خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

 

رئیس جهاد دانشگاهی ضمن بیان اینکه تولیدات کشور باید کیفیت و استانداردهای بین‌المللی را داشته باشند، بر ضرورت تعیین اولویت‌های صنعتی کشور تاکید کرد.

دکتر حمیدرضا طیبی در دیدار با وزیر بهداشت با بیان اینکه فعالیت‌های اصلی جهاد دانشگاهی در سال 59 در اساسنامه جهاد ذکر شده است، اظهار کرد: نیروهای جوان و دانشجوی علاقه‌مند در آن سال‌ها در پی اثبات توان کشور در جهت توسعه علم، فناوری، فرهنگی و آموزش‌های تخصصی برای نیل به پیشرفت بودند.

رئیس جهاد دانشگاهی افزود: 20 درصد منابع مالی جهاد دانشگاهی وابسته به بودجه عمومی بوده و 80 درصد مابقی از طریق تجاری‌سازی فعالیت‌ها تامین می‌شود.

وی با بیان اینکه جهاد 7500 نیروی انسانی در گستره جغرافیایی سراسر کشور در قالب هیات علمی، پژوهشگر، کارشناس و کادر اداری دارد و به لحاظ تشکیلاتی به صورت هیات امنایی اداره می‌شود، گفت: به جز استان بوشهر 30 واحد در سراسر کشور داریم که از این تعداد 12 واحد در استان تهران مستقر بوده که هر کدام از واحدها دارای گروه پژوهشی و مراکز خدمات تخصصی هستند.

طیبی با اشاره به اینکه جهاد دارای سه پژوهشگاه مستقل رویان، ابن سینا و علوم انسانی و مطالعات اجتماعی است، ادامه داد: 132 گروه پژوهشی و 120 مرکز خدمات تخصصی داریم که در پی تجمیع در جهت کاهش تعداد گروه‌ها و افزایش کارایی هستیم. همچنین دو پارک علم و فناوری و 19 مرکز رشد داریم که ضمن استقرار فناوری‌های جهاد در این مراکز در جهت تجاری‌سازی تحقیقات نیز گام برمی‌داریم.

رئیس جهاد دانشگاهی با بیان این‌که به طرح تحول سلامت اعتقاد داریم، به مرکز افکارسنجی جهاد اشاره کرد و افزود: مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران بسیار معتبر بوده و نتایج آن مورد اعتماد و منطبق با واقعیات است. همچنین در حوزه آموزش دو دانشگاه علم و فرهنگ و علم و هنر و 43 مرکز علمی کاربردی و 130 مرکز آموزشی کوتاه‌مدت تخصصی داریم که در پی این هستیم حوزه‌های آموزشی تخصصی را تقویت کرده و از آموزش‌های عمومی پرهیز کنیم.

وی با بیان اینکه مرکز اطلاعات علمی جهاد به صورت رایگان خدمات علمی خوبی را ارائه می‌دهد، گفت: شعار ما «یک فارغ‌التحصیل یک کارآفرین» است. در واقع تلاش می‌کنیم آموزش‌های لازم را در سطح دانشگاه‌ها ارائه کنیم تا دانشجویان تشویق به کارآفرینی شوند. همچنین فعالیت‌های پژوهشی در قالب شرکت‌های وابسته به جهاد باید از جهاد جدا شوند که استراتژی ما در این زمینه این است که حداکثر 40 درصد سهام این شرکت‌ها برای جهاد باشد.

طیبی با بیان اینکه مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی به توصیه مقام معظم رهبری ایجاد شد، گفت: اقتصاد ما باید اقتصاد دانش‌بنیان متکی بر توان ملی باشد که یا فناوری را تولید کنیم و یا در قالب خرید لیسانس از خارج بخریم، همچنین باید انتقال تکنولوژی را در دستور کار قرار دهیم.

وی با تاکید بر اینکه نباید بدون برنامه خریدی انجام دهیم، یادآور شد: همچنین تولیدات کشور باید به لحاظ داخلی کیفیت و استانداردهای بین‌المللی را داشته باشد. کشور توان کار درست را دارد؛ اما اگر سر زمان مناسب به آن توان پرداخته نشود، نمی‌توان خدمتی را ارائه کرد.

رئیس جهاد دانشگاهی با بیان اینکه نیاز به آزمایشگاه‌های مرجع داریم، اظهار کرد: باید اولویت‌های توسعه صنعتی در کشور به طور دقیق مشخص شود تا بتوانیم در این حوزه‌ها اقداماتی را انجام دهیم.

ایسنا

 

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

به سایت خبری و تحلیلی کارآفرین ناب خوش آمدید

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید