خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

تغییر رویکرد مدارس از آموزش به پژوهش محوری باعث پرورش دانش آموزان خلاق و کارآفرین می شود که این امر به ترویج فرهنگ ایده های نو و کارآفرینی کمک می کند.

به گزارش کارآفرین ناب به نقل از ایرنا، کارشناسان می گویند: ایجاد یک فرصت شغلی توسط شرکت های دانش بنیان که ممکن است با یک ایده خلاق از سوی افراد نخبه کلید بخورد تنها به 20درصد از هزینه خلق یک کسب و کار در صنعت نیاز دارد.

 دانش آموزان گچسارانی مشتی نمونه خروار
دانش آموزان مدرسه دخترانه صنعت نفت گچساران که در کنار آموزش به پژوهش درباره پرورش زنبور عسل اشتغال دارند الگویی موفق در این زمینه هستند.
این دانش آموزان زیر نظر مربیان کار و فناوری با 22 کندوی عسل مشغول یادگیری پرورش زنبور و تولید عسل طبیعی هستند.
همزمان دانش آموزان در قالب یک طرح پژوهشی بر روی بیماری «کنه واروارا» در زنبور عسل مشغول مطالعه و پژوهش هستند.
این دانش آموزان با عرضه عسل های تولیدی خود در بازارچه دست ساخته های دانش آموزی برای خود و دوستانشان درآمد ایجاد کرده اند.
محمد شهبازی سرپرست آموزش و پرورش گچساران با اشاره به شرکت پنج هزار و 400 دانش آموز در جشنواره جوان خوارزمی گفت: این امر نشان می دهد در صورت همت مسئولان و وجود فضای مورد نیاز در مدارس دانش آموزان رغبت به چنین برنامه هایی را دارند.

شرکت های دانش بنیان فرصتی مغفول در کهگیلویه و بویراحمد
رئیس پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه 2.5 درصد از اعتبارات وزرات علوم به پارک های علم و فن آوری اختصاص دارد گفت که این امر لزوم سرمایه گذاری انسانی در این مقوله را ضروری کرده است.
سید شمس الدین هاشمی اضافه کرد: از چهار هزار و 300 شرکت دانش بنیان در کشور تنها پنج واحد آن در کهگیلویه و بویراحمد فعالیت می کند که وظیفه رسانه های ارتباط جمعی برای تشویق نسل جوان به سوی کارهای خلاقانه و پژوهشی را سنگین تر کرده است.
وی با یادآوری وجود ظرفیت هایی چون نفت و گاز، جنگل ها و مراتع و گیاهان دارویی در کهگیلویه و بویراحمد گفت: پتانسیل های طبیعی برای کشف راهکارهای تازه در ایجاد اشتغال و تولید در این استان وجود دارد.

حمایت های ویژه دولت
هاشمی گفت: دولت از ایده های خلاق نو در مرکز شکوفایی خلاقیت ها حمایت های ویژه می کند.
سید شمس الدین هاشمی اظهار داشت: هر یک از افرادی که دارای ایده های خلاقی باشند برای عملی شدن ایده تسهیلات بلاعوض به مبلغ 10 تا 20 میلیون ریال پرداخت می شود.
وی بیان کرد: در صورت موفق شدن طرح ایجاد فضای کارگاهی، بازاریابی،مشاوره و کمک برای تبدیل ایده به تجاری سازی از دیگر حمایت های دولت از نخبگان است.
رئیس پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه تاکنون 23 شرکت دانش بنیان در پارک علم و فن آوری و مراکز رشد شهرهای دوگنبدان و یاسوج مستقر شده اند حمایت از ایده های نو می تواند به شرکت های دانش بنیان منجر شود.
هاشمی اظهار داشت: یکی از شرکت های مستقر در پارک علم و فن آوری در زمینه پرورش زنبورهای مخملی فعالیت می کند که در کشور تاکنون خوب استفاده نشده است.
هاشمی گفت: این زنبور چهار برابر اندازه زنبور عسل است،خاصیت تهاجم زنبور عسل یا فرار از گلخانه را ندارد و باعث افزایش 30 تا 100 درصدی باروری گلخانه ها می شود.
وی با بیان اینکه هم اکنون زنبور داران هر کلینی زنبور مخملی را به قیمت 6 میلیون ریال از یک شرکت بلژیکی می خرند بیان کرد: راه اندازی این شرکت ضمن بومی سازی این محصول تعدادی فرصت شغلی ایجاد می کند.
هاشمی گفت: یک شرکت با استفاده از تجربه افراد کهنسال در شناسایی گیاهان دارویی محصولی ضد اگزما تولید می کند که جوانان می توانند با استفاده از این تجربه دارو های جدیدی تولید کنند.
وی ابراز داشت: این شرکت ها مراحل تولید آزمایشگاهی را پشت سر گذاشتند و برای انبوه سازی و تجاری سازی محصولات خود به مراکز رشد و پارک علم و فن آوری کهگیلویه و بویراحمد پیوسته اند.
وی بیان کرد: شرکت های دانش بنیان در زمینه های گیاهان دارویی، تجهیزات پزشکی، جنگل ها ایده های خوبی دارند که در صورت رسیدن به مرحله انبوه سازی ضمن ایجاد اشتغال با سرمایه کم به ارزآوری، خوداتکایی ملی و تبدیل ظرفیت های طبیعی استان به ثروت اثرگذار خواهند بود.

ظرفیت های انسانی
رئیس پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد:این استان با داشتن 43 هزار دانشجو، 100 هزار فارغ التحصیل، 740 عضو هیات علمی و 33 دانشگاه ظرفیت های انسانی خوبی برای توسعه براساس علم و فن آوری دارد.
هاشمی ابراز داشت: قرار گرفتن دانشگاه یاسوج در رده دهم دانشگاه های کشور از نظر تولید مقاله های علمی نشان می دهد که نیروی انسانی نخبه برای بهره وری بهتر از فن آوری در استان وجود دارد.
وی توضیح داد:پارک علم و فن آوری استان کهگیلویه و بویراحمد در فضایی به متراژ یکهزار و 200 متر مربع و یک مرکز رشد در گچساران با چهار هزار و 300 متر مربع فعالیت می کند.
هاشمی با قدردانی از مسئولان کشوری و استاندار کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: یک سوله یک هزار و 200 متر مربعی در محل مناسب به مراکز علمی و تجاری برای توسعه پارک علم و فن آوری استان اختصاص یافته است که فضای دوم این مرکز در آن محل تشکیل خواهد شد.
وی گفت:یک زمین 6 هکتاری و یک سالن 2 هزار و 500 متر مربعی نیز در استان مصوبه ستاد اقتصاد مقاومتی را دریافت و مراحل اخذ مجوز از منابع طبیعی را اخذ کرده اما نیازمند اعتبار برای اختصاص به پارک علم و فن آوری است.
وی همچنین از برنامه ریزی برای راه اندازی مرکز رشد و فن آوری شهرستان کهگیلویه در سال جاری خبر داد.
پارک علم و فن آوری کهگیلویه و بویراحمد با تاخیری 11 ساله دو سال پیش آغاز بکار کرد و پارسال صاحب ساختمان شد.
استان 720 هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد در جنوب غربی ایران قرار دارد.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید