خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: بزرگترین خیانت درآمد نفتی به کشور، نابود کردن فرهنگ کارآفرینی بوده زیرا وقتی درآمدهای نفتی پایه اقتصاد را تشکیل دهد، کسی به دنبال نوآوری‌ نمی رود.


به گزارش  کارآفرین ناب به نقل از خبرگزاری مهر، سورنا ستاری در نشست شورای هماهنگی فناوری و نوآوری استان که در مرکز رشد پارک علم و فناوری یزد برگزار شد، استان یزد را در زمره استان‌های توسعه یافته با مزیت رقابتی نیروی انسانی دانست و اظهار داشت: برای توسعه فناوری و نوآوری و اقتصاد دانش بنیان نیاز به همدلی و هماهنگی همه دستگاه‌ها در یک اکوسیستم فناوری و نوآوری داریم.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهور ادامه داد: در حال حاضر یک سوم بودجه کشور به آموزش و پژوهش، پرورش و آموزش پزشکی اختصاص دارد اما نتوانستیم آنگونه که شایسته است شاهد رویش دانشمندان در حوزه آموزش و پژوهش باشیم و این مهم به نوع نگاه به فناوری و نوآوری باز می‌گردد.

وی افزود: به جای توسعه اقتصاد دانش‌بنیان تا توانسته‌ایم کارخانه‌های مختلف به نام صنعت ایجاد کرده‌ایم حال آنکه در استان‌هایی مانند اصفهان و یزد به لحاظ زیست بوم و ظرفیت‌هایی که در آنها وجود دارد باید به زیرساخت‌های گردشگری و شرکت‌های دانش بنیان و استارت آپ ها توجه شود.

ستاری با بیان اینکه کارآفرینی در فرهنگ و سنت ما از قدیم بوده است، خاطرنشان کرد: بزرگترین خیانت درآمد نفتی به مملکت نابود کردن فرهنگ کارآفرینی بوده زیرا وقتی درآمدهای نفتی پایه اقتصاد را تشکیل می‌دهد دیگر افراد به دنبال نوآوری‌ها و فناوری‌های جدید برای درآمدزایی نمی‌روند.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با اشاره به اقدامات انجام شده برای ایجاد کارخانه نوآوری در استان یزد از اعلام آمادگی این معاونت برای تأمین زیرساخت‌های لازم خبر داد و گفت: دولت در این زمینه نقش حمایتی خود را انجام می‌دهد اما این سهم شتاب دهنده‌های بخش خصوصی است که باید در این حوزه سرمایه‌گذاری کنند و کارخانه نوآوری را به زایشگاهی برای شرکت‌های دانش بنیان تبدیل نمایند.

ستاری یادآور شد: آینده شهرها در بلند مرتبه سازی و برج سازی نیست بلکه آنچه آینده را تضمین می‌کند استقرار شرکت‌های دانش بنیان و فناورانه است و اگر سیستم‌های سنتی خود را همراه با تکنولوژی نکنند در آینده بازار خود را نیز از دست می‌دهند.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید