خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

یک استارتاپ ایرانی با ارائه توانمندسازی معلولان حرکتی در میان ۴۰ استارتاپ برگزیده در نمایشگاه جیتکس دبی قرار گرفت.


به گزارش کارآفرین ناب، رمضانعلی سبحانی فرد، رئیس کمیته ارتباطات مجلس شورای اسلامی در حاشیه بازدید از نمایشگاه جیتکس دبی با اعلام این خبر به خبرنگار مهر گفت: نمایشگاه جیتکس به عنوان یک رویداد بین المللی هر سال آخرین دستاوردهای صنعت ارتباطات و فناوری اطلاعات را در معرض دید عموم می گذارد و ایران نیز چند سال است که حضور پررنگی در این نمایشگاه داشته است.

وی با اشاره به اینکه امسال به دلیل نوسانات نرخ ارز و مشکلات اقتصادی حضور ایران نسبت به گذشته با مشکلاتی همراه بوده است، گفت: با این حال شرکت های دانش بنیان و استارتاپ های خوبی در این نمایشگاه حضور دارند به نحوی که یکی از این شرکت ها موفق به قرارگیری در میان ۴۰ استارتاپ برگزیده این نمایشگاه شد.

وی با اشاره به اینکه پس از این مرحله استارتاپ های برگزیده در رقابت با هم حرکت کرده و باید طرح ها و ایده های خود را معرفی کرده تا به فینال برسند، گفت: این استارتاپ در زمینه مسئولیت اجتماعی طرحی برای توانمندسازی معلولان حرکتی ارائه کرد که مورد توجه حاضران در سالن استارتاپ های جیتکس قرار گرفت.

سبحانی فرد گفت: آنچه که مد نظر دولت و مجلس است حرکت به سمت صادرات در این حوزه بوده و ما قصد داریم با تقویت این بخش، شرکت ها را صادرات محور کنیم. در راستای رسیدن به این هدف استارتاپ ها می توانند در این هدف نقش موثری داشته باشند چرا که توانمندی فنی این موضوع را دارند.

عضو کمیسیون صنایع مجلس با اشاره به اینکه دولت باید از بخش استارتاپی و کسب و کارهای نوپا که توان مالی مناسبی ندارند برای رسیدن ایده به محصول، حمایت کند و ارائه تسهیلات بلاعوض از جمله این حمایت ها است.

وی گفت: از سوی دیگر برای حضور در رویدادهای بین المللی سازمان توسعه تجارت مسئول حمایت از این بخش ها است و در حوزه تولید محتوا وزارت ارشاد و در بخش سخت افزار و نرم افزار وزارت ارتباطات می تواند با تسهیلات بلاعوض زمینه تولید محصول و رسیدن به بازار صادرات را برای این استارتاپ ها فراهم کند.

سبحانی فرد در مورد انتخاب شرکت های استارتاپی برای عدم حمایت مالی از سوی وزارت ارتباطات تصریح کرد: وزارت ارتباطات بودجه ای به نام وجوه اداره شده دارد که از محل آن می تواند به شرکت های این بخش و استارتاپ هایی که توان مالی مناسبی ندارند کمک کرده تا آنها تقویت شوند. در همین حال معاونت علمی فناوری نیز در صندوق نوآوری و شکوفایی باید ایده های را برای تبدیل شدن به محصول مورد حمایت قرار دهد و این نشان می دهد که از نظر قوانین بودجه ای، سازمانها و نهادهای مرتبط با این بخش مشکل مالی ندارند و می توانند از کسب و کارهای نوپا حمایت کنند.


لایحه رفع موانع کسب و کارهای نوپا هنوز به مجلس ارائه نشده است
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با تأکید بر لزوم تسهیل گری فعالیت استارتاپ ها گفت: دولت تاکنون لایحه رفع موانع کسب و کارهای نوپا را به مجلس ارائه نکرده است.

سید فرید موسوی در حاشیه بازدید از نمایشگاه جیتکس و پاویون ایران در این نمایشگاه در گفتگو با خبرنگار مهر بر لزوم تسهیل گری موانع موجود در سر راه کسب و کارهای نوپا و استارتاپ ها تأکید کرد و گفت: وضعیت اقتصادی کشور و نوسانات نرخ ارز برخی مشکلات را برای کسب و کارها ایجاد کرده است و می توان با حرکت به سمت استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات، بخشی از این مشکلات را کاهش داد.

وی با بیان اینکه نگرش های سنتی باید به سمت نگرش های نو، تغییر کند، تصریح کرد: هم اکنون پایه های جدید تولید بر مبنای کسب و کارهای نوپا است و هنوز در کشور ما نگرش ذهنی به سمت این کسب و کارها شکل نگرفته است، به همین دلیل برخی مشکلات بر سر راه فعالیت این کسب و کارها وجود دارد.

موسوی بر لزوم تدوین قوانین متناسب با پیشرفت فناوری اطلاعات و تسهیل گری موانع کسب و کارهای نوپا و استارتاپ ها تأکید کرد و گفت: هم اکنون به دلیل خلاء قوانین جدید دستگاه های دولتی به جای تسهیل گری موانع فعالیت استارتاپ ها، مانعی برای فعالیت این کسب و کارها شده اند.

وی گفت: مجلس باید با همکاری دولت و فعالان این بخش به سمت رفع موانع با تصویب قانون برای فعالیت های کسب و کارها اقدام کند اما تاکنون راهکارهایی برای رسیدن به این قانون احصاء و شناسایی نشده است.

موسوی تصریح کرد: پیش از این گفته شده بود که دولت لایحه رفع موانع کسب و کارهای نوپا را به مجلس می آورد اما تاکنون این لایحه به مجلس ارائه نشده است.

وی افزود: از این رو ما در کمیته اقتصاد دانش بنیان در کمیسیون اقتصادی و نیز در فراکسیون جوانان مجلس موضوع رفع موانع کسب و کارهای نوپا و استارتاپ ها را پیگیری می کنیم تا بتوانیم در نهایت به یک جمع بندی و رسیدن به یک قانون برای فعالیت این شرکت ها برسیم.

موسوی با اشاره به حضور موفق استارتاپ های ایرانی در نمایشگاه جیتکس گفت: با وجود اینکه به دلیل نوسانات نرخ ارز با حضور محدودتر ایرانی ها در جیتکس مواجه هستیم اما پیشرفت های فناوری خوبی از سوی شرکت های دانش بنیان و استارتاپ های فعال در این نمایشگاه دیده می شود.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید