1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 3.00 (2 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

جوان لیسانسه  ایلامی توانست با راه اندازی نخستین کارگاه ماست بندی در این استان، با سرمایه‌ اندکی برای 6 نفر به صورت مستقیم در کارگاه اشتغال ایجاد کند.


خیلی راحت می‌توانیم حتی با سرمایه‌ای اندک نه تنها برای خود کار ایجاد کنیم، بلکه دیگران و افراد جویای کار را شاغل کرده و در راستای تولید گام برداریم. کافی است با نگاهی دقیق به اطراف ظرفیت‌های کار و تولید و تلاش را شناسایی کرده و در این راه گام برداریم.

جمعیت قابل توجه دامی و جای خالی لبنیات محلی در ویترین فروشگاه‌های استان ایلام جوان دهلرانی را بر آن داشت تا ایده‌اش را عملی کند.

این جوان کارآفرین در خصوص ایده‌اش برای ایجاد اشتغال و تولید گفت: برای نخستین بار در استان ایلام کارگاه ماست‌بندی را راه‌اندازی کردم و در این راه بالا رفتن از پله‌های ادارات استان را آغاز کردم.

 


چوبین اضافه کرد: در این راه با توکل بر خدا تلاش کردم که ابتدا خودم و دیگر جوانان جویای کار را شاغل کنم.

وی مطرح کرد: لیسانس حسابداری داشته و در ایامی که بیکار بودم بسیار رنج کشیدم و در این سه سال بیکاری دنبال ایده‌ای برای ایجاد کارگاه تولیدی بودم.

این کارآفرین عنوان کرد: قبلاً و پیش از ایجاد این کارگاه در تصورم نمی‌گنجید که در چنین شرایطی بتوانم کارآفرین باشم و همواره معتقد بودم که باید در اداره‌ای مشغول کار شوم.

چوبین تصریح کرد: اکنون که این ایده را اجرایی کرده‌ام و در این حوزه فعالیت شبانه‌روزی دارم بسیار راضی هستم و در گام نخست با سرمایه‌ اندکی وارد کار شده و در حال حاضر 6 نفر به صورت مستقیم در این کارگاه فعالیت دارند.

کارآفرین و مدیر کارگاه لبنیاتی همچنین ادامه داد: مواد اولیه این کارگاه تولیدی از شهر دهلران تهیه شده تا در این کارگاه فراوری شده و دوباره در قالب بسته‌های لبنیاتی وارد بازار مصرف استان ایلام شود.

وی تبیین کرد: اکثر مردم در استان ایلام به شغل دامداری مشغول بوده و شیر ارزان‌تر تهیه شده و به راحتی نیز به بازار عرضه انتقال می‌یابد.

رضا یکی از کارگران این جوان کارآفرین است که  از مشغول شدنش در کارگاه لبنیاتی رضایت کامل دارد. وی در این خصوص می‌گوید: به عنوان یک جوان جویای کار دو سال است که در این کارگاه مشغول به کار شده‌ام که از شرایطم راضی هستم.

وی ادامه داد: اگر در این کارگاه مشغول کار نمی‌شدم مجبور بودم برای امرار معاش به شهرهای دیگری از جمله تهران مهاجرت کنم تا بتوان لقمه نانی را به دست آورم.

 
مرتضی دیگر کارگر شاغل در این کارگاه لبنیاتی چنین بیان می‌کند: این کارگاه بسیار کوچک است، اما دل‌های بزرگی در آن در حال تلاش هستند و در حال تولید بومی و محلی خودمان هستیم.

وی ادامه داد: تولید لبنیات در این استان دارای چند مزیت بوده که می‌توان به ارزانی و کیفیت مطلوب لبنیات تولیدی در استان اشاره کرد.

 


مدیر دامپزشکی شهرستان دهلران نیز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس گفت: 187 تن شیر خام در دهلران تولید به مراکز جمع آوری شیر عرضه می‌شود.

ایوب دارابی امروز یادآور شد: جمعیت دام سنگین در دهلران 12 هزار رأس بوده که این مقدار شیر تولیدی محصول این دام‌ها است.

وی ادامه داد: این میزان شیر در کارگاه‌های تولید لبنیات به ماست و کره و دوغ و سرشیر و ... تبدیل و به مردم عرضه می‌شود.

این کارآفرین جوان جهادی‌گونه توانسته است با تولید لبنیات بخشی از بازار استان ایلام را در دست بگیرد. مردم نیز از لبنیات محلی تولید شده در استان ایلام استقبال می‌کنند.

تحقق اهداف اقتصادی و اشتغال پایدار از همین کارگاه‌های کوچک تولیدی آغاز می‌شود که به نظر می‌رسد ایده‌های جوانان خلاق و کارآفرین برای اجرایی شدن به حمایت بیشتر مسؤولان نیاز دارد.


منبع: خبرگزاری فارس
* انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی در «ماهنامه کارآفرین ناب» لزوماً به معنای تایید یا رد محتوای آن نیست و صرفاً به قصد اطلاع کاربران بازنشر می‌شود.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید