خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 5.00 (2 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

ترفندهایی خلاقانه
ترفندهایی خلاقانه

ترفندهایی خلاقانه برای غلبه بر چالش‌های کاری
هنگامی که حرفه‌ای را آغاز می‌کنید، در واقع قدم در مسیری پر از چالش گذاشته‌اید. برخی از این چالش‌ها به سادگی قابل رسیدگی هستند، اما در مورد بقیه شما احتمالاً با چشم‌اندازی خالی از راه‌حل مواجه خواهید بود.

در برخورد با هر مانعی، باید به یاد داشته باشید که در انتهای تونل همیشه نوری وجود دارد و راه‌حل، ممکن است از آنچه که فکر می‌کنید خیلی ساده‌تر باشد.
از ۶ کار‌آفرین خواسته شد که به سوال زیر پاسخ بدهند:
یکی از ترفندهای خلاقانه‌ای را که در صورت مواجهه با چالش در حرفه خود، مورد استفاده قرار می‌دهید تا عمیق‌تر کاوش کنید و به یک راه‌حل برسید را شرح دهید؟
در ادامه پاسخ‌ها را با هم مرور می کنیم:
۱-مشورت کنید.
وقتی با مشکلی روبرو می‌شویم که به نظر می‌رسد راه‌حلی برایش وجود ندارد، احساس می‌کنیم گرفتار شده‌ایم. در این شرایط کمک گرفتن از یک همکار، استاد، یا مشتریان بالقوه می‌تواند کمک کند که ایده‌ای بکر به ذهن ما برسد. اشخاصی خارج از سازمان یا صنعت شما ممکن است با دیدی تازه به مشکل نگاه کنند، لذا مشورت با دیگران می تواند برایمان بسیار مفید باشد.
Laura Johnson, Salty Girl Seafood
۲- به طبیعت بروید.
مطالعات بسیاری نشان می‌دهند که در طبیعت خلاقانه‌تر فکر می‌کنید. اگر چالشی پیش روی من باشد که برای حل آن نیاز به کمک شخصی دیگر داشته باشم، اغلب با او به پیاده‌روی می‌روم. اگر هم با یک چالش گروهی روبرو باشم، یک برنامه‌ی دسته‌جمعی تدارک می‌بینم. وقتی از دفتر خارج می‌شویم و به محیطی آرامش‌بخش‌تر می رویم، در نهایت می‌بینیم که می‌توانیم با خلاقیت بیشتری فکر کنیم.
Lisa Curtis, Kuli Kuli
۳-فضای رقابتی را مورد مطالعه قرار دهید.
بهترین ترفند و راه‌حل من برای دست یافتن به یک موفقیت مستمر، این است که همیشه بازار رقابت را بررسی کنم و رقبای تازه را بشناسم. منظور من فقط فراهم کردن بهترین محتوا یا خدمات نیست، بلکه من از داشتن عملکردی بهتر از باقی رقبا حرف می‌زنم. در مورد رقبای خود همه چیز را مورد بررسی قرار دهید، از جمله پوشش خبری، فعالیت در رسانه‌های اجتماعی، بک‌لینک‌ها و هرچیز دیگری که در این باره به ذهنتان خطور می کند.
Zac Johnson, How to Create a Blog
۴-متفاوت فکر کنید.
هر بار که در کارم با چالشی روبرو می‌شوم،به خارج از حیطه کاری خود نگاه می‌کنم تا ببینم چه کسی توانسته چالشی مشابه را حل کند و بعد چگونگی عملکرد آنها را تحلیل‌و‌بررسی می کنم. حتی اگر در کار من پیش‌تر کسی بر چالشی مشابه غلبه نکرده باشد، اگر جای کسی توانسته این مشکل را حل کند، پس من هم می‌توانم.
Edwards, The Professional Wingman
۵-اشکال‌زدایی اردکی
این تاکتیکی است که برنامه‌نویسان به آن “اشکال‌زدایی اردکی” می‌گویند. در این شیوه یک برنامه‌نویس برای پیدا کردن اشکال کدها، برنامه را خط به‌خط برای یک اردک پلاستیکی توضیح می‌دهد! در واقع این روش می گوید که شرح دادن برنامه به یک شخص دیگر، می‌تواند به پیدا کردن اشکال برنامه کمک کند. تظاهر به توضیح موقعیت به یک شخص سوم، چشم‌اندازی تازه در مقابلمان ترسیم می‌کند، که با کمک آن می‌توانیم بفهمیم مشکل از کجاست. به عنوان یک وکیل، در برخورد با مسائل حقوقی از روشی مشابه استفاده می‌کنم وجواب می گیرم.
Steven Buchwald, Buchwald & Associates
۶-یک تخته سفید و یک مخاطب پیدا کنید!
ایستادن مقابل یک تخته‌سفید، رسم مشکل، و توضیح آن برای همکاران کمک زیادی به من می‌کند. وقتی روی یک طراحی جدید و چالش‌آفرین کار می‌کنیم یا به دنبال یک فرصت جدید در کارمان هستیم، همیشه نزدیکترین اعضای گروه را مقابل یک تخته بزرگ جمع می‌کنم. همه چیز را با شکل روی تخته رسم می‌کنم و بقیه نیز با ترسیم دیدگاه‌های خود با من همراهی می‌کنند.

منبع: http://ponisha.ir

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

به سایت خبری و تحلیلی کارآفرین ناب خوش آمدید

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید