خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان بوشهر با اشاره به برخورداری سوادآموزان از تسهیلات کارآفرینی گفت: در عرصه کارآفرینی سوادآموزان استان بوشهر موفق به اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی شدند و تاکنون ۸۶۰ نفر مشغول بکار شده‌اند.

به گزارش کارآفرین ناب به نقل از خبرگزاری تسنیم، غلامرضا دانش‌فر در نشست با بانوان کارآفرین استان بوشهر، با اشاره به اینکه نهضت سوادآموزی به فرمان امام تاسیس شد اظهار داشت: نهضت سواد آموزی در7 دی ماه 1358 به فرمان معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) تشکیل شد تا افرادی که از نعمت ارزشمند خواندن و نوشتن رنج می‌برند و یا کم سواد هستند از نعمت سواد برخوردار شوند.

وی به تحولات سوادآموزی در استان بوشهر پرداخت و افزود: ضمن باسواد شدن افراد گوناگون در شهرها و روستاها،  فراهم شدن اشتغال مورد توجه ویژه قرار گرفت.

معاون سوادآموزی استان بوشهر از ریشه کن شدن بی سوادی در استان خبرداد و  افزود: بر اساس برنامه‌ریزی تا پایان برنامه توسعه ششم در گروه سنی 10 تا 49 سال بی‌سوادی ریشه‌کن می‌شود که مناطق روستایی مورد توجه ویژه است.

دانش‌فر با بیان اینکه در دولت یازدهم 12 هزار نفر از افراد بی‌سواد استان بوشهر تحت پوشش سوادآموزی قرار گرفته‌اند تصریح کرد: در دولت یازدهم و دوازدهم، به‌موازات فعالیت‌های خوبی که برای باسوادی افراد انجام گرفته کارآفرینی مناسبی نیز در استان صورت گرفته است.

وی، با اشاره به برخورداری سوادآموزان از تسهیلات کارآفرینی گفت: در عرصه کارآفرینی سوادآموزان استان بوشهر موفق به اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی شدند و تاکنون 860 نفر مشغول بکار شده‌اند.

معاون سوادآموزی استان بوشهر افزود: امسال علاوه بر تحت پوشش قرار دادن 250 نفر از افراد بی سواد اتباع خارجی، در دوره انتقال سوادآموزی نیز به رشد عملکرد بیش از 101 درصد جذب سوادآموز رسیده‌ایم.

دانش‌فر نقش مراکز یادگیری محلی در آموزش افراد بی سواد و کارآفرینی برای آنان را مثبت دانست و گفت: وجود مرکز یادگیری محلی در زندان مرکزی بوشهر علاوه بر تاثیر در باسواد کردن افراد می‌تواند نقش موثری در مهارت آموزی و زندگی پس از دوران محکومیت افراد داشته باشد.

وی بیان کرد: با توجه به توان یادگیری و نیاز سواد آموزان کتابهای کمک آموزشی با موضوعات مختلف در زمینه‌های مهارت‌های زندگی و اشتغال به سوادآموزان آموزش داده می‌شود.

وی افزود:سوادآموزان مهارت زندگی را با موضوعاتی همچون تربیت فرزند، اخلاق خانواده، حقوق شهروندی، قدرت تصمیم گیری و توان تمرین نه گفتن را فرا می‌گیرند.

معاون سواد آموزی استان با اشاره به میزان علاقه مندی سوادآموزان در یادگیری یک مهارت شغلی تصریح کرد: سوادآموزان در کنار فعالیت یادگیری برای خواندن و نوشتن قادر می‌شوند تا در زمینه شغلی همانند جوشکاری، بافندگی،کار با رایانه، ماشین نویسی، محرق کاری، خیاطی، برق کاری، نجاری و  در دیگر رشته‌ها مهارت لازم را کسب کنند.

وی به مشوق‌های سوادآموزی پرداخت و خاطر نشان کرد: هر فرد بیسوادی که در دوره سوادآموزی ثبت نام کند علاوه بر برخورداری رایگان از تمامی  لوازم آموزشی، در صورت قبولی20 درصد هزینه آموزش به  خود فرد آموزش گیرنده تعلق می‌گیرد.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید