خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 5.00 (1 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

 وحید پیشگاهی پور، بسیجی کارآفرین است که قید زندگی شهری و مدرک مهندسی نقشه‌کشی را زده و توانسته است با استفاده از تسهیلات اقتصاد مقاومتی که از بسیج سازندگی ناحیه نظرآباد دریافت کرده است و با راه‌اندازی کارگاه پرورش دام سبک در روستای  مصطفی آباد نظرآباد به شعار سال جامه عمل بپوشاند.


از آنجا که میزان بیکاری جوانان، به ویژه فارغ التحصیلان دانشگاهی بالاست  مسئولان از گفتن آن اباء دارند و برخی از دلایل این معضل مربوط به افزایش تصاعدی جمعیت جوان کشور و نیز وارد شدن دختران تحصیلکرده و زنان سرپرست خانوار به بازار کار است. شاید میتوان گفت ارائه مجوزهای غلط که همچنان به وفور دیده می شود برای واردات کالا و همچنین قاچاق بی رویه از مهم ترین دلایل بیکاری جوانان شمرده میشود. با واردات بی رویه و حمایت نکردن از تولیدات داخلی و حمایت نکردن بانک ها برای پرداخت تسهیلات با سود کم یا نگرفتن مالیات از کارگاه های کوچک زمینه فلج شدن اقتصاد کشور فراهم می شود. همچنین اشتغال به کار ممتد گروهی از افراد بازنشسته، جلوی جذب جوانان در سال های اخیر را گرفته است.

از طرفی در حال حاضر، میان تعداد فرصت‌های شغلی تخصصی ایجاد شده در جامعه و شمار دانش‌آموختگان تناسبی وجود ندارد و به همین دلیل تدوین سیاست های مناسب هدایت تحصیلی برای سال های آینده ضروری به نظر می رسد. آمارها نشان می دهد، بیشترین آمار بیکاری در سطح کل کشور مربوط به قشر تحصیلکرده است و در هر خانواری چند فرزند دارای تحصیلات بالاتر از لیسانس بیکارند.

وحید پیشگاهی،کارآفرین اقتصاد مقاومتی به منظور نماندن در صف بیکاری به دنبال ایجاد اشتغال برای خود و بخشی از جوانان بوده است.

کارآفرین اقتصاد مقاومتی گفت: انگیزه اصلی بنده جهت فعالیت در این عرصه؛ یافتن شغل مناسب با درآمد بالا برای امرارمعاش بهتر زندگی، ارائه الگویی برای جوانان بیکار منطقه و کمک به تولید در راستای اقتصاد مقاومتی با حمایت ها و مشاوره‌های بسیج سازندگی بوده است.

استرالیا بزرگترین پرورش‌دهنده گوسفند، چین اولین تولیدکننده برنج و چای و همچنین آمریکا اولین تولیدکننده شیرخام در جهان است.»

- استرالیا با تولید سالانه‌ی 475 هزار تن پشم بزرگ‌ترین تولید‌کننده این محصول و هم‌چنین بزرگ‌ترین تولید‌کننده گوشت گوسفند محسوب می‌شود.


در حال حاضر بیش از دویست نوع نژاد مشخص گوسفند در سراسر دنیا پراکنده است و چنین تنوع نژادی کمتر در سایر حیوانات دیده می‌شود. با اینکه از نظر شکل بدن و اختصاصات کمی وکیفی پشم با یکدیگر اختلاف دارند. بهر حال بنظر می‌رسد که گوسفند اولین حیوانی است که حدود 8 تا 10 هزار سال پیش به دست انسان اهلی شده است بدون شک کوچکی جثه، قابلیت رام شدن و بهره دهی زیاد از نقطه نظر تولید شیر و گوشت و پشم و سایر فرآورده ها باعث شده که نظر انسان به این حیوان جلب گردد. و به اهلی کردن آن اقدام نماید نژادهای مختلف از نظر تولید گوشت، رنگ، شکل شاخ- طول و عرض دنبه کاملاً از هم تفاوت دارند .

کشاورزی و دامداری مردمی‌ترین بخش اقتصادی است که در اثر افزایش درآمدهای ارزی ناشی از نفت مورد غفلت قرار گرفته و به حاشیه رفته است. سرمایه‌گذاری در این بخش‌ها یکی از موثرترین استراتژی‌های کاهش فقر و گرسنگی و بهبود توسعه پایدار است.

در شهرستان نظرآباد ظرفیت‌های پنهان و مغفولی وجود دارد که در صورت حمایت و شناسایی قابلیت‌های بومی می تواند به عنوان راهکارهایی در اقتصاد مقاومتی و رونق اقتصادی شهرستان باشد.

 وحید پیشگاهی پور، بسیجی کارآفرین است که قید زندگی شهری و مدرک مهندسی نقشه‌کشی را زده و توانسته است با استفاده از تسهیلات اقتصاد مقاومتی که از بسیج سازندگی ناحیه نظرآباد دریافت کرده است و با راه‌اندازی کارگاه پرورش دام سبک در روستای  مصطفی آباد نظرآباد به شعار سال جامه عمل بپوشاند.

وی یکی از پرورش‌دهندگان تازه‌کار دام سبک در روستای مصطفی آباد نظراباد است که با پشتکار و قاطعیت تمام مشغول به کار است.


بسیج سازندگی امیدوارم کرد
مهندس نقشه کش با بیان اینکه سازمان بسیج سازندگی با ارائه تسهیلات اقتصاد مقاومتی جوانان را تشویق به اشتغالزایی می‌کند گفت: با دریافت وام 30 میلیون تومانی از بسیج سازندگی و با توجه به علاقه‌ای که در گذشته داشتم تصمیم به پرورش دام سبک گرفتم و با تلاش فراوان کارگاه پرورش دام سبک را در روستای مصطفی‌آباد راه‌اندازی کردم و توانستم برای 3 نفر اشتغالزایی کنم. این 3 نفر به صورت دائم در کارگاه مشغول به کار هستند که ماهانه هرکدام در حدود یک و نیم میلیون تومان از من دریافت می‌کنند.بسیج سازندگی  در امر اشتغالزایی در این چند سال اخیر زحمت‌های فراوانی کشیده است و توانسته کارگاه‌های فراوانی را در عرصه‌های اقتصاد مقاومتی راه‌اندازی نماید.


پرورش دام برکت خاص خودش را دارد
پیشگاهی اضافه کرد: فعال اقتصاد مقاومتی با بیان اینکه بسیاری از آشنایان من را از آغاز کار می‌ترساندند گفت: همه می‌گفتند «ضرر می‌کنی و اینکه این کار در شان تو نیست تو مهندس هستی شروع نکن» اما با توکل بر خدا شروع کردم و با توجه به تحقیقاتی که در این زمینه داشتم دیدم که سود خوبی دارد به خصوص با توجه به اینکه به نیت کمک به خودکفایی کشور هم بود کارم برکت بسیار زیادی پیدا کرد. در کل من اعتقاد دارم که کار پرورش دام سبک برکت خاص خودش را دارد و با عشق باید این کار را شروع کرد.

وی  با اشاره به اینکه از سود کارگاه پرورش دام رضایت دارد افزود:  درآمد در این کار معمولاً در فصل فروش دام یعنی پاییز و بهار است و غیر از پرورش گوسفند و گوشت آوری دام فروش شیر هم می‌تواند منبع درآمد خوبی باشد. من در روز 100 کیلو شیر از گوسفندان می‌دوشم و از فروش شیر نزدیک به 100 هزار تومان فروش دارم. وقتی بره‌ها هم بزرگ بشوند در فصل خودش به فروش می‌رسانم و از این راه هم سود خوبی عایدم می‌شود.



بازار فروش گوسفند همیشه خوب است
وی با بیان اینکه در اولین دوره با 60 گوسفند کار خود را آغاز کردم گفت: در حال حاضر 100 عدد گوسفند دارم و برکت اینکار باعث ازدیاد گوسفندانم شده است و خوشبختانه بازار فروش گوسفند در هر شرایط خوب است و هیچ وقت گوشت گوسفند روی دستت باقی نمی ماند.

فروش گوسفند از 300 هزار تومان آغاز می‌شود تا حدود 900 هزار تومان که با توجه به شرایط وزنی و گوشتی گوسفند متفاوت است گفت: با درامدی که در این عرصه به دست آوردم تصمیم دارم کار خود را گسترش بدهم و در سال آینده با جدیت بیشتر به کار خود ادامه دهم تا بلکه سهمی در تقویت اقتصاد کشورم داشته باشم.


پرورش دام سبک راحت ترین کار است/ جوانان نترسند شروع کنند
این جوان فعال اقتصاد مقاومتی با بیان اینکه هیچ وقت فکر نمی کردم با ایجاد این کارگاه پرورش دام بتوانم به چنین سودآوری دست پیدا کنم گفت: این موفقیت را مدیون بسیج سازندگی شهرستان نظرآباد هستم که با سرمایه گذاری در ترویج سیاست‌های اقتصاد مقاومتی قدم خیری در موفقیت جوانان برداشته است. باید این فرهنگ اشتغالزایی در کشور ادامه پیدا کند. باید جوانان به عرصه‌های اقتصاد مقاومتی اعتماد کنند. با یک آشنایی مختصر و صحبت با چند گله‌دار به راحتی در روستا جوانان می‌توانند پرورش دام سبک را راه‌اندازی کنند. خیلی سخت نیست و براحتی امکان‌پذیر است. چند گوسفند بخری و به چِرا بفرستی کار راحتی است. اگر خودشان هم نمی‌خواهند چوپانی کنند یک چوپان استخدام کنند.



روستاها کارگاه خدادادی اقتصاد مقاومتی هستند / جوانان از این فرصت استفاده کنند
 مخصوصاً جوانانی که از روستا به شهر می‌آیند بزرگترین اشتباه را انجام می‌دهند. روستا خودش بهترین محل برای انجام فعالیتهای اقتصاد مقاومتی است. روستا کارگاه خدادادی اقتصاد مقاومتی است. فقط مرد عمل می‌خواهد که در این عرصه ها عرق بریزد. من ناراحت می‌شوم می‌بینم برخی از جوانان برای کار به شهر می‌آیند اما بعد از مدتی شکست خورده به روستا یا بر می‌گردند یا دور تسلسل می‌زنند در شهر  برای هیچ هیچ. مثلا یکی از دوستانم پدرش کشاورز فعال است و درامد خوبی هم دارد اما تمایل به روستا ماندن و ادامه شغل پدرش را نداشت به شهر رفت و شغلی پیدا کرد اما هرچه در می‌اورد به اجاره مسکن و خورد و خوراکش می‌گذشت و هیچ پس اندازی نداشت تا اینکه بعد از مدتی به روستا برگشت و کار پدرش را ادامه داد و الان بسیار موفق است و دو برابر یک کارمند در می‌آورد.


پیشگاهی گفت: ازمسئولین انتظار داریم که تسهیلات قرض‌الحسنه، بازاریابی مناسب، خدمات دامپزشکی، خدمات بیمه‌ای، تهیه علوفه دام یارانه‌ای را جهت پرورش بیشتر این نژاد دامی درمنطقه در اختیار دامداران قرار دهند.


منبع: خبرگزاری تسنیم
* انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی در «ماهنامه کارآفرین ناب» لزوماً به معنای تایید یا رد محتوای آن نیست و صرفاً به قصد اطلاع کاربران بازنشر می‌شود.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر