خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 


نوبخت :

افزایش قیمت بنزین گرانی نمی‌آورد

سخنگوی دولت با تاکید بر اینکه گرانی ۴۳ درصدی قیمت بنزین تأثیری بر قیمت دیگر کالاها ندارد، گفت: درباره حذف سهمیه بندی بنزین تصمیم بین خوب و خوب تر نبود بلکه بین بد و بدتر، یکی را انتخاب کردیم.به گزارش  مهر، محمدباقر نوبخت در برنامه «تیتر امشب» شبکه خبر درباره ضرورت اصلاح حامل های انرژی گفت: بر اساس تجربه ای که سال گذشته درخصوص افزایش قیمت بنزین داشتیم و کنترل به موقع دولت قطعاً این افزایش قیمت هم تأثیری بر افزایش قیمت دیگر اقلام نخواهد گذاشت.

سخنگوی دولت با بیان اینکه بر اساس قانون هدفمندی یارانه ها مصوب سال ۸۹ ما  ملزم به اجرای این قانون بودیم، خاطرنشان کرد: بر اساس این قانون این افزایش قیمت و تأمین منابع نهایتاً بین یارانه بگیران تقسیم خواهد شد.نوبخت با اشاره به تک نرخی شدن بنزین گفت: این گرانی در جهت نزدیک شدن به قیمت جهانی و جلوگیری از قاچاق بی رویه بنزین و نهایتاً افزایش مصرف و تاثیراتش بر محیط زیست صورت گرفته است. براساس قانون بودجه سال ۹۴ دولت می بایست ۴۸ هزار میلیارد تومان از محل افزایش قیمت ها، منابع کسب می کرد و در جهت تامین هزینه های یارانه ها آنها را صرف می کرد.
وی تأکید کرد: در حال حاضر درآمدهای حاصله ما ۳۲ هزار میلیارد تومان است که بر اساس برآوردها ۱۰ هزار میلیارد تومان کمبود داریم که می بایست از منابع مختلف آنها تامین کنیم. به هیچ وجه موافق افزایش قیمت ها نبوده ایم و نیستیم و قصد تأمین این کسری منابع را با فشار به مردم نداریم.
 وی با بیان اینکه با تک نرخی شدن قیمت بنزین تنها سه هزار میلیارد تومان درآمد برای دولت تأمین می شود که این میزان در راستای یارانه ها میان مردم تقسیم خواهد شد، افزود: دو نرخی بودن بنزین در طی سال های گذشته فسادهایی بوجود آورده بود که باید جلوی آن گرفته می شد.
نوبخت با اشاره به قانون تصویب شده در مجلس اظهار داشت: با کم شدن هزینه ها، درآمدها هم به همان میزان هم تنظیم خواهد شد و باید در نظر داشته باشیم که از این طریق بتوانیم از مصرف بی رویه بنزین جلوگیری کنیم.  وی با اشاره به سیاست های مهار تورم توسط دولت گفت: شخص رئیس جمهور به هیچ وجه موافق افزایش قیمت نبوده و نیست و این تصمیم بر اساس نظرات کارشناسی گرفته شده است. پیش از این قرار بود قیمت بنزین بین ۱۲۰۰ تا ۱۵۰۰ تومان شود که رئیس جمهور با آن مخالفت کرد.وی گفت: مجموعه دولت افراد تازه کاری نیستند و با مطالعه مراکز اطلاعاتی و همچنین بررسی کارشناسان به این تصمیم رسیدیم و بر اساس شرایط باید تصمیمی می گرفتیم.  سخنگوی دولت در پاسخ به این پرسش که چرا در اواخر سال ۹۳ افزایش قیمت بنزین را در سال ۹۴ رد کرده بودید؟ گفت: زمانی که قانون تکلیف و اجبار کند ما هم باید همان را عمل کنیم و در آن زمان چنین تصمیمی نداشتیم اگر چه در پرداخت یارانه ها همیشه تحت فشار بودیم چرا که به همه مردم باید مبالغی پرداخت می کردیم. خوشبختانه با مدیریتی که در باره هزینه کردها داشتیم طی دو ماه اخیر ۳۰۰ میلیارد تومان به تولید پرداخت کردیم.  نوبخت در پاسخ به پرسشی درباره احتمال افزایش قیمت کالاهای اساسی نیز گفت: طبق بخشنامه معاون اول رئیس جمهور دولت بر قیمت ها کنترل و نظارت دارد و البته درخواست ها را نیز بررسی  و تلاش می کند بجای مجوز افزایش قیمت مابه التفاوت آنرا بپردازد تا قیمت هیچ کالایی افزایش پیدا نکند.  

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید