خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 3.17 (3 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

«سید محمدعلی سید نظری» کارآفرین فعال در حوزه گیاه دارویی درباره فعالیت شرکت گیاهان دارویی گفت: تأسیس شرکت‌های دانش‌بنیان کارگاه زودبازده نیست که با وام‌های مرسوم را به نتیجه برسند. این دسته از شرکت‌ها باید همواره موردحمایت باشند تا بتوانند به اوج برسند و به مردم خدمت کنند.


شیخ‌الرئیس ابوعلی سینا فیلسوف و پزشک ایرانی است. از او کتاب‌های متعددی که عمدتاً درباره موضوعات پزشکی نوشته‌شده، باقی‌مانده است. وی که توسط جرج سارتون «مشهورترین دانشمند سرزمین‌های اسلامی» خوانده شده پایه‌گذار طب سنتی است و بسیاری از اصول این علم توسط او طبقه‌بندی‌شده است.
 در سال‌های اخیر توجه به طب سنتی و فعالیت‌های این حوزه افزایش یافته و به خاطر کم‌ضرر بودن آن مردم ایران نسبت به این طب علاقه نشان داده‌اند. ساخت دارو در این حوزه رواج پیدا کرده است.
سید محمدعلی سید نظری که دکترای طب سنتی دارد تلاش کرده است با حمایت صندوق کارآفرینی امید علاوه بر گسترش این طب اشتغال‌زایی کند.

«سید محمدعلی سید نظری» در سال 1357 در قم متولد شد. وی تحصیلات خود را درزمینه طب سنتی انجام داده و پس از سال‌ها تحقیق و تفحص در کتب طب سنتی برای تکمیل دانسته‌هایش به پاکستان و هندوستان سفر کرد.
 نظری دکتری طب سنتی خود را از دانشگاه الحسن پاکستان دریافت کرد. این کارآفرین همچنین مدرک الکتروهومیوپاتی و مدال طلای طب سنتی از SDC پاکستان کسب کرده است.

وی که در حوزه طب سنتی کتاب‌های علم کشته سازی، علم الادویه و مبانی طب سنتی را تألیف کرده است پس از دریافت وام 30 میلیون تومانی از صندوق کارآفرینی امید به ساخت کارخانه شرکت شفانگر نظری اقدام کرد.

وی درباره تأثیر این وام می‌گوید: به قطع این‌گونه تسهیلات نقش بسزایی در روند کاری شرکت‌ها دارد. امیدواریم این اقدامات بیشتر و بهتر در اختیار شرکت‌ها قرار گیرد. تأسیس شرکت‌های دانش‌بنیان کارگاه زودبازده نیست که با وام‌های مرسوم را به نتیجه برسند. این دسته از شرکت‌ها باید همواره موردحمایت باشند تا بتوانند به اوج برسند و به مردم خدمت کنند.

سید نظری درباره نحوه آشنایی خود با صندوق کارآفرینی امید اظهار می‌کند: از طریق پارک علم و فناوری استان قم با مجموعه آشنا شدم. این پارک در فروردین‌ماه سال 91 کار خود را آغاز کرده و در حال حاضر نزدیک به 70 شرکت در آن فعالیت می‌کند. من نیز توسط پارک به صندوق کارآفرینی امید معرفی شدم.

مدیرعامل شرکت شفانگر نظری درباره زمینه کارآفرینی خود شرح می‌دهد: شرکت در دو زمینه داروسازی و تحقیق و توسعه فعالیت دارد. ما در این شرکت توانستیم 4 مجوز داروسازی از معاونت غذا و دارو دریافت کنیم و داروهایی با نام‌های حب جدوار (قوی‌ترین ضد درد گیاهی)، حب الشفا (داروی ترک اعتیاد)، کپسول گل (برای درد معده و برطرف کردن نفخ و ترشی آن) و شربت مصفی خون (برای برطرف کردن غلظت خون) را وارد بازار کردیم. در بخش تحقیق نیز کتاب‌ها و مقالات مختلفی در حال تدوین است که به‌زودی به علاقه‌مندان طب عرضه خواهد شد.

این مدرس زمینه طب و داروسازی سنتی درباره تعداد افرادی که در این شرکت مشغول به کار هستند می‌گوید: ما در استان قم فعالیت می‌کنیم. به‌صورت میانگین حدود 25 نفر در این شرکت مشغول به فعالیت هستند.

 


منبع: خبرگزاری تسنیم
* انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی در «ماهنامه کارآفرین ناب» لزوماً به معنای تایید یا رد محتوای آن نیست و صرفاً به قصد اطلاع کاربران بازنشر می‌شود.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید