خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت : دانشگاهها موظف هستند در زمینه تربیت نیروی انسانی با پارک های علم و فناوری همکاری و با حرکت به سمت دانشگاه های کارآفرین، در این عرصه نقش آفرین باشند.

به گزارش کارآفرین ناب به نقل از  ایرنا، منصور غلامی روز دوشنبه در سی و پنجمین کنفرانس جهانی پارک های علم و فناوری در اصفهان افزود: دانشگاهها باید از ظرفیت پارک های علم و فناوری برای تربیت نسل جدید دانشجویان استفاده کنند.
سی و پنجمین کنفرانس جهانی پارک های علم و فناوری روز دوشنبه با حضور وزیر علوم و معاون علمی و فناوری رییس جمهوری به میزبانی جمهوری اسلامی ایران و شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان در مهمانسرای عباسی این شهر آغاز شد.
وی اضافه کرد: همکاری دانشگاهها با پارک های علم و فناوری و حضور مراکز رشد در کنار دانشگاههای بزرگ فرایندی را شکل می دهد که به سمت اقتصاد دانش بنیان حرکت کنیم.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه برنامه مشترک بین معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت علوم، آینده خوبی را در افق خیلی نزدیک برای علم و فناوری در بستر اقتصاد رقم خواهد زد، اظهارداشت: در این برنامه، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برنامه های ایجاد بازار برای فعالیت پایدار این شرکت ها و موسسات را فراهم می کند و دانشگاه تربیت نیروهای موردنیاز شرکت ها را برعهده خواهد داشت.
وی با بیان این که در دولت تدبیر وامید شرکت های دانش بنیان از نظر ثبت علائم تجاری ، رشد خوبی داشته اند، اعلام کرد : در سال گذشته بیش از 370 شرکت دانش بنیان ثبت علائم تجاری داشته اند.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تصریح کرد: در زمان حاضر نزدیک به پنج هزار شرکت دانش بنیان را در مراکز رشد پشتیبانی می کنیم که از سرعت رشد خوبی برخوردارند و این از دستاوردهای کشور است.
غلامی ادامه داد : 42 هزار شغل در این شرکت ها و پارک ها ایجاد شده که جزء شغل های پایدار هستند و از دستاوردهای علم و فناوری کشور محسوب می شود.
وی با اشاره به این که توجه به فناوری ها و هدایت برنامه های علمی در ایران برای استفاده از فناوری های نوین در اقتصاد ملی سابقه دو دهه ای دارد، گفت: جمهوری اسلامی پیشرفت های خوبی در حوزه علم و فناوری و اقتصاد با رویکرد دانش و فناوری به دست آورده است.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بیان داشت: در ایران 43 پارک علم و فناوری وجود دارد که شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان یکی از بزرگترین و قدیمی ترین آنهاست.
به گفته وی کنفرانس جهانی پارک های علم و فناوری نشست معتبری است تا بتوانیم تجارب خود را منتقل کنیم و تجربیات جدیدی را به دست آوریم.
وزیر علوم افزود : گسترش ارتباطات علمی و همکاری های جهانی در این زمینه، آینده روشنی را برای ایجاد اشتغال نسل آینده کشور فراهم خواهد کرد.


نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید