خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 5.00 (1 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

"موسی شریفی" از کارآفرینان موفق استان کردستان به عنوان زنبور دار پیشرو با تجربه 12 بار نیش تلخ ورشکستگی، اکنون با به روز کردن دانش، مطالعات و تحقیقات خود در زمینه زنبورداری توانسته است در تمامی محصولات فرآوری شده زنبور عسل از جمله تولید ژل رویال، گرده گل و زهر زنبور عسل تولیدات خود را گسترش دهد تا ثابت کند که "خواستن توانستن" است.

 

موسی شریفی و طیبه مقدس، زوج جوانِ زنبوردار اهل شهر دزج از توابع شهرستان قروه، از فعالان عرصه اقتصاد مقاومتی هستند که در فصول بهار و تابستان در شهرستان قروه و در روستای "گرمخانی"، مشغول پرورش زنبورعسل اشتغال دارند و در فصول پاییز و زمستان ترک دیار می‌کنند و برای ادامه کار خود به دزفول سفر می‌کنند.


 شریفی می‌گوید: فعالیت خود را در سال 82 و با ورشکستگی کامل در شغل قبلی، با یک کندو و 10 هزار تومان سرمایه آغاز کردم و اکنون با گذشت 17 سال و داشتن 400 کندو در این عرصه مشغول به فعالیت هستم.

وی افزود: کار خود را با گرفتن دو میلیون تومان وام از کمیته امداد تا سال 86 ادامه دادم و توانستم تعداد کندوها را به 64 عدد ارتقا دهم و همان سال به عنوان زنبور دار نمونه شهرستان قروه معرفی شدم.

این کار آفرین موفق بیان کرد: در سال 88 در نمایشگاه بین المللی تهران بین 23 استان شرکت کننده، عسل تولیدی بنده به دلیل کیفیت بالا مقام اول را به خود اختصاص داد.

شریفی اکنون با داشتن 15 نفر نیرو، در سال گذشته موفق به تولید 8 تن عسل خالص و طبیعی و بیش از 30 کیلو ژل رویال شده است.

وی با اشاره به اینکه چالش ها و موانع زیادی از جمله مسایل اقتصادی بر سر راه خود داشته ام افزود: زنبورداران هیچ وقت مورد حمایت کامل قرار نگرفته اند و همیشه در حاشیه بوده و با حداقل ها فعالیت خود را ادامه داده اند.

این کار آفرین موفق، از  نبود کارشناس موفقی که بتواند توانمندی های استان را در این راستا معرفی کند انتقاد کرد و افزود: من در استان کردستان به دنیا آمده ام و این حق این استان است که توسط توانمندی های من به عنوان یک کارآفرین به کشور معرفی شود، که متاسفانه تا کنون این اتفاق نیفتاده است که این حمایت بیشتر متولیان امر در این راستا را می طلبد.

 


وی ادامه داد: از سال 88 به بعد زنبور داری حرفه‌ای را شروع و به تولید سایر محصولات و فرآورده های زنبور عسل از جمله تولید ژل رویال، زهر زنبور عسل، بره موم و گرده گل، گرایش پیدا کردم و با انجام تحقیقات فراوان در این زمینه توانستم خواص‌های این محصولات را به دست آورم.

شریفی با بیان اینکه تولید عسل در ایران بسیار گسترده شده، اما تولید عسل های دست ساز نیز به همین اندازه گسترش پیدا کرده است، تصریح کرد: با توجه به وضعیت بازار، عسل طبیعی و خالص تولیدی خود را برندسازی و با بسته بندی های خوب عرصه بازار کردم و این اقدامی موفقیت آمیز بوده است.

وی با تاکید بر اینکه تمامی محصولات زنبور عسل اگر درست تولید شوند خواص درمانی بسیار بالایی دارند، گفت: مردم در زمینه خواص درمانی زنبور عسل ناآگاهند که در این زمینه باید با برگزاری کلاس‌های آموزشی و به روز کردن مطالعات خود، بتوانیم اقدامات اساسی انجام دهیم.

وی، بیکاری جوانان را دغدغه اصلی منطقه دانست و گفت: آمار بیکای در استان کردستان بسیار بالاست و به طبع تاثیرات اجتماعی آن نیز زیاد است، استان کردستان از همه لحاظ مساعد زنبورداری است لذا جوانان ما باید با آموزش های لازم و حمایت همه جانبه دولت به این عرصه روی آورند.


منبع: ایسنا
* انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی در «ماهنامه کارآفرین ناب» لزوماً به معنای تایید یا رد محتوای آن نیست و صرفاً به قصد اطلاع کاربران بازنشر می‌شود.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید