خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 2.67 (3 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

علیرضا رمضانی، کارآفرین مبتکر خراسان جنوبی است که با توجه به دغدغه های خشکسالی و بحران آب در این استان طرحی نوین در استفاده از سیستم های تهویه هوا در انداخته و حمایت را حلقه مفقوده کارش می داند.


انسان‌ها در حوزه کاری و اقتصادی با یکدیگر متفاوت هستند. برخی بعد از فارغ التحصیل شدن از دانشگاه و هنرستان به دنبال یک کار مناسب در ادارات و سازمان‌های دولتی هستند و بعد از آن که شغل مد نظر خود را نیافتند با ناراحتی از بیکاری و مشکلات مرتبط با آن می‌گویند.

اما برخی از افراد اینگونه نیستند آنان با عزم جهادی از همان سال‌های ابتدای جوانی با قدر دانستن وقت و زمان یک مهارت و حرفه را آموخته و بعد از اینکه خود استاد فن شدند آن را به دیگران نیز می‌آموزند و شرایط کار و شغل را برای آنان نیز ایجاد می‌کنند.

آنان نه تنها یک فرد مستقل در حوزه شغلی محسوب می‌شوند بلکه در جامعه به عنوان یک کارآفرین شناخته شده و مورد تحسین قرار می‌گیرند که نمونه‌های فراوانی از این افراد در خراسان‌جنوبی وجود دارد که یکی از آن‌ها علیرضا رمضانی که در سال جاری توسط فنی و حرفه ای خراسان جنوبی به عنوان کارآفرین نمونه انتخاب شده است.

 علیرضا رمضانی این کارآموز و کارآفرین نمونه در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: از سال‌های ۸۸ تا ۹۵ در حوزه تأسیسات مکانیک ساختمان فعالیت داشتم و در مجموع در ۱۵ دوره فنی و حرفه ای شرکت کردم.


رشته شغلی‌ام را به واسطه نیاز اقلیم خراسان‌جنوبی پیگیری کردم
وی بیان کرد: شرکت در ۱۵ دوره فنی و حرفه‌ای به معنای کسب مهارت و توان تخصصی است که بسیار ارزشمند محسوب می‌شود، اما بعد از مدتی با توجه به نیاز استان و اقلیم بیرجند تصمیم گرفتم در حوزه دیگری نیز کار کنم.

این کارآفرین نمونه ادامه داد: از سال ۹۵ تصمیم گرفته در رشته سیستم‌های نوین تهویه مطبوع ساختمان کار کنم که البته دوره‌های آموزشی مرتبط با آن را در شهرهای مشهد و تهران گذراندم که هزینه سنگینی برای من به همراه داشت.

 

   بهترین لحظه زندگی من زمانی است که می‌بینم که یکی از شاگردانم که به او این مهارت را آموزش داده‌ام با استفاده از این حرفه و مهارت برای خود یک فرصت شغلی ایجاد کرده است

 


رمضانی با اشاره به اینکه امکان آموزش این رشته در شرایط فعلی در خراسان‌جنوبی فراهم نیست، افزود: این سیستم های نوین از جهات مختلفی برای منطقه ما مناسب است چرا که هم مصرف برق آن بسیار پایین بوده و از همه مهمتر حتی یک لیتر آب نیز مصرف نمی‌کند که چنین اقدامات در شرایطی اقلیمی فعلی بسیار مفید ارزیابی می‌شود.

وی گفت: در سیستم‌های نوین تهویه مطبوع ساختمان به جای رادیاتور و کانال‌های کولر و بسیاری از مؤلفه‌های دیگر یک دستگاه کوچک ۸۰ در ۹۰ با ارتفاع ۳۰ سانت نصب می‌شود و دمای هوا را به صورت متعادل نگه می‌دارد.


مهارت حرفه‌ای‌ام را به دیگران نیز آموزش می‌دهم
این کارآفرین نمونه اظهار کرد: من نه تنها این مهارت و فن را آموختم بلکه هر سال به عده‌ای آموزش می‌دهم که برخی همراه خودم به کار مشغول می شوند و برخی دیگر نیز به صورت مجزا کار خود را پیگیری می‌کنند.

رمضانی بیان کرد: بهترین لحظه زندگی من زمانی است که می‌بینم که یکی از شاگردانم که به او این مهارت را آموزش داده‌ام با استفاده از این حرفه و مهارت برای خود یک فرصت شغلی ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: البته در مسیر موفقیت همواره سختی‌ها و مشکلات فراوانی وجود دارد از جمله اینکه تصور می‌شد که فعالیت های من کسانی که به شیوه سنتی در حوزه تهویه هوا کار می‌کنند را در جذب بازار دچار مشکل خواهد کرد.


فعالان حوزه کارآفرینی نیاز به حمایت در حوزه تبلیغات دارند
این کارآفرین نمونه افزود: تمایل من بر این است که نه به واسطه حرفه شخصی من بلکه از آن جهت که استفاده از سیستم‌های نوین تهویه هوا در بحث صرفه‌جویی در انرژی بسیار تأثیر گذار است مورد حمایت از منظر تبلیغاتی قرار بگیرد.

رمضانی گفت: همانطور که زمانی به واسطه کاهش مصرف برق استفاده لامپ های کم مصرف تبلیغ می‌شد، الان نیز شرایط اقلیمی ما ایجاب می‌کند که از هر آنچه در راستای کاهش مصرف برق و آب است حمایت صورت گیرد.

وی اظهار کرد: همیشه دوست داشته‌ام بر روی پای خودم بایستم و فرصتی برای اشتغال خودم و دیگران ایجاد کنم و این را نه در حرف که در عمل طی سال‌های گذشته به اثبات رسانده‌ام.


پیشنهاد کار دولتی را نپذیرفتم
این فعال حوزه فعالیت‌های فنی و حرفه‌ای بیان کرد: خاطرم هست زمانی که ساخت و سازهای مسکن مهر رواج داشت و من آنجا کار می‌کردم به من پیشنهاد کار دولتی داده شد ولی من نپذیرفتم چرا که دوست داشتم برای خودم کار کنم.

 

تشویق یک فرد فعال فقط به این نیست که در مناسبت‌های مختلف از او به عنوان کارآموز، کارآفرین، دانشجو و معلم نمونه یاد شده و تقدیر شود بلکه مهم حمایت و فراهم کردن شرایط کار و تلاش است

 


رمضانی ادامه داد: هیچ چیز جذاب‌تر از این نیست که روزی کار را شروع کنی و بعد از گذشت مدت زمانی در آن تخصص پیدا کرده و استاد در آن رشته شوی و بی شک زکات آن نیز آموزش دادن این حرفه و رشته به دیگران است.

وی افزود: تشویق یک فرد فعال فقط به این نیست که در مناسبت‌های مختلف از او به عنوان کارآموز، کارآفرین، دانشجو و معلم نمونه یاد شده و تقدیر شود بلکه مهم حمایت و فراهم کردن شرایط کار و تلاش است.

 این کارآفرین نمونه گفت: نیاز امروز کشور ما این است که هر کس در حوزه‌های اقتصادی یا فنی کار و تلاش می کند موانع پیش پای او برداشته شده و مورد حمایت عملی قرار گیرد.

رمضانی با اشاره به عوامل موفقیت خود در عرصه شغلی اظهار کرد: در طول زندگی کسانی هستند که به انسان انگیزه برای کار و تلاش می‌دهند که در زندگی من همسرم هستند که می‌خواهم به عنوان شریک زندگی و کاری‌ام از ایشان تشکر و قدردانی کنم.

رمضانی یادآور شد: همچنین در طول این سال‌ها استادم آقای مجید لر نیز راهنمای من بوده اند که باید از ایشان نیز سپاسگزاری کنم.

 کسانی که علاوه برخود برای دیگران نیز فرصت‌های شغلی ایجاد می‌کنند،  نمونه ای از افراد توانمند، دارای قدرت ریسک‌پذیری و پر تلاش هستند که باید قدر آنان را دانست چرا که چنین افرادی در عرصه اقتصاد ستون‌های یک جامعه محسوب می‌شوند.

کارآفرینی تنها آن کارخانه‌داری نیست که ۲۰۰ نفر در کارخانه او مشغول به کار هستند بلکه اگر کسی به تعداد نیاز در مجموعه خود افرادی را به کارگیری کند کارآفرین محسوب می‌شود.

کارآفرینان در شرایط اقتصادی فعلی با موانع و مشکلاتی رو به رو هستند که تحقق اقتصاد مقاومتی ایجاب می‌کند پای درددل آنان نشست، این موانع را شنید و برای حل آن برنامه‌ریزی کرد.


منبع: خبرگزاری مهر
* انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی در «ماهنامه کارآفرین ناب» لزوماً به معنای تایید یا رد محتوای آن نیست و صرفاً به قصد اطلاع کاربران بازنشر می‌شود.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید