خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 3.67 (3 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

کارآفرین ۲۶ ساله لارستانی یکی از کسانی که «مدیریت مردمی اقتصاد» را در کار و فعالیت خود به خوبی نشان داده است، این کارآفرین جوان از سال ۸۹ با احداث یک سالن ساده تولید قارچ کار خود را آغاز کرده و در حال حاضر روزانه ۱.۵ تن قارچ تولید می‎کند.

 

«روح اصل 44 این بود که ما بتوانیم اولاً سرمایه‌های مردم و بعد مدیریت مردم را وارد عرصه‌ی اقتصاد کنیم. باید سرمایه‌های مردم و مدیریت مردم - بخش خصوصی - وارد عرصه‌ اقتصاد بشود؛ والّا اگر مدیریت‌ها دولتی باقی ماند، آن مقصود حاصل نخواهد شد. یک خط متعادلی وجود دارد. خط متعادل همین است: سرمایه‌ مردم و مدیریت مردم اقتصاد را بر دوش بگیرد و کنترل و هدایت به عهده‌ی دولت باشد. اگر چنانچه ان‌شاءاللَّه این کار به خوبی انجام بگیرد واقعاً یک فرجی برای اقتصاد کشور خواهد شد». (بیانات مقام معظم رهبری در 8 شهریورماه 1389)

محمدجعفر غفوری فرد، کارآفرین 26 ساله لارستانی، یکی از کسانی که «مدیریت مردمی اقتصاد» را در کار و فعالیت خود به خوبی نشان داده است، این کارآفرین جوان از سال 89 که در رشته مهندسی کشاورزی در دانشگاه فیروزآباد مشغول به تحصیل شد استارت فعالیت اقتصادی مرتبط به رشته تحصیلی خود را زده است.

غفوری‌فرد در گفت‌وگو با تسنیم می‌گوید: در همان سال اول ورود به دانشگاه از طریق آشنایی با یکی از اهالی فیروزآباد که در کار پرورش قارچ بود به این فعالیت علاقه‌مند شدم  و با سرمایه اندک و شراکت با این فرد یک سالن پرورش قارچ در لار راه‌اندازی کردم.

وی که در حال حاضر با توسعه کسب و کار خود در 21 سالن به پرورش قارچ می‌پردازد، می‌گوید: 6 تا از این سالن‌ها را خودمان راه‌اندازی کردیم و در 15 سالن نیز به صورت اجاره‌‌ای کار پرورش قارچ انجام می‌دهیم.

این کارآفرین جوان لارستانی در حال حاضر برای حدود 25 نفر اشتغال‌ ایجاد کرده است و معتقد است که اگر موفق به اخذ مجوزهای لازم برای برند‌سازی تولیدات خود شود دست کم برای 15 نفر دیگر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد خواهد کرد.

غفوری فرد می‌گوید: در6 سالن‌ تولید قارچ که خودمان راه‌اندازی کردیم 4 نفر به صورت ثابت و 5 نفر به صورت متغیر و در 15 سالن اجاره‌ای نیز 15 نفر مشغول به کار هستند.

وی که با گرفتن تسهیلات 30 میلیون تومانی از بسیج سازندگی به کسب و کار خود توسعه بخشیده است در حال حاضر روزانه بین یک تا 1.5 تن قارچ تولید می‌کند اما به گفته خودش بیشتر تولیداتش به صورت فله‌ای و بدون برند به فروش می‌رسد.

وی در توضیح بیشتر این موضوع می‌گوید: ما در حال حاضر مجوز بهداشت کارگاه صنعتی کوچک را داریم و برای برندسازی لازم است که مجوز بهداشت کارگاه صنعتی بزرگ دریافت کنیم و تاکنون نیز اقداماتی در این زمینه انجام داده‌ایم اما هنوز به نتیجه نرسیده است.

محسن چرخی، رئیس بسیج سازندگی لارستان، در گفت‌وگو با تسنیم با بیان اینکه امسال حدود 200 میلیون تومان تسهیلات به طرح‌های توسعه‌ای و ایجادی در شهرستان لارستان پرداخت شده است، می‌گوید: 15 طرح اقتصاد مقاومتی در بخش‌های مختلف مثل پرورش شترمرغ، تولید عسل، کارگاه خیاطی، راه‌اندازی گلخانه، تولید گیاهان دارویی، دامداری، پرورش میگو، تولید قارچ و روغ‌نگیری کنجد اجرا شده است.

وی با بیان اینکه به طور متوسط و به صورت مستقیم با ایجاد این طرح‌ها برای 40 نفر اشتغال‌زایی شده است، می‌گوید: بسیج سازندگی به کارگاه‌های نیمه فعال و در حال ورشکستگی و به طرح‌هایی تولیدی که منجر به ایجاد اشتغال می‌شود تسهیلات پرداخت می‌کند.

عبدالحمید اسماعیلی، رئیس بسیج سازندگی استان فارس گفته است: یقین داریم مردم ما توان ایجاد رونق اقتصادی را دارند و در این زمینه مسئولان هستند که باید هدایت‌گری را انجام و زیرساخت‌های را نیز فراهم کنند.

اسماعیلی با تاکید بر اینکه باید مشخص باشد که هدف اقتصادی و آن هم اقتصاد بومی در شهرستان‌ها چیست؟، خاطرنشان کرده است: متاسفانه در این زمینه مدل اقتصادی نداریم و این یکی از آسیب‌های موجود در اقتصاد استان فارس که باید برای آن برنامه‌ریزی شود.


گزارش از ثریا ستاری
منبع: خبرگزاری تسنیم
* انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی در «ماهنامه کارآفرین ناب» لزوماً به معنای تایید یا رد محتوای آن نیست و صرفاً به قصد اطلاع کاربران بازنشر می‌شود.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید