خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

مدیر عامل صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران گفت: به ایثارگرانی که کسب و کار آن‌ ها بر اثر سیل اخیر آسیب دیده یا به طور کلی از بین رفته است، وام اشتغال زایی برای احیای مشاغل پرداخت خواهد شد.

به گزارش کارآفرین ناب به نقل از خبرگزاری مهر، رضا ریاحی مدیر عامل صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران در خصوص برنامه‌های پیش بینی شده برای احیای مشاغل ایثارگران آسیب دیده در سیل گفت: در حال حاضر اولین اولویت بنیاد شهید نسبت به ایثارگران و خانواده‌های شهدای سیل زده اسکان اضطراری آن‌ها است.

ریاحی افزود: متأسفانه بخشی از مشاغل و کسب و کارهای ایثارگران و جانبازان بر اثر سیل اخیر آسیب دیده یا به کلی از بین رفته است اما بنیاد شهید آمادگی لازم برای احیا مشاغل را دارد و در کنار مردم خواهد بود.

وی با اشاره بر تخصیص وام به ایثارگران آسیب دیده عنوان کرد: با توجه به خسارت وارد شده به مشاغل ایثارگران و افراد وابسته به بنیاد شهید، وام اشتغال و کارآفرینی به افرادی که تاکنون وام دریافت نکرده اند پرداخت خواهد شد. به علاوه افرادی که پیش تر وام اشتغال‌زایی دریافت کرده بودند نیز در صورتی که با بررسی مشخص شود آسیب کلی دیده اند، مجدداً می‌توانند با مراجعه به بنیاد شهید، وام کارآفرینی دریافت کنند.

مدیر عامل صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران با بیان اینکه بنیاد شهید در هر زمان آمادگی لازم برای پرداخت وام‌ها را دارد، اظهار داشت: در حال حاضر هموطنان سیل زده درگیر مسئله اسکان هستند و تاکنون فردی برای دریافت وام کارآفرینی و احیای کسب و کار درخواست نداده است اما پس از بهبود شرایط هر زمان که ایثارگران به بنیاد شهید مراجعه کنند، فوراً به آن‌ها وام پرداخت خواهد شد.

ریاحی در خصوص وام‌های روستایی نیز تصریح کرد: وام‌های روستایی نیز به کسانی که پیش تر ثبت نام کرده بودند و آسیب دیدگانی که از این پس به بنیاد مراجعه کنند، پرداخت خواهد شد تا این عزیزان نیز قادر به تجدید مشاغل خود شوند.

وی بیان کرد: با وزارت تعاون نیز همکاری‌های لازم برای تسریع در پرداخت وام‌ها در مناطق سیل زده به ویژه وام‌های روستایی انجام شده و همانند سال گذشته و طبق ماده ۸۹ برنامه ششم توسعه، بانک‌های دولتی موظف به پرداخت وام‌های کارآفرینی به ایثارگران خواهند بود.

مدیر عامل صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران در خصوص مبلغ وام‌های کار آفرینی و اشتغال‌زایی نیز توضیح داد: ایثارگران می‌توانند تا سقف ۱۵ میلیارد برای اشتغال‌زایی از بنیاد شهید وام دریافت کنند. البته این سقف به شرطی است که پروژه آن‌ها ملی باشد و دریافت کننده وام ضمن ایجاد اشتغال، تعدادی از ایثارگران، جانبازان یا خانواده‌ای شهدا را نیز استخدام کند.

ریاحی ادامه داد: بخشی از این وام‌ها از سوی صندوق توسعه ملی و بانک توسعه پرداخت می‌شود و سقف ۱۵ میلیارد حتی برای وام‌های روستایی نیز وجود دارد. در واقع بر اساس به‌کارگیری هر فرد ۵۰ میلیون سود ۶ درصدی وام پرداخت می‌شود.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید