خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

معاون ساماندهی و توانمند سازی صندوق کارآفرینی امید کشور گفت: ۶۵ درصد از طرح‌های پذیرفته شده صندوق در بخش کشاورزی بوده و در سایر بخش‌ها کمترین پذیرش را داریم.

به گزارش کارآفرین ناب به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی استان فارس، علی اصحابی در سفر به استان فارس و در نشست با رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس با اشاره به توسعه گلخانه‌ها در فارس اظهار داشت: 65 درصد از طرح‌های پذیرفته شده صندوق در بخش کشاورزی بوده و در سایر بخش‌ها مانند بخش آی‌تی، گردشگری، بومی‌گردی، معادن کوچک کمترین پذیرش را داریم.

وی افزود: رویکرد رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس در مقابله با چالش خشکسالی و استفاده از اعتبارات بانکی، بسیار فناورانه و امیدوارکننده است، چرا که در برخی استان‌ها بدون تحقق اشتغال مورد انتظار در شبکه بانکی، بیشتر رد و بدل مالی انجام شده است.

وی با اشاره به "روستاهای گلخانه‌ای" گفت: با توجه به تنش‌های آبی کشور، یکی از راهکارهای توسعه کسب و کار روستایی، بهره‌مندی از مزیت‌های نسبی و رقابتی روستاها برای پایداری کسب و کار است.

اصحابی بیان کرد: صندوق کارآفرینی امید از لحاظ پذیرش تعداد طرح‌ها جزء نهاد مالی اول مقام کشوری است و از لحاظ تسهیلات پرداختی مقام چهارم دارد، چرا که سه ماه با تاخیر نسبت به بانک‌های عامل در سامانه کارا شروع کردیم.

وی افزود: بر اساس نظارت نظام بانکی کشور 97 درصد تسهیلات پرداختی صندوق کارآفرینی امید اثربخش بوده و این رقم در سایر بانک‌ها 75 درصد منظور شد.

اصحابی تصریح کرد: جهت ایجاد انگیزش جمعی برای تولیدکنندگان روستایی، با هماهنگی دستگاه‌های زیرمجموعه وزارت کار ترتیبی اتخاذ شد تا دریافت‌کنندگان تسهیلات از بیمه روستایی و بیمه محصولات کشاورزی بهره‌مند ‌شوند که بیمه محصولات کشاورزی که با هدف کاهش ریسک سرمایه‌گذاری بوده یا با استفاده از بخشی از تسهیلات و یا سهم آورده متقاضی در رسته‌های کسب و کاری مانند گلخانه، دام سبک و سنگین، طیور، آبزیان و زیربخش‌های صنایع تبدیلی و صنایع غذایی بیمه می‌شوند.

معاون ساماندهی و توانمندسازی صندوق کارآفرینی امید با بیان اهمیت دانش محور بودن کسب و کارها در کمک به کاهش آسیب‌ها، گفت: توانمندسازی، آموزش و استفاده آخرین رهاوردهای علمی در روستاهای هدف از ابتدای کار ضروری است.

اصحابی با اشاره به حجم تولید در گلخانه، تاکید کرد: بازار رسانی و بازاریابی در زمینه فروش این محصولات اهمیت داشته بنابراین به منظور معرفی محصولات تولیدی، به تناسب تولید جشنواره‌هایی در هر منطقه برگزار شود.


 "روستای گلخانه‌ای" در قالب تشکل تعاونی، زنجیره تولید را دنبال می‌کنند
محمد مهدی قاسمی با اشاره به همکاری خوب صندوق کارآفرینی امید استان با این سازمان گفت: با توجه به خشکسالی‌های اخیر و اقتصاد وابسته به کشاورزی در فارس، انتظار نهایت کمک کمافی سابق از این صندوق به طور خاص در ایجاد روستاهای گلخانه‌ای را داریم.

وی اظهار داشت: در استان فارس به عنوان قطب کشاورزی کشور از دیرباز ارتزاق مردم از کشاورزی بوده که خشکسالی‌های اخیر از یک سو و اتکاء به منابع آب زیرزمینی سبب کاهش کمی و کیفی آب شده است و از این رو به منظور کمک به ارتقای بهره‌وری از همه منابع به‎ویژه آب به عنوان مهم‌ترین و با ارزش‌ترین نهاده‌ تولید، روش کشت و کار در محیط‌های کنترل شده یا گلخانه در دستور کار قرار گرفت.

قاسمی با بیان این‌که یکی از استراتژی اساسی استان فارس توسعه گلخانه‌‌ها است، افزود: توسعه کشت گلخانه‌ای به دلیل پایداری تولید، اشتغال وابسته به کشاورزی و به طور ویژه مشکل بحران آب دنبال می‌شود که در این راستا انتقال 80 هزار هکتار سطح زیر کشت سبزی و صیفی به 7 هزار گلخانه در فارس دنبال می‌‍‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با اشاره به این‌که در ابتدا گلخانه‌های تکی در سطح استان توسعه پیدا کرد، عنوان کرد: به دلیل برون رفت از عدم توسعه با آن سرعت مورد انتظار در گلخانه‌ها استراتژی سازمان بر اساس ایجادکل فضای کسب و کار گلخانه در یک منطقه یا "روستای گلخانه‌ای" تدوین شد که این مدل بر اساس تجارب کسب شده در استان، تحقیقات و استفاده از تجارب سایر کشورها پیاده‌سازی شد و اکنون در سه روستای مظفری از توابع شهرستان کوار، همت‌آباد از توابع شهرستان پاسارگاد و اسماعیل‌آباد از توابع شهرستان مرودشت در حال اجرا است.

قاسمی گفت: در "روستای گلخانه‌ای" زنجیره تولید در قالب تشکل تعاونی دنبال می‌شود که از مزایای آن بازاررسانی مناسب و معرفی یک منطقه به عنوان تولیدکننده محصول خاص در جهت بازاریابی است که برند، بسته‌بندی، سردخانه، بازار و بازار رسانی نیز دنبال می‌شود.

وی تصریح کرد: اگر چه با تغییر نرخ ارز روند احداث سه روستای گلخانه‌ای با کندی مواجه شده، اما انتظار می‌رود با تسهیلات پرداختی صندوق و اعتبارات استانی این طرح به نتیجه مطلوب برسد، بنابراین تسهیل روند اخذ تسهیلات از جمله سخت‌گیری کمتر در اخذ وثایق، همچنین کاهش هزینه‌های ارزیابی کارشناسی زمین به هدف ما که توسعه گلخانه‌ها با نهایت سهولت و در کمترین زمان ممکن است، کمک می‌کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس با اشاره به اهمیت فراگیری دوره‌های مهارتی قبل و پس از استقرار گلخانه توسط متقاضیان احداث گلخانه، تاکید کرد: در مباحث فنی گلخانه‌ها به خصوص روستای گلخانه‌ای بایدکمیته فنی ابعاد کارشناسی را دنبال کنند.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید