خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 5.00 (1 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

جوانی از جنس مردم خلاق دیار لرستان توانست مدیرعامل یک شرکت تولیدی شود که در زمینه تولید و اشتغال طعم شیرینی را برای جوانان جویای کار ایجاد کند.


سال‌هاست که با بالا و پایین شدن قیمت نفت و افزایش تحریم‌ها، وابستگی به نفت، بلای جان اقتصاد ایران شده است و همان‌طور که رهبر معظم انقلاب تأکید دارند نقطه مقابل وابستگی به نفت، کارآفرینی و اشتغال است.

کارآفرینی به معنای خلاقیت در کار و ایجاد فرصت‌های جدید اقتصادی و تولیدی و خلق ارزش جدید با خطرپذیری در منابع مالی، از عوامل رشد و شکوفایی اقتصادی است، زیرا کارآفرینی در یک جامعه و اقتصاد به معنای پویایی و بالندگی است، به همین دلیل است که با کارآفرینی می‌توان به‌سادگی و آسانی همه مشکلات و فشار‌های بیرونی و درونی را تحمل کرد و پشت سر گذاشت.

ازجمله خصوصیات کارآفرینان این است که به خوبی خودشان را در بازاری که در حال انتقال و تغییر است جا می‌اندازند که از این نظر مبتکر و مخترع شناخته می‌شوند.آن‌ها به دقت پیش بینی می‌کنند که جهت بازار‌ها در حال تغییر است و سپس آماده می‌شوند که بازار‌ها را به راه بیندازند که این کار را قبلاً کسی انجام نداده بود.

یکی از استادیار‌های دانشگاه ماربورگ آلمان گفته است، مطالعه اقتصادسنجی مشتمل بر ۶۵ کشور در نقاط مختلف جهان بین سال‌های ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۱ نشان می‌دهد که افزایش وابستگی اقتصاد به رانت‌های نفتی سبب کاهش شاخصه‌های مربوط به رشد اقتصاد بخش خصوصی و کارآفرینی می‌شود تا اینجا نتایج تحلیل چندان برای اقتصاد‌های نفت محور امیدوار کننده نیست.

حال در این میان کارآفرین با صرف زمان و انرژی لازم، منابع، نیروی کار، مواد اولیه و سایر دارایی‌ها را به گونه‌ای هماهنگ می‌کند که ارزش آن‌ها یا محصولات حاصل از آن‌ها نسبت به حالت اوّلیه‌اش افزایش پیدا کند.


خلق فرصت شغلی جدید در صنعت غذایی
در همین زمینه با شناسایی زمینه‌های جدید مشاغل در عرصه تولید مواد غذایی، معرفی الگو‌های مناسب کارآفرینی و ارائه آموزش‌های مهارتی فنی و حرفه‌ای، در توسعه اشتغال و ایجاد فرصت‌های جدید شغلی برای جوانان جویای کار به موفقیت بیشتری دست خواهد آمد.

توجه به این نکته که حمایت از تولید ملی، سرمایه و کار ایرانی و ترویج و توسعه مشاغل خانگی و کارآفرینی میتواند راه گشایی باشد برای افرادی که پا به عرصه کارآفرینی می گذارند که با برپایی همایش‌های تخصصی مشاغل خانگی و کارآفرینی می‌توان ضمن توسعه و ترویج فرهنگ مهارت آموزی و کاربلدی، بسیاری از آسیب‌ها و ناهنجاری‌های ناشی از بیکاری را کاهش داد.


همراه شدن با بازاری که همواره در حال تغییراست
جوزف آلویس شومیتر اقتصاددان و سیاسی دان اتریشی آمریکایی می گوید: کارآفرین نیروی محرکه و موتور توسعه اقتصادی است.وی مشخصه کارآفرین را نوآوری میداند و معتقد است که کارآفرین فردی است که باعث خلق بینشی ارزشمند از هیچ می شود.

در کارخانجات بزرگ خطوط تولید تازه‌ای به راه می‌اندازند و یا با ایجاد بخش‌هایی تازه که قبلاً وجود نداشت باعث ایجاد بازاری جدید می‌شوند کارآفرین هستند.

وحالا در شهرستان خرم آباد آقای محمدی کارآفرینی از جنس کاروتلاش واراده سالهاست تلاش کرده  برای خود و دیگران شغل ایجاد کند.

وی توانست کارخانه تولید انواع کیک وکلوچه وبیسکوییت در خرم آبادرا راه اندازی کند که ۹۰ درصد محصولات تولید شده در آن به کشور‌های دیگر صادر می‌شود.

 


اراده وتلاش رمز موفقیت وماندگاری
آقای محمدی در خصوص کار خود گفت: عاشق کارم هستم و در راهی که پیش رو دارد مصمم‌ هستم برای پیروزی و رسیدن به اهداف بلند مدتی که در ذهن دارم.

وی معتقد است ترک میدان مسابقه آسان ترین ولی بدترین راه است و برنده واقعی در زندگی کسی است که برای رسیدن به اهدافش اراده داشته باشد از هیچ تلاشی فروگذار نباشد.

محمدی مدیرعامل کارخانه گفت: این شرکت سال ۱۳۷۶ روزانه ۳ تن محصول تولید می‌کرده است که در حال حاضرتوانسته تولیدات خودش رو به بالای ۷ تن برساند.

 



جذب مشتری با کیفیت محصول تولیدی
کشور‌های خارجی که درابتدا برای بررسی کیفیت محصولات تولیدی این کارخانه به آمده بودند امروز مشتریان ثابت و متقاضی اصلی این محصولات هستند.

محمدی مدیر عامل کارخانه در ادامه گفت: ما سال گذشته توانسته ایم بالغ بریک میلیون دلار ارز آوری برای استان عزیزمان داشته باشیم.

وی افزود: ما سال‌های گذشته صادرات خودرابه کشور‌های آذربایجان، عراق، افغانستان داشتیم کشورکه امسال توانستیم بازارعمان وپاکستان راهم به بازار‌های هدف خودمون اضافه کنیم.

این کار آفرین سعی کرده است درجهت حمایت از اقتصاد،توسعه وآبادانی کشور از دستگاه‌های ساخت ایران در کارخانه خود استفاده کندکه این امر موجب کیفیت بالای محصولات در این کارخانه شده است.


یکی از کارکنان  این کارخانه تولیدی در رابطه با نحوه اشتغال و رضایتمندی خود در این کارخانه تولیدی گفت: از شرایط کاری خود راضی هستم چون کار راحتی است و در شهرخودم مشغول کارهستم.

من زمانی که برای کار به این کارخانه آمدم مشغول فعالیت شدم و هرگز فکر نمی‌کردم ۱۰ سال ماندگار شوم .در این کارخانه همه ما بیمه هستیم و از حقوق خود راضی هستیم.

این کارخانه تولید کیک وبیسکوییت در طول فعالیت خودش توانسته است که به عنوان کارآفرین برتر استان شناخته شود و هرسال به عنوان واحد نمونه از طرف اداره کل استاندارد و معاونت غذا و دارو انتخاب شود.



حمایت مسئولان برای ادامه فعالیت جوانان کارآفرین
محمدی مدیرعامل کارخانه تولیدی ادامه داد:انتظاری که ما کارآفرینان از مسئولین داریم این است که سعی کنند تسهیلات ارزان قیمتی را دراختیارهمه تولیدکننده‌ها قرار بدهند تا بتوانند کسب وکار خودشان را رونق ببخشند.

وی افزود:کارآفرینی یک ریسک بزرگ است که اگر توجه وحمایت مسئولین را به همراه نداشته باشد ممکن است در میانه راه فرد با مشکلات زیادی مواجه شود.


بازاریابی درکشور‌های هدف وایجاد اشتغال پایدار
وی گفت: این کارخانه علاوه براینکه توانسته در کشور‌های هدف خود بازاریابی خوبی را انجام بدهد توانسته برای بیش از ۱۰۰ نفر به طورمستقیم در قسمت تولید وپخش و ۱۵۰ نفر به صورت غیرمستقیم اشتغال پایدار ایجاد کند.

کارآفرینی تعقیب فرصت‌هاست، فرصت‌هایی که فراتر از منابعی هستند که در دسترس داریم ویک کارآفرین همواره سعی می کند کسب و کاری را سامان دهد و ریسک این کار را می‌پذیرد.



گزارش ازمهدیه فکوری
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
* انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی در «ماهنامه کارآفرین ناب» لزوماً به معنای تایید یا رد محتوای آن نیست و صرفاً به قصد اطلاع کاربران بازنشر می‌شود.







نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید