خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

در چند سال گذشته کهگیلویه و بویراحمد ازجمله استان های با بیشترین نرخ بیکاری بوده است به طوری که در بهار سال ۹۵ در رتبه سوم بالاترین نرخ بیکاری قرار گرفت اما هم اکنون مسیر همواری برای کارآفرینان و دانش آموختگان دانشگاهی فراهم شده که انتظار می رود معضل بیکاری را تا حدودی در این استان برطرف کند.


به گزارش کارآفرین ناب به نقل از ایرنا، اشتغال و بیکاری از جمله مسائل اساسی هر کشوری است به گونه‌ای که افزایش مشاغل و کاهش بیکاری از جمله شاخص‌های توسعه یافتگی یک کشور محسوب می‌شود.

نرخ بیکاری کهگیلویه و بویراحمد در پاییز سال گذشته ۱۲.۷ درصد اعلام شده بود که در رتبه یازدهم استان‌های دارای بیشترین نرخ بیکاری قرار داشت.

میانگین بیکاری کل کشور در پاییز سال قبل ۱۱.۷ درصد گزارش شده بود.

آنگونه که آمارها نشان می‌دهد کهگیلویه و بویراحمد در یک دهه اخیر همواره در میان استان‌های اول کشور به لحاظ نرخ بیکاری قرار داشت و اوج این فرایند ناخوشایند نیز در سال ۹۴، با میانگین نرخ ۱۷.۸ درصد بود.

مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: کارفرمایانی که فارغ التحصیلان شغل اولی را استخدام کنند به مدت یک سال دولت ۴۰ درصد از حداقل حقوق مصوبه شورای کار را به آنها پرداخت می‌کند.

آیت ارمغانی اظهار داشت: این طرح در راستای رونق تولید و کاهش هزینه‌ها کمک خوبی برای کارفرمایان خواهد بود.

وی با بیان اینکه در سال ۹۸ تنوع برنامه‌ها بیشتر شده است، افزود: طی سفر سال گذشته مدیر کل سیاست گذاری اشتغال به استان و با توجه به آمار بالای دانش آموختگان بیکار، این طرح ابتکاری از طرف اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد پیشنهاد شد.

ارمغانی با اشاره به اینکه یکی از راه‌های رونق تولید کاهش هزینه‌ها است، بیان کرد: طرح اشتغال فارغ التحصیلان شغل اولی در سطح کشور تأیید شد و هم اکنون در هشت استان کشور در حال اجرایی شدن است.

وی تصریح کرد: مبلغ ۱۲۸ میلیارد ریال اعتبار اختصاصی این طرح و با پیش بینی اشتغال حدود چهار هزار و ۸۰۰ نفر است.

ارمغانی عنوان کرد: کهگیلویه و بویراحمد در طرح اشتغال فارغ التحصیلان شغل اولی به طور عمده به عنوان پایلوت اصلی در سال ۹۸ انتخاب شده است.

مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: مزیت اصلی این طرح بیمه شدن فارغ التحصیلان شغل اولی از ابتدای شروع به کار است.

در سال‌های گذشته طرح‌هایی دیگری در قالب کارورزی طراحی شده بود که در کهگیلویه و بویراحمد از آن استقبال چندانی نشد.

ارمغانی گفت: هدف طرح کارورزی ارتقای تجربه مهارتی برای فارغ التحصیلان دانشگاهی بود که مورد استقبال واحدهای پذیرنده قرار نگرفته بود.

وی افزود: از مجموع یک هزار و ۵۰۰ نفر سهمیه کهگیلویه و بویراحمد برای کارورزی در سال گذشته ۴۹۵ مورد عملیاتی شد.

ارمغانی با اشاره به اینکه در طرح کارورزی واحد پذیرنده به مدت ۲ سال معاف از مالیات هستند، گفت: یکی از مشکلات این طرح بیمه نبودن کارجویان بود که برای فارغ التحصیلان شغل اولی حل شده است.

وی افزود: در طرح کارورزی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مبلغی را به عنوان کمک هزینه کارورزی برای یک دوره ۶ تا ۹ ماهه در نظر گرفته بود.

ارمغانی بیان کرد: هدف اصلی طرح کارورزی انتقال ۲ سویه تجربه و دانش بین واحد تولیدی پذیرنده و دانش آموخته است.

براساس آخرین سرشماری سال ۹۵ تعداد بیکاران در کهگیلویه و بویراحمد حدود ۱۶ هزار و ۶۸۱ نفر بوده است.

به نظر می‌رسد با توجه به مزیت‌های طرح جدید برای اشتغال فارغ التحصیلان شغل اولی، گره بیکاری در کهگیلویه و بویراحمد تا حدودی مرتفع شده و افق‌های روشنی پیش روی کارجویان قرار گیرد.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید