خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

معاون پارک علم و فناوری استان قم گفت: بیش از ۴۶ درصد از فارغ التحصیلان دانشگاهی در قم متقاضی راه‌اندازی کسب و کارهای جدید هستند.


به گزارش کارآفرین ناب، حمیدرضا شوشتری‌پور در گفتگو با مهر با اشاره به اینکه فارغ التحصیلان دانشگاهی کم کم از فرهنگ پشت میز نشینی فاصله گرفته‌اند، گفت: اینکه دانشگاهیان به دنبال راه‌اندازی کسب و کارهای جدید و مبتنی بر حوزه‌های فناوری و خلاقانه هستند نشان قطع امید از فرهنگ کارمندی و پشت میز نشینی است.

وی با بیان اینکه پروژه مشاوره شغلی و کارآفرینی طی تفاهم‌نامه‌ای با دانشگاه جامع علمی کاربردی استان قم انجام شد، گفت: بر این اساس در مرحله نخست طی یک دوره ۶ ماهه با تشکیل دفتر کلینیک مشاوره شغلی و کارآفرینی در محل دانشگاه جامع علمی کاربردی توانستیم با برخورداری از مشاوران صاحب نظر استان مشاوره‌های شغلی عمومی و تخصصی برگزار کنیم.

معاون فناوری پارک علم و فناوری استان قم با اعلام اینکه ۶۵ نفر مرد و ۳۵ نفر زن از مشاوره شغلی کلینیک استفاده کرده‌اند، گفت: ۷۵ درصد افراد مشاوره‌گیرنده در مقطع تحصیلی کاردانی و ۲۴ درصد در مقطع تحصیلی کارشناسی و یک درصد کارشناسی ارشد تحصیل می‌کردند و یا فارغ التحصیل شده‌اند.

تشریح رویکرد شغلی دانشگاهیان قم
وی با اشاره به اینکه در طول اجرای برنامه دو کارگاه هم موضوع برگزار شد، بیان کرد: در طی اجرای این پروژه کارگاه انتقال تجربه با حضور پیشکسوتان و کارآفرینان برجسته حوزه صنعت، با هدف الگویابی و آشنایی با راه‌اندازی کسب و کار موفق و کارگاه آشنایی با پارک علم و فناوری با هدف آشنایی با خدمات و مزایای استقرار در پارک برگزار شد.

شوشتری‌پور در خصوص زمینه‌های مشاوره و هدایت‌های شغلی نیز گفت: ایده یابی، تأمین منابع مالی، مشاوره امور مالی، حسابداری، مالیات، بیمه، راهنمای ثبت شرکت و ثبت برند روش‌های راه‌اندازی کسب و کار جدید، مشاوره تأمین منابع انسانی، مشاوره اخذ مجوزهای کسب و کار، مشاوره بازاریابی و تبلیغات، نحوه نگارش طرح کسب و کار، توسعه و بهبود کسب کار داخلی و بین‌المللی و ثبت اختراع موضوعات اصلی مشاوره شغلی در کلینیک بوده است.


                                           کاربردی سازی پژوهش‌های دانشگاهی فقط با همکاری مراکز دانشگاهی با مجامع علم و فناوری امکان‌پذیر است



وی با اشاره به اینکه دانشجویان رشته IT با تعداد ۲۱ نفر بیشترین مشاوره را از مشاوران دفتر کلینیک دریافت کردند، گفت: در این مدت دانشجویان و یا فارغ التحصیلان دانشگاهی در مقطع کاردانی ۶۷ نفر، کارشناسی ۳۲ نفر و کارشناسی ارشد یک نفر از خدمات مشاوره شغلی و کارآفرینی بهره بردند.

معاون فناوری پارک علم و فناوری استان قم با بیان اینکه بیش از ۱۶۰ نوع مراجعه در زمینه‌های مشاوره و هدایت شغلی داشتیم، افزود: جالب است بدانید که بیشترین مراجعه در خصوص دریافت مشاوره برای راه‌اندازی کسب و کارهای جدید با ۴۶ مورد بوده و مواردی مثل چگونگی تأمین منابع مالی تنها ۴ مورد می‌باشد.

دانشگاه بدون کارآفرینی محکوم به شکست هستند
وی با بیان اینکه مرحله نخست فعالیت دفتر کلینیک مشاوره شغلی و کارآفرینی تجربه موفق و مفیدی بوده است، گفت: کاربردی سازی پژوهش‌های دانشگاهی و پرورش ایده برای ورود به بازار تنها با همکاری و هم افزایی مراکز دانشگاهی با مجامع علم و فناوری امکان‌پذیر است و گریزی از آن نیست.

شوشتری‌پور با ابراز خرسندی از همکاری با دانشگاه جامع علمی و کاربردی استان قم گفت: خوشبختانه با توجه به رویکردهای نو و خوبی که در میان مدیران دانشگاه وجود دارد، همکاری دوجانبه در قالب ایجاد کلینیک مشاوره شغلی و کارآفرینی نمونه بسیار خوب و ارزنده‌ای از همکاری و هم افزایی مراکز علم و فناوری بود.




نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید