خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

در جلسه کارگروه اشتغال استان قم نسبت به توجه و تقویت بیشتر رسته‌های مهم کارآفرینی و اقتصادی استان مانند گردشگری و صنعت فرش دستباف تأکید شد.

به گزارش کارآفرین ناب به نقل از خبرگزاری تسنیم، جلسه کارگروه اشتغال استان با حضور سید محمدرضا هاشمی سرپرست استانداری قم در سالن جلسات استانداری برگزار شد.

در این جلسه، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم با تأکید بر توسعه و ایجاد، تکمیل و راه‌اندازی صنعت گردشگری اظهار داشت: در سال جدید تلاش ما بر این بوده که در راستای مدرن سازی کشاورزی، توسعه صنعت دام‌پروری در غالب دام‌های سبک و سنگین، توسعه و تکمیل صنعت ماکیان، خدمات دامپزشکی و بازرگانی در بخش کشاورزی  و توسعه فعالیت‌های عشایری اعتبارات لازم را فراهم کنیم.

محمدرضا طلایی با اشاره به سیاست استان برای توسعه و سرمایه‌گذاری در بخش پرورش ماهی و شیلات افزود: با استفاده از استخرهای مجاور با مزارع و آبی که وارد مزارع می‌شود و همچنین گرفتن مجوز جهت توسعه و تولید ماهی تیلاپیلا و خاویار را در دستور کار قراردادیم.


صنعت صنایع غذایی در قم توسعه پیدا می‌کند
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم نیز در بخشی از این جلسه، با اشاره به عملکرد استان در پیشبرد اهداف اقتصادی و اشتغال‌زایی ابراز کرد: امسال در اولویت‌بندی رسته‌ها نسبت به سال قبل عملکرد بهتری در استان رخ‌داده است.

محمود سیجانی با تأکید بر ظرفیت استان قم در توسعه و رونق صنایع غذایی عنوان کرد: صنایع غذایی به‌عنوان صنعت اشغال زا و بدون آلودگی به‌عنوان صنعتی اولویت‌دار در استان شناخته‌شده است.

وی با اشاره به صنعت بافندگی و نساجی استان قم تأکید کرد: در صنعت پوشاک به‌عنوان ناحیه تخصصی و لوازم‌خانگی که برخی کارگاهی بوده در زیرمجموعه رسته‌های مهم استان قرارگرفته است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم با تأکید بر لزوم اضافه شدن صنایع فلزی به رسته‌ها افزود: به دلیل مشکل کمبود آب در استان قم لازم است که در صدور جواز و پرداخت تسهیلات و طرح‌های صنایع فلزی در استان محدودیت قرار داده شود.

وی با اشاره به افزایش اشتغال و سرمایه‌گذاری خاطرنشان کرد: در سال جاری با 626 تومان برای چهار هزار و 462 نفر اشتغال به کار به وجود آمده است،  پیش‌بینی استان طرح چهار هزار و 548فرصت شغلی بود که تاکنون شاهد پیشرفت 98 درصد این طرح هستیم.


بیکاری عامل بسیاری از آسیب‌های اجتماعی است
سرپرست استانداری قم نیز در ادامه این جلسه، با اشاره به اهمیت اشتغال در کاهش آسیب‌های اجتماعی ابراز کرد:با به وجود آمدن اشتغال بسیاری از مشکلات در بحث آسیب‌های اجتماعی حل خواهد شد.

سید محمدرضا هاشمی افزود: 13کارگروه زیرمجموعه‌های توسعه و برنامه‌ریزی استان قرار دارد، بحث سند توسعه اشتغال جزء وظایف کارگروه اشتغال است که از خردادماه سال جاری رونمایی شده و تلاش ما بر آن است که خروجی کار در راستای بهینه‌سازی اشتغال انجام شود.

وی با اشاره به اهمیت دقت نظر در ارائه تسهیلات کارآفرینی بیان کرد: باید بدانیم که با پرداخت 82 میلیارد تومان تا چه اندازه ایجاد اشتغال شده است و پرداخت‌ها باید در اختیار کسانی قرار بگیرد که در راستای اشتغال‌زایی بیشترین تلاش و بالاترین خروجی رادارند.

وی ادامه داد: باید بانک‌های طرح اشتغال‌زایی در استان وجود داشته باشند تا این طرح‌ها به سرمایه‌گذاران ارائه شود، 11 کارگروه اصلی در استان وجود دارد که باید در حوزه‌های مختلف بررسی‌شده و میران دستگاه‌های اجرایی مربوطه کارگروه اشتغال را برگزار کنند.

گردشگری و فرش دستباف دو رسته اقتصادی مهم قم هستند
کارگزار اشتغال استان نیز در بخشی از این جلسه، خاطرنشان کرد: رسته‌های مصوب شده در سال 96 صنایع‌دستی، گردشگری، سوهان، فرش دستباف، فناوری اطلاعات و دام‌پروری است.

مهدی رضایی عنوان کرد: بر اساس مصوبه رسانه کار معیارهایی مانند تعداد نیروهای شاغل در آن رشته، تعداد جوانان تحصیل‌کرده ،زنان سرپرست خانوار و شبکه‌های کاری درون آن دسته‌بندی کردیم.

وی ادامه داد: درنهایت در جلسه کارگروه اشغال رسته‌ها مصوب شده و رسانه کار مطابق با رسته‌های ملی گردشگری، صنایع‌دستی، مبلمان و صنایع چوبی، فناوری اطلاعات، پرورش شتر، پسته و گیاهان گلخانه‌ای در بخش رسته‌های روستایی اولویت‌بندی شده است.

کارگزار اشتغال استان افزود: برخی از بخش‌های استان اشتغال قابل‌توجهی دارند که باید رسیدگی به آن‌ها بیشتر شود تا بتوان اشتغال بیشتری ایجاد کرد.





نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید