خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید استان مرکزی گفت: از ابتدای سال ۹۷ تاکنون نزدیک به ۱۲ میلیارد و ۹۸۱ میلیون تومان تسهیلات در زمینه‌های مختلف پرداخت کرده‌ایم که سهم اصلی آن را اشتغال روستایی با مبلغ ۴ میلیارد و ۸۷۰ میلیون تومان داشته است.

به گزارش کارآفرین ناب، سیدعمادالدین هزاوه‌ئی در گفت‌و‌گو با تسنیم، با اشاره به تسهیلات پرداخت‌شده از سوی صندوق کارآفرینی امید استان اظهار داشت: از ابتدای سال 97 تاکنون نزدیک به 12 میلیارد و 981 میلیون تومان تسهیلات در زمینه‌های مختلف پرداخت کرده‌ایم که سهم اصلی آن را اشتغال روستایی با مبلغ 4 میلیارد و 870 میلیون تومان داشته است.

وی افزود: 114 طرح را در زمینه اشتغال روستایی از ابتدای طرح تاکنون پرداخت کرده‌ایم، درحالی که صندوق نسبت به سایر بانک‌ها 3 ماه دیرتر وارد این بحث شده است.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید استان مرکزی تصریح کرد: در استان مرکزی بعد از بانک کشاورزی به لحاظ تعداد وام پرداختی رتبه دوم را داریم، اما از نظر مبلغ با توجه به این که ماموریت و هدف صندوق حمایت از تسهیلات خرد و کوچک است عمدتا سقف وام‌های پرداخت‌شده کوچک و کم و برای اشتغال‌های کوچک بوده و به همین سبب 4 میلیارد و 870 میلیون تومان بیشتر پرداختی نداشته‌ایم.

هزاوه‌ئی بیان کرد: حدود 2 میلیارد و 600 میلیون تومان تسهیلات اشتغال داخلی داشته‌ایم، دو میلیارد و 254 میلیون تومان تفاهم‌نامه‌های صندوق بوده است، سپرده‌گذاری‌های مردم که بیش از 3 میلیارد بوده و وام‌های ضروری که حدود 200 میلیون تومان بوده هم از دیگر پرداختی‌های صندوق به شمار می‌روند.

وی ادامه داد: درحال حاضر حدود 10 میلیارد و 208 میلیون تومان طرح مصوب داریم که منتظر ضمانت‌نامه‌ها هستیم تا بتوانیم ضمانت‌نامه‌ها را اخذ کنیم که اگر این اتفاق بیفتد طرح‌ها به مرحله انعقاد قرارداد می‌روند و بعد از آن به مرحله پرداخت که امیدواریم مبلغ پرداخت‌شده در زمینه اشتغال روستایی تا پایان مهرماه به یک رقم قابل توجهی برسد.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید استان مرکزی عنوان کرد: از ابتدای امسال تاکنون در کل 528 طرح را پرداخت کرده‌ایم که 114 مورد آن اشتغال روستایی، 83 مورد اشتغال داخلی، 39 طرح تفاهم‌نامه، 263 مورد سپرده‌گذاری و 29 مورد وام ضروری بوده است.

هزاوه‌ئی با اشاره به جلوگیری از هرز رفتن وام‌ها گفت: برای جلوگیری از هدررفت تسهیلات، یک نظارت قبل از پرداخت تسهیلات و یک نظارت بعد از پرداخت داریم، هدف صندوق ایجاد اشتغال است و نه توزیع پول، به همین سبب هر طرحی که ارائه می‌شود ابتدا تحت نظارت قرار می‌گیرد، بازدیدها انجام می‌شود، دو تیم داریم که با سرتیم‌های ویژه و بازرس‌هایی که داریم طرح را بازرسی و ارزیایی می‌کنند، طرح در کمیته بررسی می‌شود، خیلی از طرح‌ها وقتی از دستگاه‌های اجرایی به ما ارجاع می‌شود یک عدد است، که این عدد توسط صندوق ممکن است کم یا زیاد شود و حتی خیلی از طرح‌ها ممکن است برگشت داده شود.

وی افزود: یکی از ایرادهایی که به صندوق گرفته می‌شود این که چرا طرح‌ها را برگشت می‌دهیم، اما برگشت طرح‌ها به سبب این است که توجیه اقتصادی ندارند و یا اگر مبلغ را کم می‌کنیم برای این است که بعد از ارزیابی مشخص می‌شود که مبلغ پیشنهادی زیاد بوده و نیاز به این مبلغ نیست.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید استان مرکزی تصریح کرد: همه تسهیلات یکباره پرداخت نمی‌شود و پس از پرداخت مرحله نخست، نظارت‌های بعد پرداخت آغاز می‌شود تا بررسی شود که اگر انتظارات و تعهدات انجام شده باشد مراحل بعدی هم پرداخت می‌شود.

هزاوه‌ئی خاطرنشان کرد: تاکنون در حدود 190 شغل را در روستاها ایجاد کرده‌ایم و امیدواریم با نظارت‌‌هایی که انجام می‌شود این طرح‌ها به نتیجه مطلوب برسند.



نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید