خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس در سال 98 بودجه خوبی برای شرکت‌های دانش بنیان در نظرگرفته است که امید می‌رود عملکرد این شرکت‌ها را بهبود بخشد.

به گزارش کارآفرین ناب، محمدجواد ابطحی نماینده خمینی‌شهر در گفت و گو با ایرنا افزود: عملکرد شرکت‌های دانش بنیان طی سال‌های گذشته بسیارخوب بوده است واین شرکت‌ها به صورت معجزه‌آسایی رشد کرده‌اند.
وی با اشاره به نقش صندوق نوآوری وشکوفایی به عنوان نهاد حمایتی از شرکت‌های دانش بنیان گفت: امیدواریم حمایت این صندوق درسال جاری جدی‌تر شود، البته مجلس نیز بودجه خوبی امسال برای این شرکت‌ها درنظرگرفته است که انتظار می‌رود عملکرد این شرکت‌ها را بهبود بخشد.
وی درتوصیه‌ای به شرکت‌های دانش‌بنیان تاکید کرد: شرکت‌ها باید استعدادهای داخلی خود را به کار گیرند و از داشته‌های خود حفاظت کنند و در مسیری که آغاز کردند ناامید نشوند، در برخی موارد دیده می‌شود که برخی حسادت‌ها و خودکم‌بینی‌ها مانع گسترش این شرکت‌ها شده است که باید از این امر جلوگیری کرد.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در توصیه‌ای به صندوق نوآوری و شکوفایی که حامی مالی شرکت‌های دانش‌بنیان است، اظهار داشت: صندوق برای طراحی و تولید محصول در شرکت‌های دانش‌بنیان می‌بایست یک چهارم تسهیلات لازم را در اختیار این شرکت‌ها قرار دهد تا آنها بتوانند فعالیت خود را آغاز کرده و در ابتدای امر با کسری مالی مواجه نشوند.
وی در ادامه با اشاره به تاثیر فعالیت شرکت‌های دانش بنیان در خنثی‌ کردن تحریم‌ها علیه کشور، گفت: شرکت‌های دانش بنیان در عبور از تحریم‌ها جایگاه بسیار ویژه‌ای دارند، یعنی اگر ما بخواهیم یک نهضت علمی در کشور راه بیندازیم و فاصله‌مان را با علم روز دنیا کم کنیم باید حتما به شرکت‌های دانش‌بنیان اهمیت بدهیم و این شرکت‌ها را تقویت کنیم.
این نماینده مجلس تاکید کرد: از گذشته شرکت‌های دانش ‌بنیان مورد بی‌مهری قرار گرفته‌اند، در حالی که تجربه نشان داده هر کجا از این شرکت‌ها حمایت شده تاثیرش را در اقتصاد کشور دیده‌ایم.
ابطحی با بیان اینکه ظرفیتی چند هزارمیلیارد تومانی درشرکت‌های دانش‌بنیان وجود دارد، اظهارداشت: نوع فعالیت برخی از شرکت‌های دانش‌بنیان به نحوی است که این شرکت‌ها می‌توانند به زودی از بسیاری از صنایع از جمله خودروسازی پیشی گیرند، امروزهر کشوری که مجهز به فناوری روز دنیا باشد موفق خواهد بود و ما هم باید به این امر توجه داشته باشیم.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید