خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

مدیریت کسب و کار، به کارگیری فرآیند سازمان ‌‌دهی موثر منابع برای دستیابی به اهداف در یک سازمان مشخص است که ارتقای آن مستلزم به کارگیری الگوهایی نو به اقتضای تغییرات و تحولات است.

به گزارش کارآفرین ناب به نقل از ایرنا، امروزه کسب و کارها در نقاط مختلف جهان با چالش هایی به مراتب پیچیده تر و متنوع تر از گذشته مواجه هستند که رفع عمده این چالش ها نیاز به شیوه ای موثرتر دارند که به دقت طراحی شده و مبتنی بر پارادایم های معتبر علمی باشد.

به این منظور جمعی از نخبگان علمی و دانشگاهی و کارآفرینان برتر کشور بستری را برای گردهمآیی صدها نفر از مدیران کشور را فراهم کرده اند تا در یک هم اندیشی با دولت و کارآفرینان راهکارهایی اثربخش برای بهبود فرآیند کسب و کار و مدیریت آن در کشور با توجه به شرایط موجود و آتی اندیشیده شود.


در این چارچوب، تالار اجتماعات جابر ابن حیان دانشگاه تربیت مدرس تهران در روز 22شهریور امسال میزبان 500نفر از مدیران کشور با هدف بررسی چالش های فضای کسب و کار و ارایه الگوهای نوین در این حوزه است.

 

فاصله زیاد قدرت و ابهام، مانع کارآفرینی است
دبیر اجرایی کنفرانس ملی الگوهای نوین در مدیریت و کسب و کار و کارآفرینی در نشست خبری این رویداد گفت: در کشورهایی که فاصله قدرت و ابهام زیاد وجودداشته باشد کارآفرینی شکل نمی گیرد.
مهدی باغبان هدف اصلی از برگزاری این کنفرانس با توجه به فشارهای اقتصادی حاکم بر کشور را اتخاذ تدابیر مناسب از سوی دانشگاهیان و کارآفرینان برای رفع چالش های موجود برشمرد و اظهار داشت: نه توسط استادان دانشگاه که خود مراکز علمی و دانشگاهی کشور نیز به آنچه نیاز کار مدیران است توجهی ندارند و به موضوعاتی می پردازند که به درد صنعت نمی خورد.
وی تصریح کرد: بنابراین در چارچوب این کنفرانس، با هم آوری دولت، کارآفرینان و استادان دانشگاه ها این چالش ها بررسی می شود تا خلاء بین دانشگاه و صنعت پر شود.
باغبان مخاطب اصلی کنفرانس را کارآفرینان و استارت آپ های موفق دانست و گفت: هدف ما هم آوری کارآفرینان، استادان دانشگاه و مسوولان است تا نتیجه آن به قطعنامه ای منجر شود که به دست مسوولان و دولت برسد.
وی از جمله شخصیت هایی که قرار است در این همایش حضور و سخنرانی داشته باشند به مجتبی خسرو تاج معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، محمدرضا باهنر عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و دبیر کل جامعه مهندسین، علی مویدی خرم آبادی رییس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، اعضای هیات رییسه اتاق ایران و جمعی از نمایندگان مجلس اشاره کرد.
باغبان این نکته را هم تصریح کرد که 'مردم نسبت به سرمایه گذاری بی اعتماد تر می شوند و این از چالش های بزرگ ماست که از فردای خود اطلاع نداریم.'

کاهش سرمایه روان شناختی و اجتماعی در بین مردم
در این نشست مدیرعامل خانه ایزو ایران هم درباره کارکردهای کنفرانس ملی الگوهای نوین مدیریت کسب و کار و کارآفرینی تاکید کرد: یک مفهوم سازی به نام 'تاب آوری' باید تبیین شود که در حوزه فردی، سازمانی و جامعه کاربرد دارد و دو پارامتر چالش و گرفتاری در آن موثر است.
به گفته مهدی رفتاری، تاب آوری هنر و مهارتی است که چگونه شرایط را به ابزاری برای بهتر شدن تبدیل کنیم.
وی به تجربه این کار در برخی کشورها از جمله مالزی اشاره کرد و گفت: سازمان ها و افرادی بودند که در ابتدا کار و توسعه فردی خود را به سختی آغاز کرده اند اما به موفقیت رسیده اند که در این رویداد ملی به دنبال یافتن ابزارها و راه حل هایی هستیم که سازمان ها، تاب آوری خود را افزایش دهند.
رفتاری افزود: سرمایه مهمی به نام سرمایه روان شناختی وجود دارد که سطح آن به شدت پایین تر از ضرایط نرمال بوده که اگر در جامعه ای کاهش یابد خطر آن از یک بمب اتم هم بیشتر است؛ بنابراین یکی از راهکارهای همایش تزریق تاب آوری و فراهم شدن شرایطی است که سازمان ها امید به آینده بیشتری داشته باشند.
وی به عامل سرمایه اجتماعی در جامعه نیز اشاره کرد که رتبه کشورمان در این بخش 111 از مجموع 142کشور جهان است و اگر سرمایه های روان شناختی و اجتماعی از جامعه ای گرفته شود آن جامعه ثروتمند نشده و سازمان های آن نیز پولدار نخواهند بود.
رفتاری گفت: با تزریق تاب آوری به دنبال تبدیل تهدیدها به فرصت ها هستیم و این باید از حال توصیفی به تجویزی تبدیل شود.

خلاء دانشگاه و صنعت
در این نشست خبری، کارآفرین برتر کشور در سال های 92 تا 97 نیز گفت: همه ما دچار مشکل عجیبی به نام خلاء در بین دانشگاه و صنعت هستیم و فضای آن فراهم است.
مهدی صفایی با ابراز تاسف از فعالیت بسیاری از دانش آموختگان دانشگاهی در تجارت های غیر مرتبط ، برگزاری کنفرانس ملی مدیریت کسب و کار را نقطه آغازین جهت گیری های مطلوب اشتغال برای این دانش آموخته هاست.
وی با اشاره به نگرانی های این قشر از ناتوانی در کسب و کار گفت: خیلی از پول ها سرگردان است و بسیاری از افراد پول ها را از بانک ها خارج می کنند؛ البته سرمایه گذارها هم از آنچه می خواهند انجام دهند اطلاعی ندارند .
به گفته صفایی، این ها نگاه هایی است که وقتی برای تجارت، اشتباهی به وجود آورد تمام سیستم به هم می خورد.
این کارآفرین برتر کشور گفت: در این کنفرانس امکان یک اتفاق بزرگ تجاری فراهم است و نگاه ما این نیست که دولت تصمیم خاصی بگیرد.

ضرورت استفاده از تجربه های موفق در فضای رقابت بین الملل
همچنین رییس پژوهشکده دولت اسلامی گفت: مواد 62 و 64 برنامه پنجم توسعه به دنبال رفع موانع کسب و کار است اما در زمان وضع مقررات، مقررات جدیدی گذاشته شده است که کار را بدتر کرده است.
ناصر فخاری افزود: قوانین بدی نداشتیم اما کار را بدتر کردیم و آن کار که باید، اجرا نشده است.
وی بر ضرورت استفاده از تجربه های موفق در فضای رقابت بین المللی و چالش های جهانی برای ارتقای کسب و کارها تاکید کرد.
در سال‌ های اخیر تلاش بسیاری در کشور صورت گرفته تا فضای کسب‌ و کار برای کارآفرینان و فعالان اقتصادی بهبود یابد اما به ‌نظر می‌ رسد سرعت اصلاحات اقتصادی و اقدامات اساسی انجام شده پایین بوده و کسب و کارهای بومی کمتر توانسته اند خود را با کسب و کارهای همتراز خود همراه سازند.
بنابراین کنفرانس ملی الگوهای نوین در مدیریت و کسب و کار و کارآفرینی به عنوان فرصتی برای محققان و دست اندرکاران حوزه سازمانی در تلاش است تا با بوجود آوردن بستری برای ارایه یافته های علمی و به اشتراک گذاشتن تجربیات گوناگون، زمینه یادگیری در تعامل با دیگران را فراهم کرده و جدای از چارچوب های همایش های مرسوم بتواند راه را برای ارتقای سطح دانشی شرکت کنندگان هموار کند.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید