خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

معاون علمی آستان قدس رضوی گفت: کارآفرینی اجتماعی و ایجاد ارزش هایی در مقابل بی هویتی و ناهنجاری های اجتماعی به گونه ای امر به معروف و نهی از منکر محسوب می شود.

 

به گزارش کارآفرین ناب، محمد مهدی نژاد در نخستین رویداد ملی کارآفرینی اجتماعی با رویکرد کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی در مشهد افزود: طرح ها باید به گونه ای باشد که گره از دردهای جامعه باز کند و با مشکلات اجتماعی مقابله نماید.
وی اظهار داشت: نهادهایی مانند آستان قدس رضوی سعی دارند ایمان را در عمق جان مردم نفوذ دهند و یکی از ابزارهای آن کارآفرینی اجتماعی است تا سبک زندگی اسلامی را در میان جامعه جاری سازد.
وی ظرفیت آستان قدس رضوی را بسیار زیاد دانست و گفت: توانایی بکارگیری این سرمایه عظیم در این آستان مقدس وجود دارد.
مهدی نژاد افزود: رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم خطاب به جوانان، نیروی انسانی را بزرگترین سرمایه کشور دانستند.
وی اظهار داشت: برای تربیت یک دانشجوی دوره دکترا بطور متوسط گردش مالی بین پانزده تا بیست میلیون تومان صورت می گیرد ولی بعد از دفاع وی و دانش آموخته شدن به دلایل مختلف از جمله عدم پیوند با نیاز جامعه استفاده مطلوب از وی و این سرمایه انجام نمی شود.
وی گفت: باید برنامه ای وجود داشته باشد که با هر رساله دکترا نیازی از جامعه بر طرف شود که بخشی از آن در قالب این رخداد به نتیجه خواهد رسید.

 سرمایه اجتماعی در ایران کمرنگ شده است
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: مولفه های سرمایه اجتماعی در ایران کمرنگ شده و به همین علت بین مردم و دولت فاصله افتاده است.
سعید صالح افزود: سرمایه اجتماعی همانند سیمان در بتن برای پیوند دادن قسمتهای مختلف اجتماع به کار می‌ رود و وقتی سرمایه اجتماعی وجود نداشته باشد انگار هیچ چیزی وجود ندارد.
وی اظهار داشت: این رویداد (استارت آپ) یکی از معدود رخدادهای نوپاست که با حمایت دولت برای کنترل آسیب های اجتماعی انجام می شود.
وی گفت: اعتبار مرحله دوم برپایی رویداد کارآفرینی اجتماعی تخصیص یافته و به ‌زودی مرحله بعدی آن در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار خواهد شد.

 کارآفرین نمونه کشور افراد دارای سوء پیشینه را استخدام می کند
کارآفرین نمونه کشور نیز در این مراسم گفت: من یک کارآفرین اجتماعی با 16 سال سابقه کار هستم و با افرادی کار می ‌کنم که به جز خدا کسی را ندارند زیرا یکی از شرایط ورود به کارخانه من دارا بودن سوء پیشینه است و در حال حاضر افرادی را که قتل غیرعمد در پرونده آنها ثبت شده است در اولویت استخدام قرار داده ام.
علیرضا نبی با بیان اینکه کارآفرینی اجتماعی حرکت در مسیر خداست افزود: در کارآفرینی اجتماعی با مردم شریک می شویم و سود فعالیت ما به جامعه باز می گردد.
وی به سیل منطقه آق قلا اشاره کرد و اظهار داشت: با اینکه زندگی مردم آن منطقه ازبین رفته است ولی حالشان خوب است زیرا به من گفتند فکر نمی کردیم مردم از ما ترکمنها حمایت کنند و ما را دوست داشته باشند.
وی گفت: ایران تمدن بیش از پنج هزار ساله و فرهنگ غنی دارد که باعث شد مردم تصاویر بی نظیری را در حمایت از مردم سیلزده ایجاد کنند.
این کارآفرین نمونه افزود: انبارهای هلال احمر از آذوقه مورد نیاز سه ماه مردم پر شده است که این امر لطف و مهربانی مردم ایران را نشان می دهد.
وی اظهار داشت: دشمنان از هر اتفاقی برای ایجاد تفرقه بین مردم و مسئولین استفاده می کنند اما بهترین مردم دنیا در ایران حضور دارند.
مدیر فرهنگی و فعالیت ‌های داوطلبانه دانشگاه فردوسی مشهد نیز گفت: از 13 استان شرق و شمال کشور در این رویداد ثبت نام کرده اند ولی به دلیل سیل اخیر برخی ثبت نام کنندگان نتوانستند در مراسم افتتاح این رویداد حضور داشته باشند.
مهدی کرمانی افزود: در این رویداد شرکت کنندگان سعی می کنند در قالب تیم سازی طرح های خود را با حمایت مربیان کامل کنند و سپس در معرض داوری قرار دهند.
نخستین رویداد ملی کارآفرینی اجتماعی در مشهد روزهای 21 تا 23 فروردین ماه به میزبانی دانشگاه فردوسی برگزار خواهد شد.
در مجموع 100 ایده به دبیرخانه این رویداد ملی ارسال شده که 15 ایده به مرحله نهایی راه یافته است.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید