خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

آیین معرفی و بهره‌برداری از طرح‌های اشتغال‌زایی اجتماع‌محور و تسهیلات‌محور و افتتاح و شروع عملیات پروژه‌های عمرانی بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) برگزار شد.


به گزارش کارآفرین ناب به نقل از خبرگزاری مهر، محمد مخبر رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، محمدجواد فدایی سرپرست استانداری کرمان، محمدمهدی زاهدی و محمدرضا پورابراهیمی نمایندگان مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی و مهندس سعید جعفری مدیرعامل بنیاد برکت، فرماندار، امام‌جمعه‌ و جمعی از مردم شریف راور حضور داشتند، در ابتدا از خانواده‌های شهدای این شهرستان قدرانی و تجلیل شد.  

رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در این مراسم، اقدامات اشتغال‌زایی و عمرانی انجام گرفته در شهرستان راور را حاصل کار جمعی و کمک و مساعدت استاندار کرمان، امام جمعه و مسئولان محلی راور دانست و گفت: نزدیک به یک سال و نه ماه پیش قول دادیم بیکاری را در راور ریشه‌کن خواهیم کرد و در راستای تحقق این مهم، چیزی شبیه به بسیج عمومی مانند زمان دفاع مقدس در این شهر شکل گرفته است.  

وی خطاب به مردم راور تصریح کرد: نجات کشور با حضور شما و امثال شما امکان‌پذیر است که اقتصاد مقاومتی را مستند کرده‌اید. اقدامات شما اقتصاد ایران را از وابستگی به نفت نجات می‌دهد.  

وی با اشاره به حضور و اقدامات محرومیت‌زدایی و اشتغال‌آفرینی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) از طریق بنیاد برکت در سال جاری در ۱۵۰۰ روستا و بخش کشور در قالب الگوهای اشتغال‌زایی اجتماع‌محور افزود: امیدواریم نهضت اشتغال برای توانمندسازی جوامع در چارچوب اقتصاد مقاومتی در کشور راه‌اندازی شود.  

در ادامه، نماینده‌ی مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با قدردانی از تلاش‌های ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) برای محرومیت‌زدایی و توانمندسازی اقتصادی در سراسر کشور گفت: آمارها نشان می‌دهد که این ستاد در ۸ سال گذشته در حوزه‌ی ایجاد شغل به‌طور متوسط سالانه ۵ هزار فرصت شغلی ایجاد کرده است که در مجموع به ۴۰۰ هزار شغل می‌رسد.  

دکتر پورابراهیمی با اشاره به اهتمام و نگاه بلند ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) عنوان کرد: با کوشش یک و نیم ساله‌ی این ستاد در راور ۸۰۰ فرصت شغلی در این شهرستان ایجاد شده و ۸۰۰ شغل دیگر نیز در حال نهایی شدن است و در مجموع در طول سه سال ۳ هزار فرصت شغلی ایجاد خواهد شد.    

وی شهرستان راور را در حوزه‌ی معادن دارای ظرفیت مثال‌زدنی دانست و اظهار داشت: سرمایه‌گذاری ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در این حوزه می‌تواند منجر به اشتغال‌زایی و کارآفرینی بیش‌تر شود.  

مدیرعامل بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) نیز در این مراسم خاطرنشان کرد: براساس تفاهم‌نامه‌ای که میان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و استانداری کرمان در سال ۹۵ منعقد شد، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) ایجاد ۳ هزار فرصت شغلی را در طول سه سال تعهد کرد. طبق آمارهای سال ۱۳۹۵ عدد بیکاران شهرستان راور به ۱۶۰۰ نفر می‌رسد که از این تعداد ۱۱۰۰ نفر سرپرست خانوار هستند.  

 سعید جعفری با اشاره به ایجاد ۲۳۰۰ فرصت شغلی در قالب دو طرح الگوی توانمندسازی اقتصادی اجتماع‌محور «سحاب» (سرمایه‌گذاری حمایتی اقتصادی برکت) و «آسمان» (آیین‌نامه‌ی سرمایه‌گذاری مردمی و اشتغال‌ نیروی انسانی) گفت: ۱۵۰۰ فرصت شغلی در طرح سحاب و ۸۰۰ فرصت شغلی در طرح آسمان در دست اقدام است که ۱۵۰۰ پرونده به مرحله‌ی نهایی رسیده است. امروز نیز با حضور رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و سرپرست استانداری کرمان اجرای طرح آسمان را با ایجاد ۸۰۰ فرصت شغلی آغاز خواهیم کرد. این آمار علاوه بر ایجاد فرصت‌های شغلی غیرمسقیم است.  

وی مجموع سرمایه‌گذاری برای اجرای طرح‌های سحاب و آسمان را ۴۵۰ میلیارد ریال ذکر و تصریح کرد: بنیاد برکت در چارچوب سیاست‌های ابلاغی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) با اشتغال‌آفرینی، ارزش افزوده ایجاد می‌کند.  
مدیرعامل بنیاد برکت ادامه داد: حسن کار ما این است که فقط به اعطای وام اکتفا نمی‌کنیم، بلکه درصدد ایجاد اشتغال هستیم. ما از بازار به محصول و تولید می‌رسیم و تلاش داریم قبل از تولید محصول به فکر فروش آن باشیم.  

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید