خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی با بیان اینکه طرح‌های شناسایی استعداد دانش‌آموزان در مدارس استان مرکزی اجرایی می‌شود گفت: طرح "کاشف" با هدف شناسایی کارآفرینان برتر در استان مرکزی اجرا می‌شود.

به‌گزارش کارآفرین ناب به نقل از خبرگزاری تسنیم، شهریار فولادوند در نشست رئیس کمیته علمی المپیاد ریاضی ایران با جمعی از دانش آموزان داوطلب شرکت در المپیادهای علمی در اراک اظهار داشت: شناسایی استعدادهای برتر دانش‌آموزان یکی از آرمان های نظام تعلیم و تربیت است،  انتهای فرآیند آموزش، یکی دانش آموزان نخبه و دیگری دانش آموزان با نیازهای ویژه هستند که باید برای آنها برنامه‌ریزی انجام داد.

وی افزود: باتوجه به این که مدارس عادی قادر به پاسخگویی به تنوع توانمندی‌های دانش‌آموزان خدمات ارائه کند و تفاوت آنها را مدنظر قرار دهد، مدارس استعدادهای درخشان و نیازهای ویژه عهده دار این مسئولیت هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی  تصریح کرد: برهمین اساس نیاز است تا  مدارس عادی برای دستیابی به این سطح از توانایی برنامه‌ریزی و حرکت کنند، در کنار تمامی فعالیت های آموزشی که روال کار در مدارس است، اقدامات دیگری در سطح مدارس صورت می گیرد که رویکرد آن تبدیل مفاهیم علمی به دانش عملیاتی است و هدف از آن تثبیت این مفاهیم در ذهن دانش آموز است.

فولادوند بیان کرد: باتوجه به این که شناسایی استعداد دانش‌آموزان یکی از وظایف مهم در نظام تعلیم و تربیت است یر همین اساس  در حوزه توانمندی‌های مختلف و چندگانه، دانش آموزان و افراد نخبه به منظور پرورش استعدادهای دانش آموزی، شناسایی می شوند، برهمین اساس تحقق این امر، نشان از موفقیت نظام تعلیم و تربیت دارد.

وی با اشاره به برگزاری طرح کاشف در مدارس استان گفت: یکی از طرح‌های شناسایی کارآفرینان برتر طرح کاشف است براساس مصاحبه‌های انجام شده، عوامل موفقیت کارآفرینان در هفت گویه خلاصه شده و بر اساس آن آزمونی به منظور شناسایی دانش آموزان دارای استعداد کارآفرینی در سطح مدارس برگزار می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی ادامه داد: بهره‌مندی از ظرفیت‌های علمی اساتید استان‌های همجوار لازم است، اقدام به آموزش و تربیت اساتیدی ویژه دانش آموزان المپیادی یکی از اقدامات مهمی است که با تشکیل کمیته المپیادهای علمی در سطح آموزش و پرورش استان برای تحقق آن برنامه‌ریزی می‌شود.

فولادوند اضافه کرد: انعطاف پذیری در برنامه درسی رسمی مدارس را دشوار و خارج از چارچوب آیین نامه های مدارس است، با وجود این شرایط برای شناسایی استعدادهای برتر برنامه ریزی و اقدام می کنیم، چراکه قصور در این زمینه، لطمه به سرمایه انسانی است.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید