خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

مدیر اجرایی رویداد ملی کارآفرینی اجتماعی از برگزاری نخستین رویداد ملی کارافرینی اجتماعی در روزهای ۲۱ تا ۲۳ فروردین ماه خبر داد.

به گزارش کارآفرین ناب، علیرضا جاویدعربشاهی مدیرمرکز رشد فناوری‌های فرهنگی پارک علم و فناوری خراسان و مدیر اجرایی رویداد ملی کارآفرینی اجتماعی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، از برگزاری نخستین رویداد ملی کارآفرینی اجتماعی در هفته آخر فروردین ماه خبر داد و گفت: این رویداد با هدف کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی و در چارچوب سیاست‌ها و خط مشی‌های مصوب شورای اجتماعی کشور در قالب تفاهم نامه بین وزارت کشور و وزارت علوم با هدف استفاده از پتانسیل‌های کارآفرینی اجتماعی در دانشگاه‌ها برای شناسایی افراد مستعد و خلاق به منظور کمک به کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی و ایجاد روش‌های نوآورانه به منظور پیشگیری از آسیب های اجتماعی برگزار می‌شود.

وی افزود: این رویداد در روزهای 21 تا 23 فروردین ماه 1398  به میزبانی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار می‌شود.

جاویدعربشاهی با تشریح تعریف صحیح کارآفرینی، گفت: به هر فعالیت اقتصادی یا اجتماعی موفق و اثربخش که از طریق یک تلاش متعهدانه خطرپذیر منجر به خلق ارزش جدید (مادی یا معنوی) می‌شود کارآفرینی  Entrepreneurshipمی گوییم. واژه کارآفرینی از کلمه فرانسوی " Entrepreneurs " به معنای متعهد شدن نشات گرفته‌ است که متاسفانه چون در ایران به عنوان کارآفرینی ترجمه شده است شاهد آن هستیم که به غلط از آن تعبیر اشتغال زایی می‌شود و صرفا صاحب هر کارگاه یا کارخانه ای را که ایجاد شغل کرده است را کارآفرین می‌نامیم بدون آنکه در آن کارخانه ارزش جدیدی خلق شده باشد.

وی افزود: یکی از بحث‌های مهم فرهنگ سازی درباره استفاده درست از مفهوم کارآفرینی است که شاید واژه مناسب‌تری مانند ارزش آفرینی را بتوان جایگزین آن کرد.

مدیراجرایی رویداد ملی کارآفرینی اجتماعی با ذکر تعریف کارآفرینی اجتماعی گفت: حوزه کارآفرینی اجتماعی نیز به دلیل اینکه کمتر از سه دهه به صورت آکادمیک وارد ادبیات کارآفرینی شده است نیز با چالش درک درست مفاهیم مواجه است، لذا تعاریف متعددی برای کارآفرینی اجتماعی مطرح شده است و کارآفرینی اجتماعی همچون کارآفرینی، که بیش از سه قرن از معرفی آن در محافل علمی می گذرد، تعریفی واحد و مشخص ندارد.

وی افزود: البته آنچه به عنوان اشتراک در همه این تعاریف وجود دارد، این است که کارآفرینی اجتماعی مأموریتی اجتماعی و فراتر از کسب سود و منافع شخصی دارد. لذا شناسایی مشکلات و مسائل اجتماعی و ایجاد راهکارهایی خلاقانه به منظور برطرف کردن آن ها یکی از مهمترین رسالت های یک کارآفرین اجتماعی است.

جاویدعربشاهی ادامه داد: در  رویداد ملی کارافرینی اجتماعی شرکت کنندگان علاقمند به حوزه کارآفرینی اجتماعی گرد هم می‌آیند تا طی ۵۴ ساعت ایده هایشان را مطرح کنند، گروه تشکیل بدهند و هر گروه ایده‌ای را اجرا کند. در این برنامه شرکت کنندگان همگی در یک فضای مشترک قرار می‌گیرند و با کمک مربیان خبره که از میان کارآفرینان موفق اجتماعی انتخاب می‌شوند ایده‌ها را به  کسب و کار تبدیل می‌کنند.

وی اضافه کرد: در پایان برنامه تیم‌ها پروژه‌های خود را به هیئتی از داوران که از میان جامعه سرمایه‌گذار و اساتید دانشگاهی و کارآفرینان اجتماعی هستند، ارائه می‌کنند.

مدیراجرایی رویداد ملی کارآفرینی اجتماعی اظهار داشت: جامعه اصلی مخاطبان این رویداد، استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، سمنان، گیلان، مازندران، گلستان، سیستان و بلوچستان، قزوین، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل و زنجان هستند.

به گفته وی، این رویداد در 5 محور موضوعی کنترل و کاهش طلاق، اعتیاد، آسیب های روانشناختی (خشونت و نزاع، افسردگی، ...)، تکدی گری وحاشیه نشینی، کودکان کار و مفاسد اخلاقی، اجتماعی و اقتصادی و یک بخش ویژه اقدام به پذیرش ایده‌ها می‌کند.

به گفته وی، دانشجویان، دانش آموختگان، دانش آموزان و همه  علاقه مندان به شرکت در این رویداد برای ثبت نام اولیه می‌توانند به وب سایت رویداد به نشانی https://evand.com/fumevent مراجعه کنند.

جاویدعربشاهی گفت: امکان ثبت ایده به صورت گروهی یا فردی وجود دارد، افرادی که ایده خود را به صورت انفرادی ثبت می‌کنند فرصت تشکیل تیم برای شرکت در رویداد را در روز ابتدایی دارند، کمیته داوران در چند مرحله به بررسی تیم و ایده‌ها پرداخته و در نهایت تیم‌های برتر را برای شرکت در رویداد نهایی اعلام می‌کند. تیم‌های برگزیده طی سه روز در یک مارتن چالشی در دانشگاه فردوسی مشهد با هم به رقابت می پردازند.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید