خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت:120 هزار میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی امسال توسط چهار بانک توسعه تعاون،صندوق کارآفرینی امید، رفاه و پست بانک در اختیار متقاضیان روستایی قرار گرفت .

به گزارش کارآفرین ناب به نقل از ایرنا، انوشیروان محسنی بندپی در حاشیه افتتاح یک مرکز توانبخشی معلولان در شهرستان البرز قزوین در گفت و گو با خبرنگاران افزود: ایجاد اشتغال روستایی مهمترین و اصلی ترین برنامه دولت تدبیر و امید در وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی است که خوشبختانه تاکنون گام های بلندی در این زمینه برداشته شده است.
محسنی بندپی تصریح کرد: طرح هایی که به لحاظ اقتصادی و فنی در روستاها دارای توجیه بودند به مرحله عقد تفاهم رسیدند و هم اکنون پیگیر پرداخت تسهیلات مرحله دوم هستیم تا اشتغالزایی در روستاها تدوام یافته و شاهد ماندگاری این حرکت در سطح کشور باشیم.
وی اضافه کرد:در مرحله دوم پرداخت تسهیلات اشتغالزایی موضوع کارورزی جوانان تحصیل کرده در بنگاه های اقتصادی را در حوزه های مختلف شروع کرده ایم چون نیاز و تقاضا در هردو بخش جوانان تحصیل کرده و بنگاه های اقتصادی وجود دارد.
سرپرست وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: دولت دراین طرح هم حق مسئولیت مدنی، به میزان ماهانه سه میلیون ریال به جوانان کارورز پرداخت می کند و اگر یک بنگاه اقتصادی، یک کارورز را جذب کند تا 2 سال بیمه کارفرمایی وی پرداخت می شود.
وی با بیان اینکه طرح تکاپو به معنی توسعه کسب و کار و اشتغال پایدار است اضافه کرد: این طرح در کشور در رشته هایی مانند آی تی، سلامت و صنایع دستی که مزیت نسبی دارند در حال اجرا است که امیدواریم بتوانیم آنها را از اقدامات حمایتی مانند رفع موانع کسب و کار و پرداخت تسهیلات کم بهره برخوردار کنیم.
محسنی بندپی افزود: در این راستا در حال فراهم کردن دسترسی نمایندگان مجلس شورای اسلامی به سایت کارآفرینی هستیم تا بتوانیم با سرعت و دقت بیشتری اهداف اشتغال را پیش ببریم.
وی اظهار کرد: پیش بینی می شود با این اقدامات 900 هزار شغل جدید که دولت قول ایجاد آن را داده است در سال جاری ایجاد شود.
وی با اشاره به افزایش حقوق مستمری بگیران تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی اضافه کرد: یکی از اقدامات خوبی که با همکاری دولت و مجلس شورای اسلامی از سال 96 شروع شد افزایش سه تا پنج برابری حقوق مستمری بگیران بود.
این مسئول یادآور شد: از اول سال جاری به خانواده های یک نفره تحت پوشش یک میلیون و 480 هزار ریال و به خانواده های پنج نفره چهار میلیون و 650 هزار ریال پرداخت می شود و در بودجه سال 97 نیز 14 درصد به این رقم اضافه شد.
سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اضافه کرد: با هدف کاهش فقر مطلق و برقراری عدالت اجتماعی 750 هزار خانواری که درآمد آنها از مستمری پرداختی این وزارتخانه کمتر بود و تحت پوشش قرار نداشتند به مرور تحت پوشش قرار می گیرند.
وی گفت:چون در استان قزوین هستیم قول می دهیم که مهرماه همه پشت نوبتی های تحت پوشش این استان را به صفر برسانیم.
این مسئول وزارت تعاون با بیان اینکه دولت به معیشت آحاد جامعه در این شرایط ظالمانه تحریم توجه دارد ادامه داد:2 برنامه حمایتی از کل آحاد جامعه شامل تامین کالاهای اساسی با ارز 42 هزار ریالی و حمایت اجتماعی از پنج دهک اقشار کم درآمد و حداقل حقوق بگیر مورد مطالعه و کار کارشناسی قرار گرفته و حداقل تا دوهفته دیگر نهایی و ابلاغ می شود.
محسنی بندپی ادامه داد:راه برون رفت از تحریم های ظالمانه تکیه بر نیروهای انسانی و شایسته و حمایت همه جانبه از تولید داخلی و رفع موانع کسب و کار است که امیدواریم با همکاری و وفاق میان مسئولان قوا از این مرحله به راحتی عبور کنیم.
سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به منظور افتتاح یک مرکز توانبخشی معلولان به قزوین سفر کرده بود.




نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید