خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

رئیس جهاد دانشگاهی گفت: مدیران باید به توان ایرانی باور داشته باشند و خیلی سریع‌تر نیازهای فناورانه کشور را اعلام کنند تا حوزه پژوهشی ما بتواند روی آنها کار کند و سپس در پروژه‌های کاربردی مورد استفاده قرار بگیرد.


به گزارش کارآفرین ناب، حمیدرضا طیبی رئیس جهاد دانشگاهی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، گفت: کشور مشکلی در زمینه توسعه علمی و فناورانه و تجاری‌سازی و کاربردی کردن ندارد. مدیران باید به توان ایرانی باور داشته باشند و خیلی سریع‌تر نیازهای فناورانه کشور را اعلام کنند تا حوزه پژوهشی ما بتواند روی آنها کار کند و سپس کارهای تحقیقاتی و پژوهشی در پروژه‌های کاربردی مورد استفاده و کاربرد قرار بگیرد.

وی افزود: بخشی از مشکلات ما برای کندی اجرای پروژه‌ها مشکلات مالی است، ولی بخشی هم به علت عدم اعتماد و خودباوری و عدم وجود آزمایشگاه‌های مرجع در کشور است، در مجموع باید کمی تحول در حوزه مدیریت کشور داشته باشیم تا توان ایرانی را بیشتر باور داشته باشند.

رئیس جهاد دانشگاهی با تاکید بر اینکه بازار کشور را نباید رایگان در اختیار خارجی‌ها قرار داد، گفت: ما سال‌هاست به خاطر پول نفت و سرعت در اجرای پروژه‌هایمان عادت کرده‌ایم بازارمان را در اختیار خارجی‌ها بگذاریم، یکی از آسان‌ترین راه‌های صاحب فناوری شدن این است که بازارمان را مدیریت کنیم و بخش کمی را به بهترین خارجی‌ها در مقابل گرفتن امتیاز انتقال فناوری واگذار کنیم.

وی گفت: برخی مسؤولان ما هنوز به اقتصاد منبع‌بنیان اعتقاد دارند در حالی که سال‌ها است دنیا به سمت اقتصاد دانش‌بنیان می‌رود و ما هم با توسعه بیشتر اقتصاد دانش‌بنیان می‌توانیم کارآفرینی بومی را هم تقویت کنیم.


نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید