خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

هدف از طرح تکاپو، مداخله توسعه ای از طریق انتقال دانش و تکنولوژی و آموزش و ارتقاء مهارت با کمترین اتکاء به تسهیلات بانکی و دولتی است.


چکیده نشست پژوهشی:
- طرح تکاپو از سال 1393 در معاونت کارآفرینی و توسعه اشتغال وزارت کار شکل گرفته است.
- هدف از طرح تکاپو، مداخله توسعه ای از طریق انتقال دانش و تکنولوژی و آموزش و ارتقاء مهارت با کمترین اتکاء به تسهیلات بانکی و دولتی است.
- در طرح تکاپو توسعه اشتغال متناسب با نیازها و ظرفیت ­های اشتغال در سطح ملی، استانی، محلی و منطقه ­ای مورد توجه قرار گرفته است.
- یکی از اقدامات انجام شده در طرح تکاپو انجام "مطالعات دینامیک اشتغال و اقتصاد استانی" برای شناسایی ظرفیت ­های اشتغال متناسب با بوم هر منطقه می­ باشد.
- براساس مطالعات دینامیک و اشتغال استانی، 147 رسته فعالیت شغلی مزیت ­دار در کشور شناسایی شده است که از میان آنها 22 رسته در اولویت قرار دارد.
- پیش بینی اشتغالزایی در طرح تکاپو 670 هزار نفر بوده که تاکنون بخش کمی از آن محقق شده است.
- پروژه «رستا» یکی از مهم­ترین پروژه های توسعه کسب و کار روستایی می باشد که در 128 روستای کشور به اجرا درآمده است.
- با اجرای طرح تکاپو در رسته شغلی صنعت پوشاک، زمینه همکاری 18 واحد تولید صنعتی پوشاک با برندهای خارجی برای ورود محصولات ایران به بازارهای منطقه ­ای و جهانی فراهم شده است.

به گزارش کارآفرین ناب به نقل از پژوهش خبری صدا و سیما: توسعه اشتغال و بهبود محیط کسب و کار از جمله مسائل مهم در سیاست های معطوف به رشد اقتصادی پایدار است که هر کشور با توجه به ظرفیت ها و توانمندی های خود در حوزه های مختلف، تلاش می کند با شناسایی، جهت دهی و سیاستگذاری مناسب، اهداف توسعه ای خود را در حوزه کسب و کار محقق سازد. در ایران نیز، بحث اشتغال یکی از موضوعات اساسی و مهمی است که همواره مورد توجه سیاست گذاران و تصمیم سازان کشور قرار گرفته و در همین راستا، به منظور توسعه اشتغال پایدار و کاهش بیکاری، طرح ها و برنامه های مختلفی تاکنون به اجرا درآمده است، اما موفقیت های لازم را در جهت توسعه کسب و کار و کاهش بیکاری در بر نداشته است و بیکاری و اشتغال ناقص همچنان یکی از معضلات اساسی امروز کشور است که علت اصلی آن نیز به اعتقاد بسیاری از کارشناسان عدم شناخت دقیق از مزیت ها و ظرفیت های اشتغالزایی کشور و هدایت برنامه ها به سوی آنها بوده است. از همین رو، معاونت کارآفرینی و توسعه اشتغال وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی، چند سال است که تلاش کرده در قالب طرح توسعه کسب و کار و اشتغال پایدار، به مداخله هوشمندانه و ارائه برنامه های هدفمند متناسب با نیاز بازار کار کشور براساس مزیت های منطقه ای و استانی اقدام نماید. هرچند که این طرح از اهداف پیش بینی شده خود تا حدودی عقب مانده است، اما توانسته با شناسایی دقیق مزیت ­های استانی و منطقه ای در رسته های فعالیت های شغلی منتخب، فرصت های صادراتی و شغلی را برای برخی واحدها و بنگاه های اقتصادی مزیت دار فراهم نماید. در این راستا، رضا تازیکی، مدیر طرح توسعه کسب و کار و اشتغال پایدار وزارت کار، در نشستی[1] با گروه اقتصاد پژوهش خبری، به ارائه اهداف و مزیت ها و برخی موفقیت های این طرح پرداخته است.

متن کامل این مطلب در اینجا قابل دریافت است.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید