خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 5.00 (1 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

گفت و گو با کارآفرین موفق استان آقای رفعت که در رسته شغلی خود حرفی برای گفتن دارد.

رفعت دارای مدرک کارشناسی عمران فنی مهندسی قوچان است و به گفته خودش از کودکی تاکنون در زمینه های مختلف شغل های زیادی رو امتحان کرده است اما اکنون در شهرک صنعتی شیروان دارای کارگاه قفسه سازی است که در این زمینه موفقیت های بسیاری کسب کرده است.
 
در ادامه به گفت و گو با این کارآفرین نشسته ایم که از نظر می گذرانید.
 
رفعت با بیان اینکه کارآفرین باید بتواند با بهره‌گیری از خلاقیت ذهنی و سپس نوآوری که ماحصل خلاقیت است زمینه ساز بروز و ظهور یک کسب و کار را فراهم کند، می گوید: قطعاً کسانی که نوآوری‌های بهتری داشته باشند، می‌توانند کسب و کار خود را رونق بیشتری ببخشند.
 
وی با اشاره به اینکه کارم قفسه سازی برای مغازه های انبار، سوپر مارکت، مبلمان و  صندلی شهری، تیرچراغ های برق و غیره است، می افزاید: این شغل را چون متناسب با شرایط روز بازار و مورد نیاز استان بود، انتخاب کردم.
 
وی می گوید: اولین بار برای خریدن قفسه مورد نیاز به یکی از مغازه ها رفتم و اینجا با قیمت بالای قفسه مواجه شدم که این ایده از همان جا در ذهن خطور کرد.
 
رفعت ادامه می دهد: اوایل کار با مشکل مالی مواجه بودم که وام ۳۶ درصد دریافت و کارم را شروع کردم و در حال حاضر دو سال شروع کردم و بسیار در این کار رشد کرده ام.

 
وی رمز موفقیت در کارش را اول توکل بر خدا و بعد آن تلاش و تحمل سختی ها و صبر عنوان می کند و می افزاید: نگاه متفاوت به همه چیز و انجام کاری که بهایی برای مردم داشته باشد، چه بسا مردم ارزش و قدر محصول یا خدمتی که ارائه می‌شود را می دانند و کارآفرین می‌تواند زمینه ساز توسعه و تأمین نیازهای مردم باشد و مردم از خدمات یا محصولات ارائه شده در جهت زندگی، رفاه بیشتر بهره بگیرند.

 
این کارآفرین اضافه می کند: کم بودن رقیب و خاص بودن این شغل یکی از خصوصیات خوب آن است، قبلا مشتری کمتری داشتم اما اکنون با افزایش کیفیت و تولیدات سال به سال افزایش مشتری دارم.

 
رفعت معتقد است آنچه پیشرفت را حاصل می‌کند علاوه بر نیروی‌های همفکر و هماهنگ، انگیزه فعالانه، خلاقانه است، در نتیجه برای بهره‌وری سازمانی ما باید مشتری را از خودمان راضی نگه داریم و برای هر یک برنامه ای داشته باشیم.

 
وی با بیان اینکه تاکنون فقط روی پای خود بودم و   همواره بر توان خود تکیه کرده و از هیچ تلاشی دریغ نکردم، می افزاید: برای مشاوره از دیگران کمک گرفتم اما بیشتر روی پای خودم بودم.
 
این کارآفرین با تاکید بر اصل مهم مشتری مداری، ادامه می دهد: همواره قیمت منصفانه برای مشتری در نظر گرفته می شود و ۹۸ درصد از مشتریان از ما راضی هستند و از مشتریان دائم تولیدات ما هستند.
رفعت با بیان اینکه در چند سال اول سوددهی آنچنانی در تولید نیست باید انسان صبر و تلاش کند تا در سال های بعد به سودهی برسد، ادامه می دهد: من از سال ۹۴ و ۹۵ تولید را شروع کردم، همواره موانع زیادی بر سر راه وجود دارد اما مشکلات درونی و بیرونی موجود با تلاش و ریسک پذیری حل می شوند.
 
وی اضافه می کند: وقتی انسان با تمام تلاش و مسلط بر یک کار پیش می رود باید از شکست نهراسد و من هیچگاه از شکست نترسیده باید ریسک پذیر باشیم، جوان باید آستانه تحمل خود را بالا ببرد و در کارش زحمت بکشد.
 
رفعت با اشاره به اینکه برای رشد و توسعه کار باید تبلیغات گسترده انجام شود، می گوید: بتید حتما برای بازار های خارجی برنامه ریزی داشته باشیم و نیروهای خوبی برای ادامه کار انتخاب شود و نیروهایی که همفکر باشند تا کیفیت کار هر چه بیشتر بالا برود.
 
 
وی می گوید: برای افزایش کیفیت تولید خود دستگاه های لازم و پیشرفته تهیه کرده ام و مواد خام را از مشهد و یا اصفهان تهیه و پردازش های لازم را برای آن انجام می دهیم، طی سال های آینده با توجه به اینکه به دنبال به روز کردن هستم حتما در سطح کشور در زمینه تولیدات قفسه و غیره حرفی برای گفتن خواهیم داشت.
 
وی با بیان اینکه دلیل اینکه صنعت ما می لنگد،  کاربردی نبودن آموزش های است که جوانان در دانشگاه ها فرا می گیرند، ادامه می دهد: بیش از ۹ نفر در این کارگاه مشغول هستند و محصولات تولید شده خود را به افغانستان، ترکمنستان، سوئد، نروژ، عراق و بازارهای تهران و سایر استان ها صادر می کنیم.
 
 
وی با گلایه از بانک ها که برای ارائه تسهیلات به کارآفرین، انان را موظف می کنند تا حتما باید برای تولید دستگاه های نو خریداری کند، امید افزاید: سخت‌گیری های بی مورد نباید بر سر راه تولید قرار گیرد و همچنین در شهرک صنعتی دلالانی وجود دارند که باید حذف شود.
 
 
وی با بیان اینکه از هشت سالگی در بازار و کسب و کار های مختلف فعالیت کردم، عنوان می کند: با خلاقیت می شود روز به روز پیشرفته تر روی کار تمرکز کرد و تمام توانم را روی همین کار قرار خواهم داد بلکه تلاش در کار شکستی معنی ندارد، وقتی با پس کشیدی ضرر خواهید کرد ولی با تلاش از هر شکستی می شود تجربه کسب کرد.


منبع: خبرگزاری علم و فناوری
* انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی در «ماهنامه کارآفرین ناب» لزوماً به معنای تایید یا رد محتوای آن نیست و صرفاً به قصد اطلاع کاربران بازنشر می‌شود.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید