خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

مدیرکل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی خوزستان گفت: تعاونی های تولیدی ، خدماتی و کارفرمایانی که اشتغال ایجاد کنند از تسهیلات ویژه دولتی بهره مند می شوند.

به گزارش کارآفرین ناب به نقل از ایرنا، سیدنور محمد پور به مناسبت هفته تعاون در سخنان پیش از خطبه های نماز جمعه اهواز افزود: این تسهیلات برای تعاونی ها و کارفرمایانی است که با آموزش و استخدام 2 ساله افراد بیکار اقدام کنند. این تسهیلات جدید شامل پرداخت 23درصد حق بیمه کارفرما توسط دولت به شرط 2 سال کار و پرداخت 30درصد حقوق مستخدم توسط دولت خواهد بود.
وی با بیان اینکه دولت امسال 1.5میلیارد دلار برای اشتغال در مناطق روستایی و عشایری کشور از محل صندوق توسعه ملی اختصاص داده است افزود: سهم استان از این تسهیلات چهار هزار و 480میلیارد ریال است.
مدیرکل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی خوزستان در ادامه با بیان اینکه نرخ این تسهیلات 4 تا 6 درصد است افزود: این تسهیلات که به بانک ها ابلاغ شده فرصت خوبی برای ایجاد اشتغال در مناطق و روستاهای مرزی و محروم خوزستان است.
وی با اشاره به سهم پنج درصدی تعاونی ها در اقتصاد کشور گفت: این سهم باید طبق قانون به 25درصد برسد و این تنها از طریق راه اندازی تعاونی ها و تمرکز آورده کم مردم امکان پذیر خواهد بود.
محمدپور ، تولید ، اشتغال و سرمایه گذاری را تنها را دستیابی به توسعه پایدار در کشور بیان کرد و افزود: تعاونی ها می توانند با سرمایه مردم و مردمی کردن اقتصاد ، سهم قابل توجهی در اشتغال داشته باشند.

کاهش نرخ بیکاری در خوزستان
مدیرکل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی خوزستان به استناد سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال های 90 و 95 گفت: نرخ بیکاری در سال 90 در خوزرستان 25.7درصد و تعداد بیکاران 330هزار نفر بوده که در سال 95 نرخ بیکاری در استان به 14.3 و تعداد بیکاران به 222هزار نفر کاهش یافته است.
محمدپور افزود: با این وجود نرخ بیکاری در خوزستان از متوسط کشوری 2 درصد بالاتر است که این زیبنده استان که ظرفیت های زیادی در بخش های کشاورزی و صنعتی دارد نیست.
وی با ابراز تاسف از اینکه بیشتر جمعیت بیکار استان خوزستان فاقد مهارت و آموزش های فنی و حرفه ای هستند افزود: مراکز فنی و مهارتی استان آمادگی دارند افراد بیکار را برای جذب در بازار کار آموزش دهند.

تشکیل 120 شرکت تعاونی در خوزستان
مدیرکل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی خوزستان گفت: در یک سال اخیر 120شرکت تعاونی در استان تشکیل و ثبت شد در حالی که سهم استان در این مدت 85تعاونی بود و این نشان می دهد رغبت به کار جمعی افزایش یافته است.
محمدپور به ظرفیت های متنوع در بخش های اقتصادی و کارآفرینی در خوزستان اشاره و تاکید کرد: باید با کار فرهنگی و کارآفرینی به سمت اشتغال مولد رفت.
وی گفت: بسیاری از ظرفیت های اقتصادی استان بدون استفاده مانده است در حالی که نرخ بالای بیکاری ما را
رنج می دهد.



نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید