1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 5.00 (2 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

همت و همراهی 5 برادر باعث شده تا این روزها اقتصاد، معنای مقاومت را در کنار خود بیش از هر واژه دیگری درک کند.


«برادران عبدالرزاقی» وقتی دست در دست یکدیگر قرار دادند ثابت کردند که در راه خودکفایی این کشور و بی‌نیاز کردن اقتصاد از نفت و تحریم می‌توان با امکاناتی کم دست به کارهایی بزرگ زد.

از روز نخست انقلاب دشمن از هر تلاشی برای تحریم این ملت استفاده کرد و هرچه را که توانست تحریم کرد جز اراده و توان ملت شریفی که این روزها با توان خود نه تنها حلقه تحریم را شکسته‌اند بلکه کمر به خودکفایی همیشگی کشور بسته‌اند و گویا این بار نیز عدو سبب خیر شده است.

یکی از اصلی‌ترین اصول اقتصاد مقاومتی توجه به ظرفیت‌های ساده‌ای است که در کنار همه ما قرار دارد، اما تا به امروز آن‌ها را ندیده‌ایم و از آن‌ها بهره نگرفته‌ایم.

«ابراهیم عبدالرزاقی» جوانی است که در سخت‌ترین شرایط امکانات اطراف خود را دیده و از آن‌ها برای کارهای بزرگ استفاده کرده است کاری که زمینه را برای نان خوردن 5 خانواده فراهم کرده است.

ابراهیم توانسته به کمک 4 تن از برادران خود با بهره‌برداری و دو منظوره کردن استخر آبیاری زمین‌های کشاورزی و تبدیل آن به استخرهای پرورش ماهی سالانه 100 میلیون تومان درآمد خالص از این استخر کسب کند.

عبدالرزاقی از نحوه آغاز کار خود گفته و عنوان می‌کند: در عصر حاضر، به‌علت محدودیت برداشت آبزیان از دریاها و اقیانوس‌ها، آبزی‌پروری در آب‌های داخلی مورد توجه ویژه اکثر کشورها قرار گرفته است. هم‌چنین جامعه جهانی، از بعد دیگری نیز به اهمیت تولید و مصرف آبزیان پی برده است، و آن «موضوع کیفیت مناسب و ارزش غذایی گوشت ماهی نسبت به سایر فرآورده‌های غذایی» است.

این کارآفرین عرصه اقتصاد مقاومتی می‌گوید: آبیاری زمین‌های کشاورزی ما تحت فشار بوده و استخری با یک منظور داشتیم و همین امر باعث شد تا به فکر پرورش ماهی در این استخر باشیم.

وی ادامه می‌دهد: پرورش ماهی در این استخرها، موجب می‌شود آب خروجی از استخر، غنی شده و املاح مورد نیاز گیاه را، به‌صورت محلول، از طریق آوندها به گیاه برساند، نتیجه این اقدام، افزایش تولید محصولات کشاورزی با کیفیت بهترخواهد بود.

این کارآفرین موفق خاطرنشان کرد: از سوی دیگر، پرورش ماهی دراستخرهای ذخیره، میزان مصرف کود را تا حدودی کاهش می‌دهد که از نظر زیست محیطی نیز نکته‌ای قابل توجه است. هم‌چنین، پرورش ماهی برای کشاورز سود اقتصادی به همراه داشته و می‌تواند بسیاری از هزینه‌های جنبی او را به آسانی جبران کند. حدوداً به ازای هر کیلوگرم تولید ماهی، ۱۵۰۰ تومان سود، عاید کشاورز می‌شود.

عبدالرزاقی معتقد است با پرورش ماهی قزل‌آلا در هر دوره حدود 120 میلیون تومان صرف هزینه‌ها می‌شود و در آخر دوره علاوه بر این 120 میلیون تومان، حدود 60 تا 70 میلیون تومان سود و درآمد خالص کسب می‌کنیم.

وی گفت: من و 4 برادر خود با این استخر و زمین کشاورزی روزی خود را از خداوند متعال می‌گیریم و از این موضوع راضی هستیم ضمن این‌که از این استخر 15 نفر روزی می‌خورند.

عبدالرزاقی به فروش ماهی قزل‌آلا اشاره کرده و ادامه می‌دهد: فروش این ماهی راحت است و می‌توان به راحتی آن را به فروش برسانیم.

این کارآفرین قزوینی یادآور شد: در ابتدا ما با ترس به این کار وارد شدیم اما پس از آن توانستیم راه خود را پیدا کنیم و با ثبات بیشتری پیشرفتیم و تولیدات خود را به فروش رساندیم.

ابراهیم‌های زیادی در اطراف ما هستند که می‌توان با توجه به آن‌ها بخش عمده‌ای از مشکلات اقتصادی را برطرف کنیم و به جای ماهی دادن به آن‌ها ماهی‌گیری را یادشان دهیم.

فرهنگ‌سازی، توجه و حمایت می‌تواند ابراهیم‌های زیادی را در جامعه از مشکلات اقتصادی نجات دهد و زمینه را نیز برای بارور کردن اقتصاد در این کشور فراهم کند که این امر علاوه بر همت مردم توجه مسئولان را نیز می‌طلبد.

منبع: ایسنا
* انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی در «ماهنامه کارآفرین ناب» لزوماً به معنای تایید یا رد محتوای آن نیست و صرفاً به قصد اطلاع کاربران بازنشر می‌شود.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید