خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

رئیس سازمان جوانان هلال احمر گفت: باتوجه به موفقیت گروه های دانش آموزی در نخستین رویداد ملی ایده پردازی و کار آفرینی، از این پس از این گروه ها حمایت ویژه خواهد شد.


به گزارش کارآفرین ناب، شهاب الدین صابونچی، در گفتگو با خبرگزاری مهر، با اشاره بر حضور موفق گروه‌های دانش آموزی در نخستین رویداد ملی ایده پردازی و کار آفرینی در حوزه امداد و نجات و خدمات داوطلبانه گفت: ما از مدتی پیش آموزش مفاهیم کار آفرینی و کسب و کارهای نو را آغاز و اولویت را بر کانون‌های دانشجویی و جوانان قرار دادیم اما این بازه را محدود نکردیم و حسب علاقه ابراز شده از سوی دانش آموزان، فرصت حضور آن‌ها را در رویداد ملی ایده پردازی فراهم کردیم.

وی با بیان اینکه قطعاً استعدادهای مربوط به کارآفرینی و ایده پردازی در دانش آموزان کم نیست به خصوص که در بعضی حوزه‌ها این قشر بسیار علاقه مند تر پای کار می‌آیند، اظهار داشت: با توجه به حضور موفق گروه‌های دانش آموزی در این رویداد و طرح ایده‌های نو، در تلاشیم تا حضور این قشر را در این فضا پر رنگ تر کنیم. هرچند که فراخوان ما برای حضور در این رویداد به صورت عام بود اما یک خط ویژه برای حضور کارهای نوین دانش آموزی نیز ایجاد شد.

وی افزود: این امر باورمندی را در میان مدیران جوان شکل می‌دهد و حاکی از آن است سرمایه گذاری در این حوزه نباید تنها محدود به یک گروه خاص باشد. چراکه دانش آموزان نیز توان حضور در عرصه استارت‌آپ ها را دارند و از این پس بیش‌تر دیده خواهند شد.

رئیس سازمان جوانان هلال احمر ارتقا ارتباط خود با دانش آموزان و بهره‌مندی از ایده‌های آن‌ها را برنامه پیش روی این سازمان خواند و عنوان کرد: طی رویداد ملی ایده پردازی، ۱۰ اثر برتر برگزیده هیئت داوران حمایت خواهند شد و در درون یک شتاب دهنده کارآفرینی قرار خواهند گرفت تا ایده آنها به محصول نهایی تبدیل شود. چراکه این محصولات مناسب هلال احمر و مأموریت‌های ما است. از این پس این راه شروع شده و تلاش خواهیم کرد تا در طول سال و به صورت مرتب با کارآفرینان و صاحبان ایده‌های نو ارتباط داشته باشیم تا از ایده‌های نو در حوزه‌های مختلف ازجمله امداد و نجات و خدمات داوطلبانه بهره‌مند شویم.

صابونچی در خصوص نحوه حمایت از تیم‌های ایده پرداز و دارای طرح‌های نوین، ابراز داشت: در طول رویداد ملی ایده پردازی، سه اثر برتر جایزه نقدی دریافت کردند و ۱۰ اثر برتر نیز در درون شتاب دهنده‌های کارآفرینی قرار خواهند گرفت تا با حمایت مالی، منجر به پیشبرد ایده‌هایشان شویم. چراکه بسیاری از این ایده‌های نوین قابلیت اجرا دارند اما برای عملی شدن و تبدیل به محصول نهایی نیاز به سرمایه دارند. به علاوه سایر ایده‌ها که نزدیک به ۲۰۰ مورد است را رها نخواهیم کرد زیرا ممکن است این ایده‌ها در دوره‌های بعدی به صورت تکامل یافته تر ارائه شوند.

وی درباره حمایت‌های مشاوره‌ای از تیم‌های ایده پرداز تصریح کرد: مشاوره آموزش و توانمند سازی جوانان برای ایده پردازی و کار آفرینی از دو سال پیش آغاز شد و از این پس به صورت حرفه‌ای تر برای این ۱۰ تیم برتر انجام خواهد شد. برای سایرین نیز یک دفتر در جمعیت هلال احمر در حال شکل‌گیری است که این ارتباط مستمر با ایده‌های نوین ایجاد شود.

صابونچی ادامه داد: طبیعتاً یکی از رویکردهای این دفتر، معرفی نیازهای واحدهای مختلف جمعیت هلال احمر به افراد دارای ایده و فناوری و سپس فراهم کردن زمینه ارائه مشاوره و راهنمایی‌های خاص به افراد است تا بتوانیم شاهد ایده‌های کارآفرینانه که به ارتقا خدمات هلال احمر و رفع نیازهای آن کمک کند، باشیم.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید