خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 4.25 (2 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

کارآفرین برتر استان مرکزی گفت: در زمینه تولید زعفران فعالیت قابل‌توجهی داشتیم که همین امسال توانستیم علاوه بر آنچه در داخل کشور عرضه می‌کنیم حدود ۵۰ کیلوگرم را مستقیماً به ترکیه صادر کنیم.


میرداودی کارآفرین برتر استان درزمینه کشت گیاهان دارویی و دانه‌های روغنی در گفتگو با دیار آفتاب؛ گفت: درزمینه کشت گیاهان دارویی، فرآوری و عرضه و فروش محصول تولیدشده در داخل و خارج از کشور فعالیت می‌کند.

وی ادامه داد: عمده فعالیت ما در دو نوع گیاه به‌منظور استفاده خوراکی و درمانی است. یکی دانه‌های روغنی و دیگری گیاهانی که خاصیت دارویی دارند.

این کارآفرین درباره یکی از مهم‌ترین تولیدات کارگاه خود تصریح کرد: درزمینه تولید زعفران فعالیت قابل‌توجهی داشتیم که همین امسال توانستیم علاوه بر آنچه در داخل کشور عرضه می‌کنیم حدود ۵۰ کیلوگرم را مستقیماً به ترکیه صادر کنیم.

همچنین افزود: درزمینه دانه‌های روغنی علاوه بر اراک با شهرهای اصفهان و تهران هم مبادله کالا داریم.

میرداودی با اشاره به اینکه در بخش‌های مختلف باپشتکار و اتکا به خداوند توانسته موفقیت زیادی را کسب کند عنوان کرد: علیرغم موفقیت‌های زیادی که درزمینه تولیدات گیاهان دارویی تاکنون داشتم اما در مباحث مالی همیشه با مشکلات دست‌وپنجه نرم کردم.

وی دلیل اصلی این موضوع را نبود راهنما و مشاور مناسب دانست و تصریح کرد: به‌عنوان کارآفرین و تولیدکننده همیشه برای حل مشکلات به‌طرف بانک‌ها و وام‌ها سوق داده شدیم.

میرداودی با اشاره به اینکه فعالیت‌های علمی و تجربی خود را در بخش کشاورزی از سال ۸۶ و هم‌زمان با تحصیل در دانشگاه شروع کرده است اظهار کرد: در ابتدا می‌شد با حدود ۱۰ میلیون تومان سرمایه اولیه کار را شروع کرد، اما به دلیل نبود راهنمای مناسب و عدم برنامه‌ریزی صحیح، چون سرمایه اولیه نداشتم، خود را درگیر وام‌های سود دار کردم که بیشتر به‌عنوان مانعی برای پیشرفت بود.

 


عدم تحقق وعده‌های مسئولین در جهت حمایت از کارآفرینان
این کارآفرین افزود: طبق پیش‌بینی و مطالعاتی که انجام‌شده بود قرار بود کارخانه‌ای تأسیس کنم. در زمان استاندارهای پیشین تصویب شد که یک میلیارد وام با ۱۲۰ هکتار زمین در اختیار من و ۶ کارآفرین دیگر که هر ۷ نفر خانم و سرپرست خانوار بودیم، قرار دهند. متأسفانه به دلیل عدم همکاری ارگان‌ها چنین وعده‌ای محقق نشد.

وی افزود: درنهایت نتیجه کار به‌جای کارخانه، یک کارگاه تولید و فرآوری گیاهان دارویی بود.

وی با اشاره به اینکه درصورتی‌که وامی با سود کم به او و سایر کارآفرینان پرداخت می‌شد موفقیت چشمگیری را به ارمغان می‌آورد، بیان کرد: متأسفانه وامی که وعده دادند پرداخت نشد و کار را با مضاربه شروع کردم.

 این کارآفرین از سلسله دنباله‌دار چالش‌های مالی در کار تولیدی می‌گوید: برای شروع کار یک وام با سود بالا گرفتم و به‌جای اینکه این وام پایه‌ای برای پیشرفت باشد به دغدغه فکری تبدیل شد. زمان زیادی صرف شد تا توانستم وام دیگری بگیرم و با کمک آن، وام اولیه را پرداخت کنم. به همین ترتیب مدت طولانی درگیر وام‌های پیاپی بودم. دریافت وامی برای تسویه وام قبل...

میر داودی با تأکید بر اینکه در شروع کارهای تولیدی اگر وام با بهره کم باشد خوب است و اگر تنفس داشته باشد عالی است افزود: متأسفانه وام‌ها همه سود زیاد داشت و تنفس هم نداشت، به هر صورت توانستم تا حدود زیادی خود را از این مشکلات نجات دهم.

وی با اشاره به اینکه با پشتیبانی مالی و معنوی ظرفیت‌های بسیاری برای توسعه کار در این حوزه وجود دارد، گفت: به دلیل اینکه وام‌ها چالش‌های زیادی را به همراه دارند دیگر علاقه‌ای به دریافت وام ندارم و ترجیح می‌دهم از سرمایه‌گذاری‌های شخصی در توسعه کار استفاده کنم.

 


اشتغال‌زایی برای ۲۷ نفر
کارآفرین نمونه استان با اشاره به اینکه فعالیت در این حوزه دو نوع اشتغال‌زایی دارد بیان کرد: اشتغال‌زایی فصلی و دائمی. به‌این‌ترتیب در اشتغال‌زایی فصلی که شش ماه از سال را شامل می‌شود،  به‌طور متوسط ۲۰ کارگر و به‌طور دائم ۷ نفر به کار گرفته‌شده‌اند.

وی در خصوص واردات دانه‌های روغنی گفت: دانه‌های روغنی از کالاهایی است که وارد می‌شود و زمانی که ما روی کشت و فرآوری آن کار می‌کنیم می‌تواند ارزآوری خوبی را به همراه داشته باشد.

 



صادرات زعفران ارزآوری خوبی دارد
میرداودی افزود: فروش زعفران به کشورهای خارجی هم می‌تواند ارزآوری داشته باشد. ضمن اینکه اگر تلاش من و سایر فعالان در این حوزه به ثمر بنشیند و بتوانیم گیاهان دارویی مانند گل‌گاوزبان و ... را نیز صادر کنیم می‌تواند نقش مهمی را در این عرصه ایفا کند.

میر داودی درباره صادرات گیاهان دارویی اظهار کرد: در حال حاضر به‌طور غیرمستقیم در صادرات گیاهان دارویی فعالیت دارم به این شکل که تولیدات خود را برای شرکت‌های معتبر دارویی می‌فرستم و توسط آن‌ها به خارج صادر می‌شود.

وی افزود: استفاده از گیاهان دارویی در طب سنتی بسیار مفید و مؤثر است و بیشتر افراد از عرقیجات گیاهی در موارد درمانی استفاده می‌کنند. این مسئله می‌تواند در درمان و یا پیشگیری خیلی از امراض مؤثر باشد و از خروج ارز به‌منظور واردات بعضی از داروها جلوگیری کند.

 


تولید ضدعفونی‌کننده گیاهی
کارآفرین نمونه استان درباره ابداعاتی که درزمینه گیاهان دارویی داشته است، گفت: یکی از این موارد که ۲ سال درباره آن مطالعه و بررسی انجام دادم، مرحله‌به‌مرحله ثبت اختراع‌شده و درنهایت برای دریافت مجوز بایستی ۵۰ میلیون تومان پرداخت می‌کردم و نیمه‌تمام باقی ماند و دیگر ضدعفونی‌کننده گیاهی و ارگانیکی که به‌وسیله آن می‌شود انواع  قارچ‌ها را درمان کرد؛ اما لازم است به‌طور علمی ثبت شود تا اعتبار لازم را کسب کند و وارد بازار شود.

وی افزود: به یکی از دانشگاه‌ها برای انجام تحقیقاتم مراجعه کردم تا بتوانم صحت علمی آن را پس از انجام آزمایش‌ها علمی در مقاله ارائه دهم. رئیس دانشگاه برای استفاده از آزمایشگاه شرطی در نظر گرفت که بایستی نام او را در ابتدای مقاله می‌آوردم!

میرداودی به مورد دیگری اشاره کرد: زمانی که به ارگانی مراجعه می‌کنم تا با استفاده از آزمایشگاه تخصصی، صحت ادعای خود را بررسی کنم، اجازه استفاده از آزمایشگاه را نمی‌دهند، اما پیشنهاد پرداخت وام می‌دهند.

این کارآفرین از مسئولین درخواست کرد: مشکلات مالی ما از طریق معرفی سرمایه‌دارها به ما انجام شود نه از طریق پرداخت وام، مراجع علمی هم برای حل مشکلات معنوی با ما همکاری داشته باشند.


منبع: پایگاه خبری دیار آفتاب
* انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی در «ماهنامه کارآفرین ناب» لزوماً به معنای تایید یا رد محتوای آن نیست و صرفاً به قصد اطلاع کاربران بازنشر می‌شود.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید