خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

جشنواره داخلی حرکت دانشگاه شهید بهشتی توسط معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه شهید بهشتی و با مشارکت انجمن‌های علمی دانشجویی دانشکده‌ها، پژوهشکده‌ها و مراکز علمی دانشگاه برگزار شد.


به گزارش کارآفرین ناب به نقل از ایسنا، در آئین اختتامیه جشنواره حرکت داخلی ویژه انجمن‌های علمی دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی با زمینه گردهمایی و هم افزایی علمی، تکثیر ایده‌های خلاق و نوآور، شکوفایی استعدادهای علمی و ایجاد انگیزه و نشاط در بین انجمن‌های علمی دانشجویی پس از برگزاری بخش نمایشگاهی به مدت سه روز، از برگزیدگان بخش‌های رقابتی و نمایشگاهی تقدیر شد.

در این مراسم، دکتر اصغر واعظی معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه شهید بهشتی در خصوص جشنواره دانشجویی حرکت گفت: با توجه به مشکلات اقتصادی و اشتغال جوانان و دانشجویان، معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه شهید بهشتی تصمیم گرفت که این جشنواره را برای اولین بار به عنوان جشنواره حرکت و کارآفرینی نامگذاری کند.

وی درباره حرکت و کارآفرینی انجمن‌های علمی دانشجویی اظهار کرد: انجمن‌های علمی دانشجویی فضایی را در دانشگاه ایجاد کرده که شبیه اکوسیستمی برای تولید ایده، نوآوری‌های علمی، خلاقیت با رویکرد علمی و توسعه کسب و کارهای دانش بنیان و نیاز محور در دانشگاه باشد. در جشنواره حرکت و کارآفرینی انتقال تجربه‌های موفق علمی و اجتماعی در بین دانشجویان و صاحبان صنعت رخ می‌دهد.

وی تصریح کرد: سال ۹۸ شروع همکارهای مشترک مابین دو معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه شهید بهشتی و معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی مباحث بین رشته‌ای انجمن‌های علمی دانشجویی است.

در ادامه دکتر مهدی کدخدازاده معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی درباره جشنواره گفت: سال ۹۸ اولین سال همکاری مشترک بین دو دانشگاه بزرگ شهید بهشتی در خصوص فعالیت‌های انجمن‌های علمی دانشجویی می‌باشد.

وی اظهار کرد: توجه به انجمن‌های علمی دانشجویان تحقق منویات رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب است. شعار دانشگاه بزرگ شهید بهشتی زندگی یعنی امید و حرکت می‌باشد که حرکتی برای آغاز نواندیشیدن، تعامل‌های علمی و تقویت بنیاد همکارهای بین رشته‌ای است.

دکتر محمد رضا برومند مدیر فرهنگی و اجتماعی در خصوص جشنواره حرکت و کارآفرینی نیز گفت: جشنواره حرکت و کارآفرینی، فضایی برای پیوند بین مجموعه ایده‌های نوآور علمی، خلاقیت‌های نوین و ابتکارات علمی دانشجویان با بدنه علمی دانشگاه است.

وی همچنین اظهار کرد: فعالیت‌های خلاقانه دانشجویان، ترویج فرهنگ ایده پردازی علمی، ایجاد شور و نشاط، طراوت علمی و پژوهشی در میان دانشجویان و افزایش خودباوری علمی در بستر انجمن‌های علمی دانشجویی از جمله زمینه‌های جشنواره حرکت و کارآفرینی است.

سجاد محمدیان هاور دبیر جشنواره حرکت و کارآفرینی گفت: انجمن‌های علمی دانشجویی تنها تشکل دانشجویی در کشورها هستند که به دنبال ترویج علم از طریق گفتگوهای علمی تخصصی، همکاری‌های علمی، رویدادهای علمی می‌باشند.

و ی افزود: جشنواره حرکت و کارآفرینی نمودی برای تعامل بین رشته‌های علمی از طریق انجمن‌های علمی دانشجویی، ارائه فعالیت‌های علمی دانشجویی و مباحثه علمی بین دانشجویان است.

اهداف جشنواره حرکت داخلی شناسایی و استعدادیابی انجمن‌های علمی دانشجویی موفق و تقدیر از فعالان عرصه علمی، انعکاس فعالیت‌های الگو و موفق در بین دانشجویان، ایجاد تحرک توأم با جهت دهی فعالیت‌های انجمن‌های علمی دانشجویی دانشگاه، گردهمایی و هم افزایی انجمن‌های علمی از طریق انتقال تجارب موفق و سازنده، ایجاد بسترهای مناسب برای آشنایی با کسب و کارها با ظرفیت‌ها و توانمندی‌های انجمن‌های علمی دانشجویی است.

شایان ذکر است در دهمین جشنواره حرکت و کارآفرینی دانشگاه شهید بهشتی ۴۳ فعالیت و اثر برای بخش‌های مورد رقابت انجمن‌ها به دبیرخانه جشنواره ارسال شد. در بخش مسابقه‌های علمی هیئت داوران انجمن‌های علمی دانشجویی مهندسی کامپیوتر، ریاضی و عمران را شایسته تقدیر معرفی کردند. در همین راستا کتاب انجمن علمی دانشجویی جغرافیا به عنوان کتاب برگزیده و کتاب انجمن علمی دانشجویی شیمی و نفت به عنوان کتاب شایسته تقدیر انتخاب گردید.

در بخش کارآفرینی هیئت داوران گروه دانشجویی فناوری اطلاعات مکانی را برگزیده؛ و در بخش طرح خلاقانه اثر انجمن علمی دانشجویی فناوری معماری برگزیده و در بخش انجمن علمی برتر انجمن‌های علمی دانشجویی جغرافیا، زیست شناسی، مهندسی کامیپوتر و معماری به عنوان انجمن‌های علمی برگزیده و انجمن‌های اقتصاد، تاریخ، آمار، زیست فناوری، گیاهان دارویی و مکانیک شایسته تقدیر شدند. همچنین در پایان این مراسم از غرفه‌های برگزیده نمایشگاهی جشنواره حرکت و کارآفرینی و اساتید مشاور برگزیده نیز تقدیر شد.

برگزیدگان این جشنواره ضمن دریافت لوح تقدیر و تندیس جشنواره حرکت و کارآفرینی، جایزه نقدی معاونت فرهنگی و اجتماعی را دریافت کردند. در دانشگاه شهید بهشتی ۷۰ انجمن علمی دانشجویی زیر نظر اداره انجمن‌های علمی دانشجویی مدیریت فرهنگی و اجتماعی فعالیت می‌کنند.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید