خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

ستاری با اشاره به اهمیت اقتصاد دانش بنیان گفت: رشد اقتصادی در شرایط فعلی با دودکش‌های و سیستم‌های قدیمی محقق نمی‌شود.


به گزارش کارآفرین ناب به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری در برنامه تیتر امشب شبکه خبر با اشاره به وضعیت اقتصاد دانش بنیان در کشور گفت: شتاب اقتصاد دانش بنیان در کشور خوب بوده است و هر روز شاهد رونمایی و ایجاد یک استارت‌آپ و خدمت جدید هستیم.

وی با بیان اینکه ایران اولین کشور منطقه در حوزه فناوری است، اظهار کرد:  در این حوزه کشور اول منطقه هستیم، اما هنوز راه زیادی تا رسیدن به نقطه آرمانی داریم و باید تلاش بیشتری در این زمینه داشته باشیم.

فعالیت شرکت‌های دانش بنیان در ۶۰ کشور خارجی
ستاری با اشاره به صادرات محصولات دانش بنیان گفت: سال گذشته محصولات دانش بنیان ۴۰۰ میلیون دلار صادرات داشته اند البته باید توجه کرد که صادرات محصول داشت بنیان و سنتی بسیار متفاوت از یکدیگر هستند، زیرا محصولات دانش بنیان نیازمند استاندارد‌های مخصوص هستند.

وی ادامه داد: وارد فضایی شده ایم که از آن می‌ترسیم اکنون کریدور صادراتی در ۶۰ کشور خارجی فعال شده است.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری با بیان اینکه باید خلاقیت داشته باشیم اظهار کرد: دیگر نمی‌توان با سیستم قدیمی کار کرد صنعت و رشد اقتصادی جدید در دود کش‌ها نیست، زیرا آن‌ها دیگر ارزش افزوده ندارند.

ستاری درباره پایه صنعت دانش بنیان گفت: در این اقتصاد افراد تحصیل کرده پایه و اساس هستند و به کمک استارت‌آپ‌ها نسل جدید کارآفرینی به کشور تزریق می‌شود.

وی با بیان اینکه 2 سال پیش فکر نمی‌کردیم این شرکت بتوانند رشد کنند گفت: اکوسیستم نوآوری بسیار بهتر از سیستم قدیمی است؛ اکنون بسیاری از فعالیت‌های اقتصادی و تراکنش‌های مالی توسط استارت آپ ها انجام می شود؛ سال گذشته ۱۳۰ هزار میلیارد تومان تراکنش اینترنتی از طریق سیستم های اینترنتی انجام گرفته است.


شرکت‌های دانش بنیان هزینه ها را پایین می‌آورند
معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری اظهار کرد: همه به این نتیجه رسیده ایم که شرکت‌های دانش بنیان هزینه را پایین و خلاقیت را بالا می‌برد و سبب بهتر شدن سیستم دهی می‌شود.

ستاری درباره شاخص نوآوری جهانی ایران گفت: در گذشته ایران در شاخص نوآوری جهانی رتبه ۱۲۰ بود و امروز به رتبه ۶۰ رسیده همچنین در نیروی انسانی هم در رتبه بسیار خوبی قرار گرفته ایم.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری با بیان اینکه برای ایجاد محیط کسب و کار مناسب ۷ پایه اساسی وجود دارد، گفت: معافیت مالیاتی و گمرکی، بیمه، سربازی و غیره  راه را برای شرکت‌ها باز کرده است.


 ۵ کارخانه نوآوری در تهران افتتاح می‌شود
وی درباره وام به شرکت‌های دانش بنیان ا‌ظهار کرد: از طریق بانک‌ها به شرکت‌ها وام می‌دهیم  همچنین ۷ صندوق مخصوص در بورس برای آن‌ها به وجود آمده است.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری تصریح کرد: به زودی در تهران ۵ کارخانه نوآوری ایجاد می‌شود چرا که این شهر پتانسیل‌های بالایی دارد و جز ۵۰ شهر هوشمند جهان است.


دولت باید قبول کند خوب کار نکرده است
ستاری با اشاره به رشد اقتصادی کور اظهار کرد: اگر رشد اقتصادی می‌خواهیم باید از سرمایه گذاری کارآفرین کمک بگیریم و این بخش خصوصی است که رشد اقتصادی را رقم می‌زند نه سیاستمداری که پول مردم را خرج می‌کند و دولت باید قبول کند خوب کار نکرده است.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور با اشاره به شرکت‌های خلاق گفت: بیش از ۲۰۰ شرکت خلاق دربرنامه جدید حمایتی معاونت علمی وارد شده اند و برای آن‌ها برنامه‌های جدیدی تدوین شده است.


پول نفت توسعه اقتصادی برای کشور ندارد
ستاری درباره کارآفرینی در کشور گفت: پول نفت سبب توسعه اقتصاد نمی‌شود دولت‌های چاق به دنبال استخدام هستند و در اقتصاد دانش بنیان این موضوع را نفی می‌کنیم، زیرا بیش از هرچیزی اقتصاد دانش بنیان برای ما اهمیت دارد.

وی با بیان اینکه استارت‌آپ‌ها سبب حذف دلالان می‌شود، اظهار کرد: سامانه‌های هوشمند سبب رفع بسیاری از مشکلات می‌شوند؛ از عهده برخورد و مبارزه با بروکراسی سیستم اداری بر نمی‌آییم، اما استارت آپ‌ها طبق خواست مردم خدمات رسانی می کنند.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور درباره عملکرد استارت‌آپ‌ها گفت:: در آینده نزدیک استارت آپ‌ها تمام سیستم آموزش و فروش و خدمات دهی را متحول خواهند کرد و مردم سود می‌برند.


بهترین استارت آپ‌ها به کمک دانشجویان بازگشته به کشور ایجاد شدند
ستاری  گفت: بزرگترین استارت آپ‌های مطرح از طریق دانشجو‌هایی بوده است که از خارج  از کشور بازگشته اند؛ این گروه جز بهترین نیروهای  انسانی برای سرمایه گذاری هستند.

وی ادامه داد: نگهداری جوانان در کشور وظیفه دولت نیست بلکه باید محیط مناسب برای آن‌ها به وجود بیاید و مردم هم در ایجاد این فرهنگ نقش دارند؛ رفتن دانشجویان به خارج از کشور بد نیست و البته باید تشویق شوند که بروند و بدانند محیط کسب و کار مناسبی برای آنان وجود دارد تا بازگردند.


جوان خلاق در اقتصاد دانش بنیان اراده آهنین دارد نه زمین و سوله
معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور با بیان اینکه اینکه اگر به دانشجویان بگوییم پول می‌دهیم بمانید کار درستی نکرده ایم اظهار کرد: باید به این نتیجه برسیم که خودمان محیط را بسازیم استاندار ما خوشحال می‌شود که معدن گچ پیدا کرده است، اما از اینکه جوان نخبه او در استان بماند خوشحال نمی‌شود در اقتصاد دانش بنیان زمین و سوله اهمیتی ندارد بلکه فردی که کار کند مهم است، زیرا تجهیزات به دست جوانان با خلاقیت ساخته می‌شود.

ستاری یادآوری کرد: سال گذشته ۶۰ هزار میلیارد تومان سهم فروش محصولات دانش بنیان بوده است و آن‌ها به زودی بزرگترین شرکت‌های کشور خواهند شد.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید