خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

یکی از کارآفرینان بسیجی توجه مسئولان را به کارآفرینان به خصوص در عرصه اقتصاد مقاومتی را مهم دانست و گفت: جوانان ما در زمینه تولید بذر بومی محصولات گلخانه ای استعداد دارند به شرطی که مسئولان ذیربط عرصه را برای جوانان باز کرده و پشتیبانی کنند.

به گزارش کارآفرین ناب، علیرضا ذاکری در گفتگو با خبرگزاری بسیج، با اشاره به نوع بذر مورد استفاده خود در گلخانه اش، اضافه کرد: بذرهای مورد کاشت محصول کشور تانزانیا است و علت آن بازارپسند بودن و داشتن طعم خاص و خوشی است که دارد ولی باید تلاش کنیم یک بذر بومی تولید کنیم.

وی هدف اصلی فعالیت اقتصادی خود را از ایجاد گلخانه، رفع بیکاری پس از فارغ التحصیلی و رفع دغدغه بیکاری دیگران در روستا برای هم نوعان عنوان کرد.

ذاکری ادامه داد: هر دوره از کاشت تقریبا شش ماه طول می کشد و من در آغاز کار در یک سال شش بار کاشت کردم و نشتی منواکسیدکربن از بخاری ها به لحاظ کهنه بودن دستگاه ها، موجب ضرر پنج میلیون تومانی شد ولی هیچوقت روحیه ام را نباختم و به کارم ادامه دادم.

ذاکری اضافه کرد: فصل اصلی و طلایی محصولات گلخانه ای، بهمن، اسفند، فروردین و اردیبهشت و در فصل سوم مهر، آبان و آذر، برای کشت خوب است ولی دی ماه به علت سرمای زیاد برای بازدهی محصولات گلخانه ای زمان خوبی نیست.

این کارآفرین بسیجی درباره بازاریابی محصولاتش، بیان کرد: 15درصد نیاز مردم روستای خودش را تامین و مابقی به میدان تره بار میوه مرند می فرستد و با این کار در تامین میوه و تره بار شهرش حرفی برای گفتن دارد چنانکه در هر کشت به طور استاندارد 20 تن محصول تولید می کند.

ذاکری بزرگترین آسیب برای بازار محصولاتش را، عرضه خیار ورامین در استان به خصوص شهرستان مرند عنوان کرده و گفت: کیفیت خیار ورامین پایین است و طعم چندان خوشی هم ندارد، ولی چون قدرت و توان خرید مردم پایین است مردم نسبت به خرید خیار ورامین تمایل دارند و این برای محصولات شهرستان مرند یک آسیب است.

وی انتظار دارد مسئولان و دولت تسهیلات اعطایی با درصد پایین و یا بدون درصد برای این بنگاه ها زود بازده اختصاص دهند و به جوانان توصیه می کند منتظر دولت و سازمان ها نباشند و در راستای عناوینی که رهبر فرزانهانقلاب هرساله عنوان و انتخاب  می کنند حرکت کرده و به نوبه خود قدمی در پیشرفت و اقتصاد کشور داشته باشند.

علیرضا ذاکری عضو پایگاه شهدای روستای قراجه محمد مرند است که در سال 95 طرح تاسیس و ایجاد گلخانه را با اعتبار آورده اولیه شخصی 20میلیون تومان و با تسهیلات اولیه بانکی 50 میلیون تومان از طریق بسیج سازندگی سپاه مرند بصورت تجربی در روستای قراجه محمد از توابع شهرستان مرند ایجاد کرده و در جهت مقاوم سازی و رونق تولید به این صنعت مشغول است.

وی با ایجاد این گلخانه برای 3 نفر به طور مستقیم و برای 10 نفر به طور غیرمستقیم شغل ایجاد کرده  و خدا را شکر می کند که با ایجاد این گلخانه می توانند روزی حلال کسب کنند و در ایجاد اشتغال در کشورش سهیم باشد.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید