خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

نمایشگاه اشتغال و توسعه کارآفرینی به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و تاسیس دانشگاه علمی کاربردی در محل نمایشگاه های بین المللی بیرجند گشایش یافت.

به گزارش کارآفرین ناب به نقل از ایرنا، رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی خراسان جنوبی در حاشیه این آیین که با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار برگزار شد گفت: 56 غرفه اشتغال و کارآفرینی دایر است که 14 غرفه در اختیار مراکز علمی کاربردی قرار دارد.
ابوالفضل فورگی نژاد افزود: 31 کارآفرین از سوی مراکز مختلف معرفی شده اند که در غرفه ها حضور فعال دارند و این نمایشگاه از دیروز (24 مهر) تا 27 مهر ماه در استان دایر خواهد بود.
وی بیان کرد: این نمایشگاه توسط دانشگاه جامع علمی کاربردی استان برگزار شد که به نوعی دستاوردهای این دانشگاه در حوزه کارآفرینی به نمایش گذاشته شده است.
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی خراسان جنوبی به شعار امسال با عنوان «حمایت از کالای ایرانی» اشاره کرد و گفت: یکی از اهداف برگزاری این نمایشگاه حمایت از کارآفرینان دانشگاه با در اختیار قرار دادن فضایی برای فروش محصولات، معرفی خود و محصولات، نوآوری ها، اختراعات و سایر است.
وی عنوان کرد: معمولا نمایشگاه هایی که در حوزه دانشگاهی برگزار می شود با اهدافی مانند پژوهشی، نوآوری و اختراعات است که کمتر مورد توجه کارآفرینان قرار می گیرد.
فورگی نژاد گفت: یکی از اهدافی که در دانشگاه دنبال می کنیم ایجاد انگیزه و معرفی کارآفرینانی است که بر پایه توانمندی ها و آموزش های علمی و کاربردی توانسته اند وارد بازار کار و اشتغال شوند.
وی با تاکید بر اینکه دانشگاه علمی کاربردی ادعای دانش بنیانی ندارد تصریح کرد: اگر فقط در حوزه دانش بنیانی کار کنیم خیلی از کارآفرینان که شغل های ساده دارند به راحتی به فراموشی سپرده می شوند.
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی خراسان جنوبی گفت: معرفی کارآفرینان و مولدان کسب و کار، معرفی رشته ها و مشاغل قابل احراز دانشگاه، کلینیک اشتغال و کارآفرینی، نمایشگاه مشاغل خانگی و بومی و کارگاه های آموزشی حوزه کارآفرینی و اشتغال از جمله بخش های اصلی این نمایشگاه در نظر گرفته شده است.
وی افزود: اگر فقط دانش بنیان مدنظر باشد باید دنبال عناوین دهن پرکن بگردیم در حالی که که در این نمایشگاه کارآفرینانی در حوزه های مختلف حضور دارند و محصولات خود را به نمایش گذاشته اند.
فورگی نژاد گفت: برای کاربردی کردن علم و دانش شاید فاصله داشته باشیم اما اگر خود را محدود کنیم انگیزه ای که در سایر بخش هایی دانشجویی و فارغ التحصیلان وجود دارد شاید به نوعی کمرنگ تر شود.
وی ادامه داد: بنابراین هدف از برگزاری این نمایشگاه این بوده که فرصتی در اختیار دانشجویان علمی کاربردی قرار داده شود تا توانمندی های خود را معرفی کند و نباید همیشه به دنبال افراد برتر باشیم چراکه در سطوح مختلف افرادی فعالیت دارند که ارزشمند بوده و باید برای نوع کاری که انجام می دهند، ارزش قائل باشند.
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی خراسان جنوبی با اشاره به ارتباط بین صنعت و دانشگاه اظهار داشت: در این زمینه مشکل وجود دارد اما نمی توان تنها با برگزاری نمایشگاه این مشکل را رفع کرد.
وی گفت: ساز و کارهایی برای ارتباط صنعت و دانشگاه تعبیه شده است که بنا به دلایل متعدد منجر به نتیجه نشده است و در این نمایشگاه برنامه ریزی نشده که افراد محصولات خاصی برای صنعت داشته باشند.
فورگی نژاد عنوان کرد: یکی از مواردی که در بخش آموزش ها باید مدنظر قرار گیرد اینکه آموزش ها هدفمند بوده و آمایشی از نیازهای استان داشته باشیم.
وی با تاکید بر اینکه در دانشگاه علمی کاربردی آموزش های مهارتی هدفگذاری شده است گفت: باید آموزش هایی منطبق با نیاز بازار کار در دانشگاه ارایه شود لذا تلاش داریم رشته هایی آموزش داده شود که جامعه پذیرای دانشجو یا فارغ التحصیل باشد.
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی خراسان جنوبی افزود: در فرایند چند ساله ای به این سمت حرکت خواهیم کرد تا رشته های دانشگاهی به سمتی برود تا در آینده فردی که در رشته ای تحصیل می کند بعد از فارغ التحصیل احساس نیاز از وی در جامعه وجود داشته باشد.
وی از فعالیت کلینیک اشتغال و کارآفرینی دانشگاه علمی کاربردی در استان خبر داد و گفت: تمامی دانشجویان و فارغ التحصیلان این دانشگاه می توانند با مراجعه به کلینیک از مشاوره لازم در خصوص ورود به بازار کار، اشتغال و کارآفرینی بهره مند شوند.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید