خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

استاندار مرکزی گفت: حمایت از تولید، تکیه بر اشتغالزاایی و کارآفرینی و توجه به قشرهای کم ‌درآمد از نقاط قوت لایحه پیشنهادی بودجه است.

به گزارش کارآفرین ناب، سید«علی آقازاده» روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بودجه سال آتی در سه موضوع مهم مورد توجه قرار گرفته و کلیات آن بر اساس شرایط تحریم و با احتساب کسری در قبال صادرات و فروش نفت نوشته ‌شده است و به هیچ وجه آرمانی و شعاری نیست.
وی اظهار داشت: با توجه به شرایط تحریم های ظالمانه آمریکا علیه ایران تلاش شده است در بودجه سال آینده حمایت از معیشت عمومی و عدالت محور قرار گیرد تا کشور با رکود مواجه نشود.
استاندار مرکزی توضیح داد: رقم حاصل از کاهش 13 درصدی ورودی صندوق توسعه به معیشت مردم در بودجه سال 98 دیده‌ شده است که این مهم می‌تواند بخشی از مشکلات اقتصادی پیش‌آمده را جبران کند.
آقازاده گفت: بودجه برنامه تحول نظام سلامت نیز در سال آینده افزایش دارد و قرار است که در قالب این برنامه ملی به مناطق کمتر توسعه یافته توجه بیشتری شود.
وی افزود: کسر یارانه سه دهک اول جامعه که انجام آن به استان‌ها واگذار شده باید با دقت صورت گیرد و دولت در قالب بودجه وظایف شفاف تری را به عهده استان ها گذاشته است.
استاندار مرکزی خاطرنشان کرد: احیای تالاب ها، دریاچه ها و تنوع زیست در لایحه بودجه مورد توجه قرار گرفته و اعتبارات عمرانی امسال محیط زیست که درقانون 129میلیارد و 799 میلیون ریال بود در لایحه پیشنهادی دولت 23میلیارد و 440 میلیون ریال پیش بینی شده و در واقع 80 درصد رشد دارد.
آقازاده تاکید کرد: اعتبارات حوزه آموزش ‌و پرورش استان‌ها از 334 هزار و 400 میلیارد ریال به 430 هزار میلیارد ریال در لایحه بودجه 98سال آتی افزایش یافته و 20 هزار میلیارد ریال به رتبه ‌بندی معلمان تخصیص شده است.
استاندار مرکزی گفت: افزایش 20 درصدی اعتبارات ردیف‌های هزینه‌ای خرید خدمات آموزشی در مناطق کمتر برخوردار، 25درصدی اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای دانشگاه فرهنگیان، پنج برابری کمک‌‌های فنی و اعتباری برای مدارس غیردولتی و تامین اعتبار مبلغ یکهزار میلیارد ریال برای ساخت 500 زمین چمن مصنوعی ورزشی در مدارس کشور از دیگر مواردی است که در بخش آموزش و پرورش عمومی و فنی و حرفه‌ای به آن توجه شده است.
آقازاده افزود: همچنین ‌اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای طرح تملک فضاهای آموزشی نیمه‌ تمام که 50 درصد توسط خیران تامین شده از چهار هزار و 120 میلیارد ریال به 9 هزار میلیارد ریال افزایش 118 درصدی داشته است.
وی، درباره توجه لایحه بودجه در اصلاح نظام بانکی نیز اظهار داشت: بر اساس قوانین برنامه‌‌های توسعه‌ای قرار است که نظام بانکی اصلاح شده و حداکثر امور به بخش خصوصی سپرده شود که این اهداف را می‌توان در قالب بودجه‌های سنواتی محقق کرد به همین منظور باید ابزارهای تحقق اصلاح نظام بانکی پررنگ‌ تر در لایحه بودجه دیده شود.
استاندار مرکزی گفت: پیش‌بینی‌های بودجه‌ای برای فروش نفت از سوی دولت در قالب لایحه بودجه سال آتی کل کشور، منطقی دیده شده و برنامه ریزی مطلوبی در این رابطه از سوی طراحان بودجه در نظر گرفته شده است.
آقازاده افزود: در این طرح فروش یک میلیون بشکه نفت پیشنهاد شده و در کنار آن به فروش 314 هزار بشکه میعانات نیز پرداخته شده است؛ ضمن این که 134هزار معادل بشکه نفت نیز فروش گاز دیده شده که اکثر آن ها در بازار داخلی است پس در مورد پیش‌بینی درآمدهای نفتی خوب عمل شده است.
وی اظهار داشت: اگر پتروشیمی‌ها صادرات خود را افزایش دهند و فروش داخلی مشکلی نداشته باشد کار به خوبی پیش خواهد رفت، بنابراین دولت در رابطه با بودجه نفتی نکات خوبی را در نظر گرفته است.
استاندار مرکزی توضیح داد: یک میلیون بشکه نفت برای فروش صادراتی در نظر گرفته شده که 65 و پنج دهم درصد درآمد آن برای دولت است و بقیه از محل فروش میعانات و گاز به داخل، کسب درآمد خواهد شد که مجموعه این اقدامات ارزشمند است.
استاندار مرکزی گفت: اگر دولت یک و نیم میلیون بشکه نفت را برای فروش صادراتی در نظر می‌گرفت، به احتمال زیاد با مشکل مواجه می‌شد و اگر صادرات پتروشیمی و فولاد انجام شود اهداف پیش بینی شده محقق می شود.
آقازاده، درباره موضوع مهم نرخ بندی ارز نیز افزود: دولت نرخ دلار را در بودجه 66 هزار و 400 ریال و برای نرخ دلار در حوزه فروش خارجی 57 هزار ریال دیده است اما، برای داخلی‌ها عرضه درآمد صادراتی پتروشیمی و غیره دلار در سامانه نیما صورت می گیرد که اگر نرخ آن را هم به 80 هزار ریال باشد، منطقی است.
وی توضیح داد: نرخ دلار در بودجه سال آتی منطقی است و به این معنا که دولت باید 14 میلیارد دلار برای واردات کالاهای اساسی با نرخ42 هزار ریال پرداخت کند، 2 و سه دهم میلیارد دلار هم باید در سنا به فروش برساند و سه میلیارد دلار نیز در نیما به فروش خواهد رفت که نرخ آن 80 هزار ریال است.
استاندار مرکزی گفت: ابرچالش کشور اکنون موضوع اشتغال جوانان است که در بودجه به آن توجه ویژه شده است و ظرفیت های فیزیکی در حوزه جوانان دیده شده است.
آقازاده اظهار داشت: دولت بازسازی 300 هزار واحدهای مسکونی در بافت های فرسوده را در بودجه پیش بینی کرده که هم اشتغال و هم تامین مسکن است و در سایر زیر بخش ها از جمله مصالح نیز ایجاد شغل می کند.
وی اضافه کرد: بودجه سال آینده در حوزه کشاورزی در کشت گلخانه ای، پرورش آبزیان و توسعه آبیاری مکانیزه باغات دیده شده که در افزایش اشتغال نقش کلیدی و موثر را ایفا می کند.
استاندار مرکزی گفت: ایجاد کارایی بیشتر برای تحصیل کرده ها و دانش آموختگان دانشگاهی، طرح کارورزی دانش آموختگان و طرح مهارت آموزی در محیط کار از نقاط قوت بودجه سال 98 است که به آن توجه ویژه شده است.
آقازاده افزود: حوزه گردشگری در لایحه بودجه 98 نیز مورد توجه دولت قرار گرفته و در این راستا همه تلاش بر این است که لطمه ای به اشتغال وارد نشود و از شرکت های دانش بنیان حمایت خوبی در بودجه شده است.
وی اظهار داشت: افزایش توان دفاعی و نظامی کشور که بتواند به بهترین شکل امنیت مرزهای ایران را تامین کند نیز از جمله مباحث اصلی و برجسته لایجه بودجه سال آتی است.
استانداتر مرکزی تاکید کرد: دولت در بودجه پیشنهادی برای بنیاد شهید و امور ایثارگران 139 هزار و 580 میلیارد ریال پیشنهاد کرده که این مبلغ نسبت به بودجه امسال 20 هزار میلیارد ریال افزایش دارد و این اقدام نشان دهنده توجه دولت به خانواده شهدا و ایثارگران است به ویژه در بودجه فوق در بحث بیمه توجه شده است.
لایحه بودجه در کمیسیون های مختلف مجلس شورای اسلامی در دست بررسی است و در نهایت به کمیسیون تلفیق تقدیم می شود و پس از بررسی های نهایی بعد از 15 روز به صحن علنی مجلس می رود.


نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید