خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

رویداد استارت‌آپ کارآفرینی اجتماعی اسفند ماه امسال به میزبانی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار می‌شود.


به گزارش کارآفرین ناب به نقل از ایسنا، مهدی کرمانی، مدیر فرهنگی و فعالیت‌های داوطلبانه دانشگاه فردوسی ضمن اعلام این خبر گفت: این رویداد با هدف شناسایی افراد مستعد و خلاق به منظور کمک به کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی و تقویت روحیه مسئولیت‌پذیری دانشجویان به منظور حل مسائل و مشکلات جامعه و نیز کمک به ایجاد اشتغال پایدار و نوین برای دانش آموختگان دانشگاهی در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار می‌شود.

وی افزود: با توجه به انعقاد تفاهم‌نامه بین وزارت کشور و وزارت علوم تحقیقات و فناوری مقرر گردید براساس محورهای موضوعی اعلام شده در این تفاهم‌نامه، رویداد استارت‌آپی در زمینه کارآفرینی اجتماعی با محوریت کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی به میزبانی دانشگاه‌های فردوسی مشهد، اصفهان و شهید چمران اهواز به عنوان مجری این رویدادها برگزار شود.

کرمانی در مورد محورهای این رویداد گفت: موضوعاتی از جمله کنترل و کاهش طلاق، اعتیاد به مواد مخدر، کنترل و کاهش خشونت و نزاع، حاشیه نشینی، آسیب‌های نو پدید و مفاسد اجتماعی و اقتصادی از محورهای این رویداد به شمار می‌روند.

مدیر فرهنگی و فعالیت‌های داوطلبانه دانشگاه فردوسی افزود: مدیریت فرهنگی و فعالیت‌های داوطبانه دانشگاه در برگزاری این رویداد استارت آپی از مشارکت اساتید دانشگاهی، دانشجویان، انجمن‌های علمی دانشجویی، صاحب‌نظران حوزه کارآفرینی، مرکز رشد دانشگاه و پارک علم و فناوری و همچنین سایر بخش‌های مرتبط به نوآوری و کسب و کارهای فناورانه در دانشگاه‌ها استفاده خواهد کرد.

دبیر رویداد رویداد استارت آپ کارآفرینی اجتماعی در رابطه با شیوه اجرای این فعالیت بیان کرد: طی روزهای آتی طی فراخوانی به دانشگاه‌های کشور ضوابط شرکت در این رویداد اعلام خواهد شد و صاحبان ایده در قالب تیم‌های ۳ تا ۵ نفره ایده‌های خود را به دبیرخانه رویداد ارسال کرده و پس از ارزیابی اولیه توسط هیات داوران، از صاحبان ایده‌های منتخب جهت شرکت در رویداد دعوت به عمل خواهد آمد. پس از حضور صاحبان ایده‌ها، جلسات آموزشی با حضور کارشناسان حوزه کارآفرینی، مربیان و منتورها در قالب کارگاه‌های آموزشی و پیش رویدادها برای پرورش و ارتقای ایده‌ها برگزار می‌شود. این فرایند طی ۵۴ ساعت مهارت آموزی و آموزش تیمی تحت نظارت و سرپرستی مربیان تا مرحله  آمادگی برای عملیاتی سازی ایده‌ها پیش می‌رود. در انتهای این رویداد، قابلیت ایده‌های مختلف جهت موفقیت در عملیاتی شدن توسط هیات داوران ارزیابی و برترین طرح‌ها انتخاب و معرفی خواهند شد.

کرمانی اضافه کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده فراخوان شرکت در این رویداد طی روزهای آینده برای دانشگاه‌های ۱۳ استان کشور  ارسال خواهد شد و بر این اساس ثبت‌نام از متقاضیان تا پایان بهمن ماه به طول خواهد انجامید و پیش رویدادها و برنامه اصلی استارت‌آپ ویکند نیز در نیمه اول اسفند ماه برگزار خواهد شد.

وی برگزاری سه رویداد استارت آپی، ایجاد ۱۰ بازارچه تولیدات دانشجویی، چندین نمایشگاه و جشنواره تخصصی و نیز دوره‌های آموزشی کاربردی به عنوان بخشی از طرح جامع توانمندسازی فرهنگی و اجتماعی دانشگاهیان در حال اجرا است.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر