خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 5.00 (2 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

انتخاب بهترین رنگ‌ها برای کسب‌وکار
انتخاب بهترین رنگ‌ها برای کسب‌وکار 

انتخاب بهترین رنگ‌ها برای کسب‌وکار و بهره‌وری
آیا تا به حال با خود فکر کرده‌اید که رنگ‌ها چگونه می‌توانند بر روی کار شما تاثیرگذار باشند و استفاده از رنگ‌های مناسب چگونه به نفع شما خواهد بود؟
روان‌شناسی رنگ‌ها توسط بسیاری از شرکت‌ها، به مدت چندین سال مورد استفاده قرار گرفته است تا به بهبود روحیه و واکنش‌های میان مشتریان و

کارمندان خود بیانجامد و در نهایت به توسعه‌ی اهداف کاری نیز منجر شود.

با توجه به نوع کار شما، انتخاب رنگ‌های مختلف می‌تواند در روند دستیابی به اهداف مختلف به شما کمک کند. به عنوان مثال، انتخاب رنگ مناسب می‌تواند به افزایش بهره‌وری شما کمک کرده و به برانگیختن احساسات مشتریان و افزایش میزان فروش شما نیز منجر شود. حتی این روند می‌تواند به بهبود نظر مشتریان در مورد کالا و خدمات شما، پیش از استفاده از این کالا و خدمات بپردازد.

در نهایت، با توجه به مطالعات انجام شده‌ای که “تاثیر رنگ بندی بر روی کسب‌وکار” نام گرفته ، مشخص شده است که حدود ۹۰ درصد از قضاوت‌های آنی و عجولانه در مورد یک کالا، می‌تواند بر اساس رنگ‌های به کار رفته در علامت تجاری یک شرکت و یا بسته‌بندی‌ محصولات آن شرکت، صورت بگیرد.
شما چگونه تصمیم می‌گیرید که چه رنگی برای شما و تجارت شما مناسب است؟ دراین قسمت به بررسی تاثیر رنگ‌ها و نحوه ی استفاده از آن‌ها در کسب‌وکار می‌پردازیم.
رنگ قرمز
این رنگ زمانی که در کنار سایر رنگ‌ها قرار می‌گیرد، بیشتر از همه جلب توجه می‌کند. به همین دلیل است که رنگ قرمز در سرتاسر دنیا در چراغ‌های راهنمایی و تابلوهای ایست مورد استفاده قرار می‌گیرد.
رنگ قرمز، تاثیراتی فیزیکی نیز بر روی بدن به همراه دارد: این رنگ باعث افزایش ضربان قلب و فشار خون می‌شود و حتی به ایجاد این توهم می‌پردازد که زمان، سریعتر از آن چه که به نظر می‌رسد، می‌گذرد. رنگ قرمز ، همچنین باعث افزایش اشتها از طریق احیای متابولیسم می‌گردد.
• کاربردهای رنگ قرمز
• اگر در کار شما جنبه‌های فیزیکی از اهمیت برخوردارند به طوری که به عنوان مثال افزایش ضربان قلبتان برای شما مفید واقع می‌شود، احاطه کردن محیط با رنگ قرمز، می‌تواند به افزایش بهره‌وری شما بیانجامد.
• اگر شما قصد دارید پیام به خصوصی را که با فشار دادن یک دکمه در وب سایت شما نمایان می‌شود به نمایش بگذارید، می‌توانید اطلاعات مربوط به آن پیام را با رنگ قرمز برجسته کنید تا توجه خوانندگان را بیشتر جلب کرده و آن‌ها را با اولین نگاه متوجه مطلب مورد نظر کنید.
• اگر شما در کسب‌وکار مربوط به غذا فعالیت دارید، می‌توانید محل غذاخوری رستوران، انبار و حتی وب سایت خود را به رنگ قرمز درآورید. این امر می‌تواند به افزایش فروش محصولات غذایی شما منجر شود.

رنگ آبی
این رنگ ذهن را تحریک می‌کند. رنگ آبی پررنگ به روشن شدن ذهن و تخلیه‌ی افکار می‌پردازد در حالی که آبی کمرنگ به ایجاد تمرکز و ایجاد احساس آرامش کمک می‌کند. مطالعات انجام شده نشان می‌دهد که این تاثیر آرام‌بخش از تحریک محرک‌های آرام‌بخش طبیعی در ذهن به وجود می‌آیند.
تحقیقات نشان داده است که اتاق‌های آبی می‌توانند به بهبود قابلیت مطالعه در میان دانش آموزان کمک کند و به افزایش میزان بهره‌وری در خطوط تولید منجر شود. همچنین این رنگ به پایین آمدن ضربان قلب و کاهش اشتها کمک می‌کند و با احساساتی مانند قابلیت اعتماد و اطمینان کردن در ارتباط است.
• کاربردهای رنگ آبی
• اتاق کار خود را به رنگ آبی درآورید تا به ایجاد تمرکز و افزایش بهره‌وری شما کمک کند.
• اگر به فروش محصولات غذایی می‌پردازید، رنگ آبی انتخاب مناسبی برای دکوراسیون و و پوشش کارکنان شما نمی‌باشد زیرا این رنگ باعث کاهش اشتها می‌شود.

رنگ زرد
رنگ زرد، رنگی است که بیشتر با احساسات خود ما در ارتباط است تا با احساسات دیگران و اغلب با احساساتی مانند خوش بینی، اعتماد به نفس، شادکامی و خوشحالی در ارتباط است. اگرچه استفاده از رنگ نامناسب می‌تواند سبب ایجاد نگرانی و برانگیختن احساسات آشفته در شما گردد. به همین دلیل است که تحقیقات انجام شده در ارتباط با دانش‌آموزان و دانشجویان نشان می‌دهد، زمانی که امتحانات دانش‌آموزان در یک اتاق زرد برگزار می‌گردد، کارآیی آن ها ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش پیدا می‌کند. اما از طرف دیگر کودکان در اتاق های زرد، بیشتر و طولانی‌تر گریه می‌کنند.
• کاربردهای رنگ زرد
• به کار بردن سایه‌ی درستی از رنگ زرد می‌تواند به افزایش خلاقیت شما منجر شود و می‌تواند به عنوان بهترین گزینه برای دکوراسیون محل کار کسانی باشد که در زمینه‌های خلاقی مانند طراحی و گرافیک فعالیت دارند.
• رابطه‌ی مثبت بین رنگ زرد با احساس خوشحالی و سرزندگی می‌تواند احساس گرمابخشی در مشتریان نسبت به محصولات و شرکت شما به وجود بیاورد.

رنگ سبز
این رنگ با طبیعت و زندگی جدید در ارتباط است. یک مطالعه نشان داده است که ۹۵ درصد از دانشجویان بین رنگ سبز و احساسات مثبت ارتباط برقرار می‌کنند و این رنگی است که اغلب در بسیاری از نهادها و سازمان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد زیرا به عنوان یک رنگ آرام بخش در محیط کاری شناخته شده است.
سایه‌های تیره از رنگ سبز با ثروت و پول در ارتباط است. اگرچه استفاده از سایه‌ی نامناسب می‌تواند سبب ایجاد احساسات ناخوشایند در افراد مانند احساس بیماری و رخوت گردد.
• کاربردهای رنگ سبز
• اگر کسب‌وکار شما اغلب سبب ایجاد احساس نگرانی و استرس در افراد می‌شود، طراحی محل کار شما به وسیله‌ی سایه‌ی دلپذیری از رنگ سبز می‌تواند به مراجعین کمک کند تا احساس آرامش بیشتری داشته باشند.
• اگر شما فردی مستعد در برابر بروز احساسات مضطربانه در زندگی روزمره‌ی خود هستید، انتخاب سایه‌ی ملایمی از رنگ سبز می‌تواند به شما کمک کند تا در طول کار کردن احساس بهتری داشته باشید.
• استفاده از رنگ سبز در طراحی علامت تجاری شما می‌تواند به ارائه‌ی تصویر قاطعی از تجارت شما به عنوان یک شرکت سازگار با محیط زیست و یا یک شرکت غنی و دارا بپردازد.

برای طراحی محل کار، از خود بپرسید که یک رنگ، شخصا بر روی شما چه تاثیری می‌گذارد زیرا اولویت‌های فردی همیشه به عنوان یک عامل مهم در نظر گرفته می‌شوند. زمانی که نوبت انتخاب رنگ برای یک علامت تجاری فرا می‌رسد، محرک‌های احساسی و فیزیکی کافی نیستند. به یاد داشته باشید تناسب بسیار اهمیت دارد. همیشه از خود بپرسید که رنگی که انتخاب می‌کنید چه قدر با هویت برند شما متناسب است؟

منبع: ponisha.ir/blog/author/admin

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید