خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

مدیر امور شعب پارک فناوری پردیس می گوید: کارخانه‌ نوآوری آزادی با در اختیار داشتن فضای لازم و ظرفیت استقرار سه هزار نفر کارآفرین، بزرگ‌ترین مرکز استارت‌آپ‌ها در میان کشورهای منطقه محسوب می شود.

به گزارش کارآفرین ناب به نقل از پارک فناوری پردیس، مهدی عظیمیان در نشست هم‌اندیشی کارگزاران مرکز توسعه کسب و کار در سخنانی ضمن تشریح رویکرد و فعالیت‌های دو شعبه‌ پارک فناوری پردیس در ابتدا در خصوص عملکرد و ظرفیت شرکت‌های مستقر در پارک فناوری پردیس، اظهار داشت: بخش نخست شرکت‌های مستقر در پارک پردیس، شامل شرکت‌های اراضی است که از توان مالی و فنی مناسبی برخوردار بوده و از ابتدای تأسیس به‌مرور نسبت به تملک اراضی و آغاز فعالیت خود اقدام کرده اند.
وی ادامه داد: دسته‌ دوم شرکت‌های کوچکتری هستند که توان مالی تملک اراضی را نداشته و یا حجم فعالیت تجاری‌شان به میزانی نیست که نیاز به خرید زمین باشد و در ساختمان‌های استیجاری پارک مستقر هستند.
عظیمیان درباره دسته سوم شرکت‌های مستقر در پارک فناوری پردیس گفت: حدود 50 تا 60 شرکت نیز در مرکز رشد فناوری نخبگان پارک فناوری پردیس مستقر شده اند که از خدمات و حمایت‌های این مرکز بهره‌مند می‌شوند.
وی افزود: استقرار تیم‌ها و افرادی که صاحبان ایده به شمار می‌روند و اکنون فاقد شخصیت حقوقی و ساختار سازمانی هستند، همواره از دغدغه‌های مسئولان پارک فناوری پردیس بوده است.
عظیمیان با اشاره به اینکه فلسفه‌ تأسیس شعب پارک فناوری پردیس، استقرار تیم‌های صاحبان ایده در قالب استارت‌آپ‌ها و بهره‌مندی از مزایا و حمایت‌های ویژه ‌تری نسبت به شرکت‌های بزرگ در جهت توسعه کسب و کار و بازار است، گفت: در ابتدای امسال تصمیم بر آن شد تا در جهت حفظ ارتباط صاحبان ایده که غالباً دانشجو و تازه فارغ‌التحصیل شدگان هستند با دانشگاه و لزوم استقرارشان در نزدیکی مراکز دانشگاهی، نسبت به تعریف و تأمین فضای لازم در شهر تهران و همچنین تملک و یا اجاره‌ فضاهای بلا‌استفاده اقدام شده و با انتقال بخشی از مزایای قانونی و حمایتی به این اماکن، شعبی از پارک را تأسیس کنیم که عملاً منجر به تزریق روح پویایی و فعالیت به اماکنی می‌شود که بلا استفاده رها شده‌اند.
مدیر امور شعب پارک فناوری پردیس ضمن تشریح موقعیت مکانی کارخانه‌ نوآوری آزادی در کیلومتر یک جاده مخصوص کرج گفت: این کارخانه که متعلق به الکترودسازی آما بوده و حدود 60 سال قدمت دارد با همکاری پارک فناوری پردیس در نقش دولت و شرکت هم‌آوا؛ که حاصل تجمیع سه شتابدهنده و چند شرکت خصوصی با سهامداران مشترک است؛ در نقش بخش خصوصی با هدف گردهم‌آمدن استارت‌آپ‌ها تبدیل به شعبه‌ای از پارک فناوری پردیس شد.
وی درباره فعالیت‌های صورت‌گرفته در محل کارخانه‌ نوآوری آزادی گفت: تأمین محل استقرار و فعالیت تیم‌ها، تأمین امکانات مورد نیاز تیم‌های مستقر و تسری برخی از مزایا و معافیت‌های قانونی استقرار در پارک فناوری پردیس به کارخانه نوآوری آزادی در دستور کار قرار دارد.
عظیمیان افزود: امکاناتی که در این محل در نظر گرفته‌ایم شامل خدمات عمومی چون رستوران، کافه، باشگاه ورزشی و فضای استراحت و همچنین خدمات تخصصی مانند بهره‌مندی از فرصت‌های شبکه‌سازی، خدمات منتورها و مربیان و نیز ارتباط با سرمایه‌گذاران است که نقش مهمی در رشد استارت‌آپ‌ها و تزریق سرمایه در مرحله‌ رشد آنها را بر عهده دارند.
مدیر امور شعب پارک فناوری پردیس گفت: کارخانه شامل یک ساختمان اداری به مساحت 4500 متر و 10 سوله‌ حدوداً هزار ‌متری است که با احتساب مشاعات موجود، نزدیک به 18 هزار و 500 متر فضا در اختیار فعالان این زیست‌بوم قرار گرفته است.
وی افزود: عملیات بازسازی فضای داخلی سوله‌ها به شتابدهنده‌ها و مراکز نوآوری واگذار شده و هر یک متناسب با الزامات حرفه‌ای خود نسبت به آماده سازی فضای مورد نیاز، اقدام می‌کنند و امید آن می‌رود تا پایان اردیبهشت‌ماه آینده شاهد اتمام روند بازسازی تمام فضاهای کارخانه باشیم.
عظیمیان همچنین با اشاره به واگذاری مسؤولیت ساماندهی استارت‌آپ‌ها به بخش خصوصی گفت: هر یک از این سوله‌های ده‌گانه به یک شتابدهنده و یا مرکز نوآوری واگذار شده و این مراکز پذیرای حضور استارت‌آپ‌های هر حوزه در جهت سرمایه‌گذاری و حمایت از آنها در راستای رشد و موفقیت کسب و کارشان خواهند بود؛ همچنین تلاش بر این است که پس از رسیدن به مرحله‌ بلوغ، شاهد حضور و استقرار آنها در پارک فناوری پردیس نیز باشیم.
مدیر امور شعب پارک فناوری پردیس تصریح کرد: اکنون 20 درصد فضای این کارخانه با حضور 400 نفر نیروی انسانی به بهره‌برداری رسیده و با تکمیل فضاهای در نظر گرفته‌شده، امید به حضور دو تا سه هزار نفر کارآفرین و صاحبان ایده و همچنین اشتغال‌زایی در کارخانه‌ نوآوری آزادی داریم.
وی افزود: خدمات و حمایت‌هایی که توسط فعالان هر سوله؛ ضمن بهره‌مندی از فضای کار اشتراکی؛ به استارت‌آپ‌ها ارائه می‌شود شامل تأمین سرمایه‌ نقدی اولیه‌ای است که صاحبان ایده در اوان تأسیس نیاز دارند، آموزش‌های تخصصی و تجاری‌سازی و همچنین بهره‌مندی از خدمات مربیان و منتورها خواهد بود.
عظیمیان در ادامه‌ این نشست به تبیین حوزه‌ عملکرد هر یک از ساختمان‌ها و سوله‌های موجود در کارخانه‌ نوآوری آزادی پرداخت و گفت: ساختمان ورودی کارخانه در واقع ساختمان اداری به شمار رفته و مجموعه‌ هم‌آوا به همراه فرشتگان کسب و کار، سرمایه‌گذاران خطرپذیر، صندوق‌های سرمایه‌گذاری و تمام عواملی که سرمایه‌گذاری بر استارت‌آپ‌ها برایشان جذابیت دارد به همراه یک فضای کار اشتراکی به نام زاویه به مساحت حدود 1000 متر استقرار یافته‌اند.
وی با اشاره به استقرار طیف وسیعی از حوزه‌های فناوری در سوله‌های ده‌گانه در جهت هم‌افزایی میان‌رشته‌ای گفت: سوله‌ شماره یک کارخانه‌ نوآوری آزادی به شتابدهنده‌ کارا واگذار شده و اولین شتابدهنده کارخانه به شمار می‌رود که فعالیت خود را با محوریت سلامت الکترونیک و حضور 19 تیم استارت‌آپی آغاز کرده است.
وی با اشاره به استقرار شتابدهنده «وی‌کست» در سوله‌ دوم و فعالیت این شتابدهنده در حوزه‌ تأمین محتوا، اظهار داشت: حدود 95 درصد فضای لازم این شتابدهنده بازسازی و شاهد تأسیس دو استودیوی تصویری در این سوله هستیم که به اذعان همگان بزرگ‌ترین استودیوهای ثابت داخل کشور به شمار می‌روند. استودیوهای صوتی نیز در این سوله در نظر گرفته شده و به این ‌ترتیب فضای مناسب فیلمبرداری و صدابراداری جهت استارتاپ‌هایی که در حوزه‌ تأمین محتوا فعالیت می‌کنند، توسط شتابدهنده‌ ویکست فراهم شده ‌است.
مدیر امور شعب پارک فناوری پردیس اظهار داشت: سوله‌ سوم کارخانه‌ نوآوری آزادی به شبکه نوآفرینی پلنت، وابسته به بیمه‌ سامان در جهت حمایت از استارتاپ‌های حوزه‌ فینتک و اینشورتک واگذار و از نیمه‌ دوم فروردین ماه سال آینده، آماده‌ پذیرش و استقرار صاحبان ایده‌ این حوزه خواهد بود.
وی گفت: در سوله‌ شماره 4 یک مرکز نوآوری به نام دیجی کالا نکست که توسط مجموعه‌ دیجی‌کالا ایجاد و در راستای حمایت از استارت‌آپ‌های حوزه‌ هوش‌مصنوعی و بیگ دیتا، ضمن گسترش فعالیت‌های نوآورانه دیجی کالا، فعالیت خواهد کرد.
عظیمیان با اشاره به سرمایه‌گذاری بیش از 50 میلیاردی در سوله‌های 5 و 6 توسط هنام فارمد افزود: این دو سوله در راستای توسعه‌ نوآوری‌های دارویی و تجهیزات‌پزشکی با تأمین 5 اتاق تمیز (کلین‌روم) بازسازی شده و امیدواریم از خرداد‌ماه آینده شاهد حضور استارت‌آپ‌های این حوزه با تمرکز بر داروهای آهسته ‌رهش باشیم.
وی اظهار کرد: سوله‌های 7 و 8 کارخانه‌ نوآوری آزادی در اختیار مجموعه دیبا با نام کارگاه نوآوری هفت و هشت؛ طراح و سازنده‌ پل طبیعت تهران؛ قرار گرفته و این مجموعه در راستای حمایت از استارت‌آپ‌های حوزه معماری و شهرسازی فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.
مدیر امور شعب پارک فناوری پردیس با بیان اینکه دو سوله‌ پایانی کارخانه در اختیار مرکز نوآوری علی‌بابا قرار گرفته ‌است، افزود: ظرفیت این دو سوله نزدیک به 450 نفر بوده و آمادگی حمایت از استارت‌آپ‌های حوزه‌ گردشگری را ضمن تقویت نوآوری‌های درون‌زای مجموعه‌ علی‌بابا دارد.
عظیمیان گفت: مذاکرات و تعاملاتی با سازمان بورس و فرابورس جهت راه‌اندازی تالار بورس در کارخانه‌ نوآوری آزادی صورت پذیرفته و امید آن می‌رود شاهد فراهم‌شدن زمینه‌ جذب سرمایه و عرضه‌ کالا و خدمات استارتاپها در این تالار باشیم.
وی در ادامه با اشاره به راه‌اندازی شعبه‌ دوم پارک فناوری پردیس با نام کارخانه‌ نوآوری «های‌وی» گفت: این فضا که در تقاطع بزرگراه امام‌علی (ع) و بزرگراه شهید بابایی واقع شده ‌است، توسط معاونت علمی ریاست جمهوری تأمین و با همراهی پارک فناوری پردیس در نقش دولت و همچنین باشگاه کارآفرینی تیوان در نقش بخش خصوصی، با همان رویکرد کارخانه‌ نوآوری آزادی، به عنوان دومین شعبه پارک فناوری پردیس در جهت حمایت از استارت‌آپ‌ها راه‌اندازی شد.
عظیمیان با اشاره به استقرار 11 تیم با جمعیت تقریبی 40 نفر در های‌وی، افزود: فضای این کارخانه که به سبب موقعیت مکانی‌اش های‌وی نامیده شده ‌است، حدود 5 هزار متر با ظرفیت 500 تا 600 نیروی انسانی بوده و با آغاز عملیات بازسازی به‌مانند کارخانه‌ نوآوری آزادی، شاهد راه‌اندازی و استقرار صاحبان ایده، سرمایه‌گذاران و سرمایه‌گذاران خطرپذیر، تا اواخر اردیبهشت‌ماه آینده خواهیم بود.
وی یادآور شد: الان استیشن‌اف فرانسه را می‌توان به‌عنوان نمونه موفق جهانی کارخانه‌های نوآوری نام برد که با حضور استارت‌آپ‌های بین‌المللی و حمایت‌های کلان دولت فرانسه در ایستگاه متروکه قطار راه‌اندازی شده است.
عظیمیان در ادامه با اشاره به نمونه‌های دیگر کارخانه نوآوری در شهرهای برلین و لیسبون گفت: کارخانه‌های نوآوری در ایران نیز همگام با تحولات جهانی راه‌اندازی می شود و امید آن می‌رود که موجبات توسعه‌ نوآوری باز، اشتغال تخصصی و پایدار، تشویق کارآفرینی در علم و فناوری و همچنین افزایش سرمایه‌گذاری در نوآوری را فراهم آوریم.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید