خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 5.00 (1 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

یک جوان کارآفرین موفق در عرصه پرورش محصولات گلخانه‌ای بابیان اینکه عشق و علاقه انگیزه اولیه‌ام بود گفت: جوان امروز باید از فرصت‌های خود استفاده کند و اگر با ذهنیت یک کار خاص دولتی وارد بازار کار شود هرگز موفق نخواهد شد؛ رمز موفقیت من نیز فارغ شدن از این تفکر و استفاده از یک فرصت کوچک بود.


یکی از ویژگی‌های اقتصاد مقاومتی تکیه‌بر توانمندی داخلی و تولید است، مقام معظم رهبری در اردیبهشت ۹۴ در این‌باره فرمودند «حل مشکلات مجموعه اقتصادی کشور را در درون کشور باید پیدا کرد؛ ستون فقرات هم عبارت است از تولید؛ ستون فقرات اقتصاد مقاومتی که ما عرض کردیم، عبارت است از تقویت تولید داخلی». توجه به توانمندی و ظرفیت هر منطقه و تعریف پروژه‌های تولیدی یکی از راهکارهای مسئولین برای تحقق اقتصاد مقاومتی است و این راهکار مهم باید جدی گرفته شود.

دراین‌بین جوانان به‌عنوان اصلی‌ترین سرمایه‌های کشور باید بیش از همه ظرفیت‌ها مورد توجه و حمایت قرار بگیرند. کم نیستند جوانانی که با درک شرایط اقتصادی کشور وارد این جنگ اقتصادی شده و با درک شرایط به دنبال کمک به کشور هستند.

وحید عبداللهی جوان موفق در عرصه پرورش محصولات گلخانه‌ای  نیز یکی از همین جوانانی است که با درک شرایط کشور وارد این جنگ اقتصادی شده است.

وی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: تازه از سربازی برگشته بودم و به‌شدت دنبال شغل بودم اما از سوی دیگر عشق و علاقه به گل و گیاه مرا در یک زمین 400 متری راکد پا بند کرده بود.

وی بابیان اینکه این زمین راکد و بلااستفاده تمام سرگرمی من بود و بعضی اوقات در آنجا برای تفریح و فرار از دغدغه بیکاری سبزی می‌کاشتم ادامه می‌دهد: یکی از دوستانم با دیدن این زمین، علاقه من و همچنین اینکه جویای کار هستم به من پیشنهاد ایجاد یک گلخانه کوچک را داد.

این جوان موفق که امروز به یک تولیدکننده موفق در حوزه گل در قزوین تبدیل شده است، گفت: اول فکر نمی‌کردم بتوانم نتیجه خوبی بگیرم اما سعی کردم اطلاعات اولیه را از دوستم بگیرم و با استفاده از تجربیاتم این کار را شروع کنم.

عبداللهی تأکید کرد: تنها سرمایه اولیه من همین زمین راکد پدری بود و توانستم با قرض از دوستان سرمایه اولیه‌ای به ارزش هشت میلیون تومان جمع کنم و این شد آغاز یک راه بزرگ برای من.

وی ادامه می‌دهد: اگر حمایت دوست و خانواده‌ام نبود هرگز نمی‌توانستم قدم در این راه بگذارم و امروز در اینجا نبودم.

این مسئول عنوان کرد: کار خود را در حوزه پرورش گل‌های آپارتمانی شروع کردم و سعی کردم با بازاریابی در این زمینه کار خود را گسترش دهم.

عبداللهی تأکید کرد: اوایل کار به دلیل عدم شناخت گل‌فروشی‌ها از وجود گلخانه کار برای من بسیار سخت بود و سعی می‌کردم با نشان دادن تصاویر گل‌ها به گل‌فروش وی را جلب کنم اما امروز به‌واسطه همین تلاش‌ها کار را توسعه داده‌ام.

وی اظهار کرد: بعد از مدتی با بالا رفتن سطح کار حس کردم که نیاز به یک حمایت مالی جدی دارم و اگر این حمایت جدی صورت نمی‌گرفت با مشکلات جدی روبرو می‌شدم؛ کما اینکه به‌واسطه وجود همین مشکلات قیمت تمام‌شده برای کالای من بسیار بالابود و اگر ادامه می‌یافت کار سودهی لازم را نمی‌داد.

این جوان افزود: وام اقتصاد مقاومتی دریافتی از سازمان بسیج سازندگی توانست بخشی از مشکلاتم را حل کند و این‌یک گام بزرگ برای من بود تا با جدیت و انگیزه بیشتری به کار ادامه دهم.

وی بیان کرد: با رفع این مشکلات و دریافت وام 20 میلیون تومانی تسهیلات اقتصاد مقاومتی به فکر توسعه کار و اشتغال‌زایی برای 10 نفر دیگر هستم.

عبداللهی تصریح کرد: در شرایط فعلی برای 20 نفر به‌صورت غیرمستقیم اشتغال‌زایی کرده‌ام و بخشی از محصولاتم را به استان‌های دیگر مانند کردستان، کرمانشاه و حتی یزد می‌فرستم.

وی خاطرنشان کرد: من رشته تحصیلی‌ام برق است و روزی که از خدمت آمده بودم دنبال یک کار اداری و یا یک کار در یک شرکت خوب بودم اما امروز با حمایتی که از من شد کاری بهتر دارم و توانسته‌ام شرایط خوبی را برای خود و خانواده‌ام فراهم کنم.

این جوان موفق یادآور شد: حمایت مالی مسئولان نقش مهمی در موفقیت دارد؛ برای من وام اقتصاد مقاومتی توانست بخش عمده‌ای از مشکلاتم را رفع کند و از همین بابت نیز از مسئولینی که به فکر هستند تشکر می‌کنم.

وی در پایان گفت: جوان امروز باید از فرصت‌های خود استفاده کند و اگر با ذهنیت یک کار خاص دولتی وارد بازار کار شود هرگز موفق نخواهد شد. رمز موفقیت من نیز فارغ شدن از این تفکر و استفاده از یک فرصت کوچک بود.


منبع: خبرگزاری ایسنا
* انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی در «ماهنامه کارآفرین ناب» لزوماً به معنای تایید یا رد محتوای آن نیست و صرفاً به قصد اطلاع کاربران بازنشر می‌شود.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید