خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

به منظور ایجاد بستر مناسب برای فعالیت های کارآفرینی دانشجویان در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان، یک شرکت تعاونی در این دانشگاه شکل گرفت.


به گزارش کارآفرین ناب، مهندس «مصطفی داور پناه » در گفت و گو با ایسنا، ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: از ابتدا کار را با یک خوشه کسب و کار معمولی شروع کردیم و برای ساماندهی آن را به حالت تعاونی درآوردیم تا بتوانیم با همکاری یکدیگر یک واحد حقوقی تشکیل دهیم که تصمیم به راه‌اندازی این تعاونی گرفتیم و امید به گسترش آن داریم.

نایب رئیس شرکت تعاونی "دهکده کارآفرینان پارسا نوین هیرکان" ادامه داد: اغلب اعضای این تعاونی دانشجوهای دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان هستند که پنج نفر از پسران دانشجو به عنوان مدیر عامل، نایب رئیس، مدیر برنامه، مدیر توسعه، مدیر روابط عمومی و مدیر مالی اداری و یک نفر از دختران دانشجو به عنوان مدیر بخش علمی و دو دختر دانشجو دیگر عضو شرکت در بخش روابط عمومی مشغول به فعالیت هستند.

وی با اشاره به اینکه در این تعاونی ۷۰ نفر عضو هستند، افزود: این عدد درحال افزایش است. طی یک فراخوان انجام شده امید داریم تعداد اعضا به بیش از ۴۰۰ نفر برسد تا بتوانیم یک مجموعه ای تشکیل دهیم که افراد بر اساس علاقه  در آن سرمایه گذاری کنند و ما به آنها کمک کنیم تا کسب و کار خود را راه بیاندازند، فعالیت خود را گسترش دهند و کارآفرینی از حالت ترس به باور تبدیل شود.

داور پناه درخصوص فعالیت های این تعاونی، گفت: درحال حاضر این تعاونی در زمینه تولید تراریوم، بسته بندی محصولات از جمله زعفران، پرورش ماهی زینتی، ساخت زیورآلات و تولید کود فعالیت می کند.

 وی افزود: تاکنون چند قرارداد با دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان در زمینه نشاء کلم در مزرعه ۶۰۰۰ متر مربعی، سبزی کاری در مزرعه ۳۰۰۰ متر مربعی، ایجاد سوله قارچ و مدرسه پاییزه منعقد کردیم.

وی خاطرنشان کرد: تولیدات این تعاونی برای فروش در اختیار اساتید دانشگاه و مردم گرگان قرار می گیرد؛ همچنین برخی از تولیدات نیز در پاساژهای معروف و نمایشگاه بین المللی به فروش می رسد.

داور پناه تاکید کرد: شرکت باید تبدیل به یک مرکز آموزشی کارآفرینی شود تا به کسانی که فکر می کنند درآمدزایی فرایندی غیرممکن است، آموزش داده شود که از هر چیزی امکان درآمدزایی وجود دارد.

نایب رئیس شرکت تعاونی "دهکده کارآفرینان پارسا نوین هیرکان" در پایان گفت: برنامه ما این است که کارهای ترویجی را افزایش داده و بتوانیم آن را به دانشگاه های دیگر منتقل کنیم. به دنبال این هستیم که فعالیت های خودمان را ارتقاء دهیم و به نقطه مدنظر برسیم.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید