خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

پارس جنوبی
مسعود پزشکیان:

روزانه 10 هزار میلیارد تومان در پارس جنوبی هدر می‌رود

مسعود پزشکیان گفت:  طبق گزارشی از کمیسیون مدیریت و برنامه ریزی در پارس جنوبی روزانه 10 هزار میلیارد تومان پول از دست می‌دهیم. به خاطر اینکه نمی‌توانیم از سهم خود در این میدان گازی به درستی استفاده کنیم. مسعود پزشکیان در گفتگو با ایسنا با بیان اینکه ایران یک منطقه سوق الجیشی و کشوری استراتژیک است، افزود: دنیا به دنبال این نیست که سیاست‌های خود را با دعوا و جنگ به پیش ببرد، منطق حکم می‌کند وقتی ما می‌توانیم با مذاکره و صحبت کردن، مشکلات خود را حل کنیم نباید به دعوا و جنگ و جدل متوسل شویم.وی افزود: دستیابی ایران به برخی پیشرفت‌ها در صنعت هسته‌ای باعث شد که جمهوری اسلامی در این دوره از مذاکرات برگ برنده‌ای در دست داشته باشد و غرب را بر سر می‌ز مذاکره بنشاند.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر پول یک روز این میدان گازی را به استان آذربایجان شرقی اختصاص دهند می‌توانیم تمامی شهرهای استان را با قطار به یکدیگر وصل کنیم. مترو را هم می‌توانیم تکمیل کنیم. با پول دو روز این میدان می‌توان در تمامی شهرهای استان اتوبان احداث کرد. حتی می‌توانیم با پول دو سه روز این میدان در تبریز و برخی شهرستان‌های استان چند کارخانه بزرگ ایجاد کرده و هزاران جوان بیکار را صاحب کار کنیم.

به گفته وی، حتی اگر زیرساخت‌ها را احداث کنیم دولت می‌تواند بنزین را به قیمتی بالاتر از قیمت فعلی بفروشد. اگر زیرساخت احداث شد دیگر نیازی نیست که بنزین به قیمت هزار تومان فروخته شود. در این حالت مردم از سرویس‌های حمل و نقل عمومی همچون قطارهای شهری استفاده می‌کنند و هر کسی هم که از خودرو شخصی استفاده کرد هزینه تمام شده بنزین را همانند کشورهای پیشرفته پرداخت می‌کند.پزشکیان عنوان کرد: قبلا سه میلیون بشکه نفت صادر می‌کردیم ولی در حال حاضر، یک میلیون بشکه صادر می‌کنیم. چه کسانی باعث این کار شده‌اند؟ ما اگر دو میلیون بشکه بیشتر از میزان فعلی با احتساب هر بشکه 50 دلار بتوانیم صادر کنیم می‌شود هر روز 100 میلیون دلار و معادل 300 میلیارد تومان پول در هر روز.
وی افزود: با فروش نفت و گاز در هشت سال گذشته کدام طرح زیرساختی همچون خطوط ریلی، جاده و احداث و ایجاد کارخانه‌ها در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل و حتی سایر استان‌های کشور احداث شد؟ در آن دوران، کارخانه‌داران و صاحبان بخش خصوصی اجناس خود را صادر می‌کردند و می‌فروختند ولی نمی توانستند پول خود را وصول کنند. در همین تبریز کسانی هستند که به کشورهای آذربایجان، عراق و .. کالاهایی صادر کردند ولی موفق نشدند که پولشان را دریافت کنند و یا پول داده‌اند و جنس‌های مورد نظر را تحویل نگرفته اند.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید