خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 4.75 (2 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

وحید نوایی سلوط از مخترعان جوان کشورمان است که جهت ایجاد اشتغال اختراعات ثبت شده خود را به صورت رایگان به سرمایه گذار یا تولید کننده واگذار می کند. تنها شرایط وی برای واگذاری رایگان اختراعاتش تولید آن محصول در ایران و آزاد کردن یک زندانی مالی جرائم غیر عمد به دلخواه توسط سرمایه گذار است.

وحید نوایی سلوط مخترع جوان کشورمان تا کنون 15 اختراع را ثبت کرده است. و غیر از این اختراعات دارای طرح ها و تحقیقاتی در زمینه پیش بینی زمین لرزه، ماده تاریک و اهرام مصر است که اگر نظریاتش مورد تایید مجمامع علمی واقع شود در برخی از زمینه های علم جهش هایی ایجاد خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه از همان کودکی کنجکاو بودند بیان داشت: از کودکی به دنبال چیزهای عجیب بودم به عنوان مثال  حتما باید پشت تلویزیون  را باز می کردم و داخلش را کنترل و دلیل نشان دادن تصاویر و نحوه انتقال آن را متوجه می شدم .

نوایی اولین اختراع خود را پمپ آب بدون نیاز به هوا گیری و سوپاپ دانست و بیان داشت:  در نسیم شهر منزلی که اجاره کرده بودم مشکل کم آبی داشت حتی در ساعت کم باری به دلیل هوا گرفتگی در لوله ها آب نمی آمد ، در مدت دو روز پمپی را طراحی کردم که شگفتی همسایه ها را در پی داشت و یکی از همسایه ها که دبیر بود پیشنهاد ثبت اختراع و فروش طرح را مطرح کرد.

وی افزود: در سن یازده سالگی موتور یک سیلندر بنزین سوز را برقی کردم  ؛ یعنی به جای احتراق بنزین توسط نیروی مغناطیسی پیستون به عقب هدایت می شد اما متاسفانه راهنما نداشتم.

نوایی درارتباط با اختراعات ثبت شده خود گفت: از سال 79 الی 83 پانزده اختراع را ثبت کردم و در جشنواره خوارزمی شرکت کردم که یک سکه به عنوان جایزه دریافت کردم  و هیچ گونه حمایتی نشدم. به همین خاطر ثبت اختراع را رها کردم و به دنبال تحقیقات در مورد کشف نشده ها رفتم.

 وی با اشاره به تحقیات و اکتشافات خود اذعان داشت: از اهرام  مصر الی دلیل رشد تومورهای سرطانی و دلیل رخداد زمین لرزه و. ...که در این مدت سیزده سال به نتایج ارزشمندی دست یافتم.

 


مخترع جوان کشور با گله مندی نسبت به عدم وجود مالکیت فکری و معنوی در دانشگاه ها گفت:جهت ثبت  اکتشافات خود اقدام کردم ولی دانشگاه‌ها متاسفانه قابل اعتماد نیستند و  اکثر  اساتید ی که من با آنها ارتباط برقرار کردم دنبال دستگاه های ساخته شده می گردند و به مکانیسم کارکرد دستگاه ها توجهی نداشتند، و به نوعی دنبال کپی کردن دستگاه هستند و من در صدد هستم در خارج از کشور شروع به ثبت اختراع کنم

وی در ارتباط با تولید انبوه و تجاری کردن اختراعاتش اذعان داشت: زمانی که شروع به طراحی، ساخت و ثبت اختراعاتم کردم، مانند برخی جوانان مخترع فعلی از  ذوق و شوق آرام و قرار نداشتم ، تصورم این بود الان در خانه ما را  می زنند و چند میلیارد برای  طرح هایم پرداخت می کنند

وی افزود:با هر شرکت و تولید کننده ای  وارد مذاکره میشدم از من خود طرح رو می خواستند و هیچ شرکتی حاضر به پرداخت هزینه مالی نگردید. قصد داشتم  دستگاه قند خورد کن برقی را تجاری سازی کنم که  متاسفانه از روی طرح کپی کردند، اما طرح سایبان موتورسیکلت ( اتاقک ) ، کالسکه موتورسیکلت وارد مرحله تجاری سازی شده است.

مخترع جوان کشورمان علاوه بر انجام اختراعات ، نظریه های مختلف و کارهای تحقیقاتی مختلفی را ارائه کرده است که از جمله آن می توان به طرح های پیش بینی زمین لرزه، اهرام مصر اشاره کرد.

نوایی در مورد زمین لرزه و دلیل اصلی رخداد آن  مطالعاتی انجام داده است که در این زمینه بیان داشت: در ابتدا پیگیر مطالعاتی در مورد بیشترین ماده موجود در جهان هستی شدم و با ماده تاریک روبرو شدم که طبق گفته دانشمندان 96 درصد جهان هستی را تشکیل می‌دهند و

وی افزود : ولی در حال حاضر به این نتیجه رسید ه ام کل جهان هستی از ماده تاریک شکل گرفته است.

نوایی در مورد اهرام مصر گفت: جالب است بدانیم حدود چهار هزار سال قبل در مصر به وجود تابش نیرویی از آسمان پی برده‌اند و اقدام به ساخت  اهرام مصر کرده‌اند و جالبتر این که با توجه اینکه  ماده تاریک به صورت عمودی و افقی و در چهار جهت انتقال می یابد اهرام را چهار ضلعی طراحی و ساخته اند .

وی با اشاره به تحقیقات خود در ارتباط با ماده تاریک بیان داشت: تابش ماده تاریک باعث پیری موجودات می شود که آثارش را می توان از سفید شدن مو از بالای سر مشاهده کرد.با توجه به تحقیقاتم در مورد تابش ماده تاریک ، همرفت گرمایی دست که دانشمندان آمریکا و روسیه از آن یاد می کنند بر اثر ساطع شدن ماده تاریک از کف دست و پا است و نظریه آنها را با توجه به چرخیدن کاغذ رو به شمال و جنوب یا شرق و غرب رد کردم .

فلاحی افزود: البته امیدوارم در دانشگاه های کشور اساتید محترم بررسی و نظر دهند و در صورت درست بودن تحقیقات در این مورد تحقیقات گسترده‌ای صورت گیرد.

 مخترع جوان کشورمان به تحقات خود و نظربه اش در مورد مکانیسم هایی که درون زمین اتفاق می افتد اشاره کرد و بیان داشت: به دنبال تحقیقات در مورد تابش ماده تاریک تا هسته مرکزی زمین و برخورد آن با هسته  (نظریه شخصی) گرما در داخل زمین ایجاد می شود و از سوخت و ساز آن مواد مذاب شکل می‌گیرد

نظریه وی در ارتباط با نحوه رخداد زمین لرزه این چنین است : بر اثر گازهای ساطع شده از مواد مذاب و به خاطر حرکت صفحات تکتونیک و فاصله افتادن بین صفحات و مواد مذاب مخازنی از گازها شکل می گیرد هر اندازه مخازن بزرگتر باشد زمین لرزه مهیبتر خواهد شد

نوایی به بی قرارای حیوانات هنگام وقوع زلزله اشاره کرد و بیان داشت: حیوانات به خاطر اینکه ماده تاریک را به راحتی نمیتواند تخلیه کنند اگر مخازن شکل بگیرد بر اثر نیروی گرانشی و تابش ماده تاریک از هسته مرکزی زمین و آسمان واکنش نشان داده و بیقراری میکنند  .

مخترع جوان کشورمان به لزوم تخلیه درست ماده تاریک در بدن اشاره کرد و گفت:در بدن انسان اگر ماده تاریک درست تخلیه نشود باعث رشد تومورها می شود مسئله ای که هنوز به آن نرسیده اند و امیدوارم محققین این مسئله را مورد بررسی قرار دهند من با ساخت هرمی و البته رو به بالا و گیر انداختن ماده تاریک باعث رشد بیش از حد معمول نخود و عدس و. ... شدم.

وی افزود: در ادامه تحقیقاتم متوجه شدم تابش ماده تاریک و کم شدن آن باعث کوچکتر شدن حیوانات یا انسانهای امروزی شده است و اینکه دانشمندان اعلام می کنند دایناسورها بر اثر برخورد شهاب سنگ از بین رفته اند درست نیست .حیوانات آن عصر با اسمهای مختلف الان کنار ما زندگی می کنند و در صورت نیاز می توانم با رشد بیش از حد معمول توسط تابش ماده تاریک به آنها این موضوع را اثبات کنم  .

نوایی اذعان داشت: به دنبال تحقیقاتم موفق به ساخت دستگاهی شدم که می تواند ماده تاریک و نیروی گرانشی زمین را اندازه‌ گیری کند که حاصل این کار نشان دادن زمین لرزه ساعت‌ها قبل از وقوع است .

وی با اشاره به سازمان ملل افزود : تا دوسال آینده با کمک خدا این سیستم در کشورهای پیشرفته ثبت و به سازمان ملل متحد هدیه خواهم داد تا دنیا بداند ایرانی در صدد نجات جان بشریت است.

نوایی در مورد پیش بینی زمین لرزه گفت:  لازم است بدانیم زمین لرزه بدون نصب دستگاه قابل پیش بینی نیست و نخواهد بود  فقط در یک روش می توانیم زمین لرزه را تا حدودی پیش بینی کنیم آن هم اینکه اگر زمین لرزه‌ای  مثلا درکرمان رخ داد در مناطق بالا دستی و اصفهان و بالاتر ، سمنان و... امتداد خواهد یافت البته تا زمانی که ماده تاریک به چرخه سوخت طبیعت برگردد و اگر دانشمندان به این واقعیت برسند می توانند دلیل رخداد های مختلف زمین لرزه در  ژاپن را پیدا کنند و می توان زمین لرزه ها را کنترل کرد  .

نوایی در پایان  خطاب به مخترعان کشورمان گفت:از مخترعین و نخبه ها می خواهم با بی سوادی مبارزه کنند و کشور را ترک نکنند تا دست در دست هم کشور را آباد سازیم.

برخی از اختراعات نوایی:

1_ پمپ آب بدون نیاز به هواگیری و سوپاپ

2_ تراز لیزری

3_ زاویه سنج لیزی

4_ دستگاه قند خورد کن برقی

5_ کنترل کننده و تنظیم کننده فاصله خودرو حین حرکت از خودرو جلویی

6_ راهنما بغل خودرو مجهز به سیستم راهنمای متحرک جهت کامیونها و اتوبوسها

7_ آینه بغل خودرو مجهز به سیستم راهنمای متحرک جهت خودرو های کوچک .

8_ کمربند ایمنی خودکار که پس از نشستن سرنشین به طور اتومات بسته می‌شود بدون دخالت دست  .

9_ چادر تمام اتوماتیک خودرو باشد سیستم کنترل ازدواج راه دور  .

10_ دستگاه هوا دهی آبزیان

11_ دستگاه هوادهی آبزیان یک الکترو موتور جایگزین شش الکترو موتور طریقه انتقال نیرو محرکه توسط روغن و لوله کشی مرتبط بدون قرار دادن الکترو موتور داخل آب استخر  (در جنوب کشور به علت شور بودن آب استخرها معمولا الکترو موتور های فعلی بعد از یک دوره استفاده باید تعویض شود و در این طرح نیازی به تعویض نیست  .

12_ دستگاه گچ زن اتومات در کارهای ساختمانی

13_ جمع کننده لکه های نفتی از سطح آب.

14_ سمباده زن برقی مختص استفاده در ساختمان و خودرو.

15_ چراغ نفتی برقی انژکتوری جهت مناطق زلزله زده و فاقد گاز  


منبع: خبرگزاری علم و فناوری
* انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی در «ماهنامه کارآفرین ناب» لزوماً به معنای تایید یا رد محتوای آن نیست و صرفاً به قصد اطلاع کاربران بازنشر می‌شود.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید