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.

کاربرانی که در این گفتگو شرکت کرده اند

  • مهمان - رویا

    با عرض سلام و وقت بخیر
    من درصدد ساخت ساک دستی و شاپینگ بگ برای چند مغازه به تعداد محدود مثلا ۱۰۰ عدد در ماه هستم. اما همه مراکز چاپ مقوا، تعداد بالا حدود ۱۰۰۰ تا سفارش میگیرند. آیا شما میتوانید مرا راهنمایی کنید که از کجا دقیقا میتوانم مقوا با کیفیت با تعداد کم تهیه کنم ؟

  • مهمان - Soha

    سلام وقت بخیر
    من تازه میخوام کار جعبه سازی با مقوا و برش با دستگاه رو شروع کنم منتها نمیدونم چ دستگاهی لازمه و از کجا تهیش کرد و اینکه هزینه اولیه باید چند تومان باشه.چن سالی هس ک جعبه سازی رو با دست انجام میدم الان میخوام گسترشش بدم
    ممنون میشم راهنماییم کنید

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید