خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

جمعی از نمایندگان مجلس با اشاره به فعالیت‌های یازده ساله بنیاد برکت، اقدامات این بنیاد در حوزه‌ کارآفرینی، افزایش سرانه‌ اشتغال در کشور و محرومیت‌زدایی را از جمله مهمترین خدمات این نهاد برشمردند.


به گزارش کارآفرین ناب به نقل از خبرگزاری فارس، در آستانه یازدهمین سالگرد تأسیس بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام (ره) جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی کارنامه این نهاد را مورد ارزیابی قرار دادند.

فعالیت‌های بنیاد برکت در حوزه‌ کارآفرینی، سرانه‌ اشتغال را در کشور افزایش داده است.
علی ساری، نماینده‌ اهواز  اظهار داشت: باید فعالیت‌های تمام نهادهای خدمت‌رسان را در مناطق محروم و کم‌تر توسعه‌یافته‌ کشور ارج نهاد و قدردان بود.

وی با اشاره به فعالیت‌های بنیاد برکت در استان خوزستان، تصریح کرد: بنیاد برکت در چند سال اخیر اقدامات گسترده و دامنه‌داری در زمینه‌های عمرانی و زیربنایی در استان انجام داده که ساخت مدارس، مساجد و مراکز بهداشت و درمان از آن جمله است.

 ساری ادامه داد: در سالیان اخیر اقدامات مؤثر و قابل تحسینی از سوی بنیاد در زمینه‌ کارآفرینی و ایجاد اشتغال پایدار در خوزستان انجام گرفته که منجر به توسعه‌ اقتصادی و رونق بازار کار در استان شده است. سرمایه‌گذاری و مشارکت در پروژه‌های تولیدی و صنعتی فعال در حوزه‌هایی همچون محصولات پلاستیکی، مواد غذایی، پوشاک، آلومینیوم و ... در راستای نیل به هدف متعالی اشتغال‌زایی بوده است.

عضو هیأت رئیسه‌ مجلس شورای اسلامی از آمادگی مجلس برای تعامل و همکاری بیشتر با بنیاد برکت خبر داد و بیان کرد: باید مساعدت‌های لازم با نهادهای خدمت‌رسانی همچون بنیاد برکت انجام گیرد تا بتوانند در زمینه‌ محرومیت‌زدایی و توانمندسازی اقتصادی و اجتماعی مناطق محروم کشور موفق‌تر عمل کنند.

 اشتغال‌زایی مهم‌ترین خدمت بنیاد برکت است
عبدالرضا مصری، نماینده‌ مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی اقدامات بنیاد برکت در زمینه‌ اشتغال‌زایی در کشور را از جمله مهم‌ترین فعالیت‌های این بنیاد ذکر کرد.

وی با اشاره به اقدامات بنیاد برکت به نمایندگی از ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) پس از وقوع زلزله در این استان، تصریح کرد: بنیاد برکت جزو اولین‌های نهادهای خدمت‌رسان بود که بعد از وقوع زلزله، در منطقه حاضر شد و به ارایه‌ خدمات متنوع به زلزله‌زدگان و آسیب‌دیدگان پرداخت. توزیع اقلام اولیه‌ ‌زندگی، ارایه‌ خدمات بهداشت و درمان، ساخت خانه و مدرسه برای زلزله‌زدگان و ایجاد فرصت‌های شغلی برای زنان سرپرست خانوار در این مناطق از جمله‌ این فعالیت‌هاست.

مصری افزود: حرکت جهادی بنیاد برکت در راستای اقتصاد مقاومتی و ایجاد فرصت‌های شغلی، علاوه بر پایین ‌آوردن نرخ بیکاری، باعث درآمدزایی، تولید ثروت و توانمندسازی مناطق محروم و کم‌تر برخوردار می‌شود.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه‌ی مجلس شورای اسلامی، مشارکت و سرمایه‌گذاری بنیاد برکت در راه‌اندازی واحدهای تولیدی و صنعتی را یکی از بهترین الگوهای کارآفرینی در کشور توصیف کرد و گفت: واگذاری این واحدها به خود مردم پس از سوددهی توسط بنیاد برکت، مبین این واقعیت است که بنیاد به دنبال تصدی‌گری نیست و با نگاه جهادی و انقلابی، اهداف بزرگ‌تری را در کشور دنبال می‌کند.

گسترش فعالیت‌های بنیاد برکت در سیستان و بلوچستان
جبیب‌الله دهمرده، نماینده‌ مردم زابل در مجلس شورای اسلامی با اشاره به محرومیت‌های استان سیستان و بلوچستان گفت: اقدامات بنیاد برکت در راستای محرومیت‌زدایی در مناطق کم‌تر توسعه‌یافته قابل تقدیر است و باید حمایت‌های لازم از فعالیت‌های این بنیاد انجام شود.

وی در تشریح برخی از فعالیت‌های بنیاد برکت در حوزه‌ انتخابیه‌ خود، خاطرنشان کرد: اقدامات مؤثری توسط بنیاد برکت در حوزه‌‌های اشتغال‌زایی به‌ ویژه در حوزه‌ توانمندسازی اقتصادی اجتماع‌ محور، عمرانی و امور زیربنایی از جمله ساخت مدرسه، تکمیل و تجهیز مساجد، احداث خانه‌های بهداشت، آب‌رسانی و ... در سیستان و بلوچستان به مرحله‌ی اجرا درآمده و در رفع محرومیت‌ از استان مؤثر بوده است.   

نماینده‌ مردم زابل در مجلس شورای اسلامی خواستار ورود هر چه بیش‌تر بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) به مقوله‌ اشتغال و توسعه در سیستان و بلوچستان شد و تصریح کرد: اقدامات بنیاد در حوزه‌ سلامت و به‌ خصوص در زمینه‌ی ساخت مراکز بهداشت و درمان، پرداخت هزینه‌های درمان افراد بی‌بضاعت و بیمه‌ی خانواده‌های کم‌برخوردار روستایی تأثیر به‌سزایی در ارتقای سطح زندگی آنها داشته است.

 دهمرده تصریح کرد: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) از طریق بنیاد برکت طرح‌های بسیار خوبی را برای محرومیت‌زدایی، اشتغال‌زایی و توانمندسازی اقتصادی و اجتماعی مناطق محروم و کم‌تر توسعه‌یافته در سراسر کشور طراحی و به مرحله‌ی اجرا درآورده‌اند که امیداریم شاهد گسترش این فعالیت‌ها در استان سیستان و بلوچستان باشیم.

رفع معضل حاشیه‌نشینی با کمک بنیاد برکت
عباس رضایی، نمایند‌ه‌ مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: استان فارس نیز به‌ مانند برخی از استان‌های کشور با کمبود فضاهای آموزشی مواجه است و از این معضل رنج می‌برد و راه‌اندازی نهضت مدرسه‌سازی توسط بنیاد برکت، پاسخ مناسب و درخور توجهی به این کمبود است.
وی به تفاهم‌نامه‌ 6500 میلیارد ریالی منعقده میان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و استانداری فارس برای توانمندسازی اقتصادی و اجتماعی و محرومیت‌زدایی این استان و دیگر فعالیت‌ها و اقدامات بنیاد برکت در زمینه‌ها عمرانی، زیربنایی، سلامت، درمان و خدمات اجتماعی نیز اشاره کرد و افزود: خدمت‌رسانی بنیاد در حوزه‌هایی همچون ایجاد اشتغال، ساخت مسکن محرومان، بیمه‌ روستائیان و کمک به محرومان به ارتقای سطح زندگی و توانمندسازی اقتصادی و اجتماعی مردم این مناطق کمک شایانی می‌کند.

رضایی با استقبال از برنامه‌ها و اقدامات گسترده‌ی بنیاد برکت در اشتغال‌زایی و ایجاد کسب‌وکار تصریح کرد: متأسفانه نرخ بیکاری در فارس بالاست و اشتغال در این استان از وضعیت چندان مناسبی برخوردار نیست. در عین حال، ظرفیت‌ها و بسترهای مناسب برای ارتقا، بهینه‌سازی و توسعه‌ی واحدهای تولیدی و صنعتی در استان وجود دارد که مشارکت و سرمایه‌گذاری بنیاد برکت در این واحدها می‌تواند به رونق اقتصادی منطقه و در نتیجه، بالارفتن سرانه‌ی اشتغال کمک کند.

مدارس برکت بالاترین استانداردها را دارد
ابوالفضل ابوترابی، نماینده‌ مردم نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مراکز آموزشی احداث‌ شده توسط بنیاد برکت، از بالاترین استانداردها و امکانات ‌‌آموزشی برخوردار هستند.
 وی با اشاره به بهره‌برداری از مجتمع بزرگ آموزشی فرهنگی برکت شهید حججی در شهرستان نجف‌آباد همزمان با سالروز تأسیس بنیاد برکت از سوی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) ادامه داد: بنیاد برکت این مجتمع بزرگ را که ظرفیت پذیرش 900 دانش‌آموز دارد، در کمترین زمان ممکن و با بهترین کیفیت احدث کرد و به‌ بهره‌برداری رساند.

وی افزود: بنیاد برکت وابسته به این ستاد هم حجم بالایی از خدمات را در کشور و به‌خصوص مناطق محروم و کم‌تر توسعه‌یافته در دست اجرا دارد که مشارکت و سرمایه‌گذاری در پروژه‌های توانمندسازی اقتصادی و ایجاد فرصت‌های شغلی، ساخت مدرسه، جاده و توسعه‌ی راه‌های روستایی، ارایه‌ی خدمات بهداشتی و درمانی، از جمله‌ این اقدامات است.

نماینده مردم نجف آباد در مجلس یادآورشد:  بنیاد برکت علاوه بر ساخت مجتمع بزرگ آموزشی فرهنگی برکت شهید حججی در نجف‌آباد، 1110 مدرسه‌ی دیگر در سراسر کشور، از جمله چندین مدرسه و واحد آموزشی را در روستاهای شهرهای استان اصفهان از جمله فلاورجان، شاهین‌شهر، برخوار، خور و بیابانک و آران و بیدگل به بهره‌برداری رسانده است.

نماینده‌ مردم نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اقدامات بنیاد برکت در حوزه‌ انتخابیه‌اش تصریح کرد: در سال‌های اخیر شاهد فعالیت‌های بنیاد در زمینه‌های اشتغال‌آفرینی، عمرانی و زیربنایی در نجف‌آباد بوده‌ایم که باعث توسعه و آبادانی منطقه شده است.

بنیاد برکت بازوی توانمند نظام است
حسین مقصودی،نماینده‌ مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه  بنیاد برکت یکی از بازوان توانمند نظام جمهوری اسلامی است، افزود: توسعه، عدالت، اشتغال و محرومیت‌زدایی از مبانی نظام و همواره مورد تأکید امام راحل و مقام معظم رهبری بوده است.

وی با اشاره به اقدامات بنیاد برکت در ساخت مراکز آموزشی تصریح کرد: به عنوان یک معلم، اثرات فاز اول مدرسه‌ سازی بنیاد را که از آن به‌ عنوان هزاره‌ اول یاد می‌شود از نزدیک لمس کرده‌ام. از یک‌ هزار مدرسه‌ای که در فاز دوم این طرح در حال ساخت است، ۱۵ مدرسه نیز در مناطق محروم حوزه‌ انتخابیه‌ بنده احداث می‌شود.

 مقصودی با اشاره به مساعدت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در تأمین جهیزیه‌ زوج‌های کم‌بضاعت، اظهار داشت: در حوزه‌ انتخابیه‌ من دختران جوانی بودند که سال‌ها به علت عدم توانایی در تهیه‌ جهیزیه، از تشکیل زندگی مشترک محروم مانده بودند که با همکاری ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) جهیزیه‌ آنها تأمین شده است.

کارنامه‌ درخشان بنیاد برکت در محرومیت‌زدایی
غراوی، دبیر مجمع نمایندگان استان گلستان اظهار داشت: بنیاد برکت از جمله نهادهای اجرایی کشور است که توانسته در شهرهای کوچک به‌ خصوص در حوزه‌های محرومیت‌زدایی، اشتغال‌زایی، عمرانی و ساخت مدارس و فضاهای آموزشی خدمت‌رسانی کند.

نماینده‌ مردم کلاله، مینودشت، مراوه تپه و گالیکش در مجلس  با اظهار رضایت از عملکرد بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در حوزه‌ انتخابیه‌ خود، اظهار داشت: حُسن فعالیت‌های این بنیاد اجرای سریع و بدون وقفه‌ی پروژه‌هاست که باعث ایجاد امید در مناطق محروم و جلب اعتماد مردم می‌شود.

وی با اشاره به تکمیل و تجهیز بیمارستان مینودشت توسط بنیاد برکت در استان گلستان، اظهار امیدواری کرد که نهادینه بودن عملکرد این بنیاد به سایر سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی کشور نیز تسری یابد.

غراوی با استقبال از طرح‌های اشتغال‌زایی بنیاد برکت عنوان کرد: حوزه‌ انتخابیه‌ی بنده در زمینه‌های کشاورزی و گردشگری از ظرفیت بالایی برخوردار است. استان گلستان مسیر عبور ۱۸ میلیون از زوار حضرت امام رضا(ع) است، اما متأسفانه رسوب اقتصادی آن برای استان به صفر می‌رسد. امیدواریم با فعالیت‌های بنیاد برکت شاهد رونق هر چه بیش‌تر کسب و کار در استان گلستان باشیم.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید