خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌شرقی، گفت: با وجود شوکی که در سال جاری بر اقتصاد کشور وارد شد شاخص‌های اقتصادی استان مثبت است.

به گزارش کارآفرین ناب به نقل از خبرگزاری فارس، علی جهانگیری در جلسه شورای اداری استان آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: سرمایه‌گذاری که پر ریسک ترین اقدام اقتصادی است، در آذربایجان شرقی در سال جاری افزایش‌یافته است. 28.7 میلیون دلار سرمایه خارجی جذب کردیم، 1000 مورد با 6000 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری جدید مجوز صادر شد و جواز بهره‌برداری هم برای 310 مورد با 1740 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری صادرشده است.


رتبه 14 آذربایجان شرقی در فضای کسب و کار
وی با اشاره به آخرین رتبه استان در بهبود فضای کسب‌وکار گفت: رتبه استان آذربایجان شرقی در پاییز 97 برابر با 14 است که در مقایسه با رتبه‌ استان در پاییز 96 (رتبه 23) 9 پله ارتقاء داشته است.

جهانگیری گفت: به دلیل رقابت شدید بین استان‌ها تغییرات جزئی در شاخص، باعث تغییر چند پله در رتبه استان‌ها می‌شود به‌طوری‌که در تابستان 97 شاخص استان 6.3 (رتبه 1) و در پاییز 97 شاخص استان 6.37 (رتبه 14) است.

معاون اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی امنیت را مهم‌ترین شاخص سرمایه‌گذاری دانست و اضافه کرد: امنیت ایران در خاورمیانه وضعیت عالی دارد و آذربایجان شرقی هم در ایران رتبه اول را دارد.

وی با اشاره به اینکه سال 98 سال اقتصادی سختی خواهد بود ولی معتقدم سال 98 سختی های سال 97 را نخواهد داشت افزود: همه ادارات باید از همه امکانات و نیروی انسانی درراه تقویت اقتصادی استان تلاش کنیم تا مشکلی در استان پیش نیاید.

معاون اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی خواستار تلاش بیشتر و رفع موانع برای ایجاد اشتغال شد و گفت: معتقدم در حوزه اشتغال، حتی یک نفر هم یک روز زودتر به شغل مناسب برسد، بسیاری از آسیب‌های اجتماعی کاهش می‌یابد.

جهانگیری بابیان اینکه همچنان مردم و کارآفرینان به ثبات اقتصادی کشور امیدوارند و این از میزان صدور مجوزها و پروانه‌ها مشخص است، ابراز داشت: 960 میلیارد تومان تسهیلات تکلیفی در قالب طرح‌ها به استان جذب کردیم و 19 هزار میلیارد هم بانک‌ها به اقتصاد استان تسهیلات تزریق کردند.

وی با اشاره به مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، اظهار داشت: 592 مصوبه در 65 جلسه داشتیم که نیمی از مصوبات اجرایی شده و بقیه در دست پیگیری است.


صادرات 2.4 میلیارد دلاری از آذربایجان شرقی
جهانگیری صادرات غیرنفتی استان را مورد اشاره قرارداد و گفت: سال گذشته 2.4 میلیارد دلار داشتیم که 400 میلیون دلار مس بود، که در 10 ماهه سال گذشته 1.7 میلیون دلار صادرات داشتیم  و امسال 1.8 میلیارد دلار صادرات غیرنفتی به ثبت رسیده است درحالی‌که صادرات مس به جهت خام فروشی متوقف‌شده و برای تبدیل به ارزش‌افزوده به کرمان ارسال‌شده و ازآنجا صادر می‌شود اما درمجموع در 10 ماهه  امسال علی‌رغم حذف صادرات مس، 6.8 درصد افزایش ارزش صادرات داشتیم و شاخص‌های کلان استان مثبت و روبه‌جلو است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی،از ارتقای شاخص‌های کشاورزی در سطح استان خبر داد و افزود:  در بخش کشاورزی شاهد توسعه شبکه‌های آبیاری از 36 هزار هکتار به 56 هزار هکتار در سال 97 هستیم و در این راستا ضریب مکانیزاسیون در بخش کشاورزی با جذب 220 درصدی خط اعتباری مکانیزاسیون  افزایش قابل‌توجهی داشته است و در این رابطه ما مقام اولی را در کشور داریم.

جهانگیری با اشاره به تمرکز ویژه‌بر موضوع گندم به‌عنوان محصول استراتژیک در استان گفت:  در این مدت پیگیری و هماهنگی‌های لازم به‌منظور اجرای بهینه طرح خرید تضمینی گندم صورت گرفته است  و شاهد خرید  598 هزار تن گندم با پرداخت حدود 8 هزار میلیارد ریال  توسط سازمان‌های مربوطه هستیم .

وی ترویج دانش روز دنیا در بحث‌های کشاورزی و حرکت در مسیر دانش‌بنیان را ضرورتی انکارناپذیر در تولید محصولات کشاورزی دانست و گفت: افزایش سطح گلخانه‌ای از 59 هکتار تا پایان سال 96 به 161 هکتار یکی از مهم‌ترین اقداماتی است که در این راستا در استان شاهد هستیم.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید